Wat heeft die Ruudjoo dan wel staan?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Ik moest ook zo nodig een 29er proberen; een half jaar nieuwe onderdelen uit aanbiedingen her en der vandaan verzameld en ziedaar:
Afbeelding
Afbeelding
Cube attention frame met allerlei nieuwe en een paar oude onderdelen.
Rijdt lekker, effe wennen, weet niet of ik het lekkerder vindt dan een 26 inch.
Wel weer een hoop geleerd bij het monteren van alles. :oops:
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Hmmm, staat je zadelpen niet verkeerd om?? of kan/mag je hem ook zo gebruiken?
Mogelijk een kortere stuurpen?
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Zadelpen met knik, had ik ook niet door toen ik hem kocht :oops: Moet die andersom??
Stuurpen is 60mm volgens mij?
Ik had alleen eerst de vorkbuis op volle lengte moeten laten en hem niet meteen inkorten; nu kan ik een hoger stuur niet meer proberen.
Harde lessen dit, maar op zich zit ik hier goed op, met mijn 1,87 meter
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Zadelpen is toch een Thomson? die hoort andersom te staan dus met de setback naar achteren toe :-q
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

OH jee, dan staat de koppeling (of hoe dat heet, bovenop waar je je zadel in schroeft) ook verkeerd, want daar staat FRONT op en die kant staat keurig naar voren. Ik zal het eens uitzoeken. Dank voor de tip :-q :winkie:
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Het heet natuurlijk niet voor niks setback dus moet het naar achteren; je hebt natuurlijk gelijk.
Heb even gegoogled en de helft van deze pennen staat verkeerdom als je op afbeeldingen klikt en zoekt naar "thomson with setback" :o
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Plaats reactie