Mijn 2016 Canyon Grand-canyon-al-6-9.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kijk eindelijk eens wat goeds in dit topic.

De grootste verbetering ben je zelf idd.

Andere mensen waaronder ikzelf ook moeten er zelf achterkomen dat een nieuwe fiets maar marginaal sneller is en dat het eigenlijk zonde is van het geld als je niet altijd wedstrijden rijdt.
PaganiProductions

Rayb81 schreef:Kijk eindelijk eens wat goeds in dit topic.

De grootste verbetering ben je zelf idd.

Andere mensen waaronder ikzelf ook moeten er zelf achterkomen dat een nieuwe fiets maar marginaal sneller is en dat het eigenlijk zonde is van het geld als je niet altijd wedstrijden rijdt.
En met de upgrades en misschien 1x12 zou ik even goed wedstrijden kunnen rijden als ik dat zou willen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zonder 1x12 ook hoor, maar met upgraden omdat het leuk is ook niks mis. Ik zit zelf te denken om mijn slx shifter te vervangen voor een xt, met name voor de dubbel shift functie. Maar dan wil ik eigen gelijk de ispec 2 versie, maar die past niet op mijn huidige remmen, dus dan gelijk die ook xt.. ben je wel gelijk 200 euro verder :roll:
PaganiProductions

Prulleman schreef:Zonder 1x12 ook hoor, maar met upgraden omdat het leuk is ook niks mis. Ik zit zelf te denken om mijn slx shifter te vervangen voor een xt, met name voor de dubbel shift functie. Maar dan wil ik eigen gelijk de ispec 2 versie, maar die past niet op mijn huidige remmen, dus dan gelijk die ook xt.. ben je wel gelijk 200 euro verder :roll:
Ik ben wel mening dat als het niet beter is dan onderdeel dat je vervangt je het beter kan laten.
PaganiProductions

En nieuwe remset en of nieuwe lightere pedalen met een combo van nieuwe wielset.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Waarom wil je een dropper monteren? Ik snap dat eigenlijk nooit op een hardtail.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Wat maakt het uit of het een hardtail is of niet??
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Deempje98 schreef:Waarom wil je een dropper monteren? Ik snap dat eigenlijk nooit op een hardtail.
Uhm, heb jij nog geen dropper?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Lars TB schreef:Uhm, heb jij nog geen dropper?
Ik heb inderdaad geen dropper en was ook van plan om er voorlopig geen te kopen voor mijn ht. Maar wat is de meerwaarde ervan op een ht?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dezelfde als op een fully?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Meerwaarde is dezelfde als op een fully: dat het zadel uit de weg kan op de momenten dat het in de weg zit.

Dat kan zijn, bijv...
* op de momenten dat het echt steil naar beneden gaat dat je je zwaartepunt nog lager kunt krijger waar je normaal op het punt komt dat je plat op je zadel ligt. Als je onderaan nog te maken hebt met een G-out waar je graag armen en benen wilt kunnen gebruiken, dan is het met een hardtail waarschijnlijk nog belangrijker omdat je niet voor en achter de vering in gaat maar alleen voor en dat ook moet compenseren waarbij je zeker geen zadel wilt tegenkomen...
* bij het nemen van hindernissen waar waar je je benen zo veel mogelijk als schokdempers wilt kunnen gebruiken of je het risico je zadel tegen te komen (of een tik na te krijgen van het zadel) bij het noodzakelijke verplaatsen van je zwaartepunt vs de fiets.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oftewel: Pagani heeft 'm absoluut niet nodig. Wederom een nutteloze upgrade.
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Ik denk dat Deempje98 hardtail verward met xc bak.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Deempje98 schreef:
Lars TB schreef:Uhm, heb jij nog geen dropper?
Ik heb inderdaad geen dropper en was ook van plan om er voorlopig geen te kopen voor mijn ht. Maar wat is de meerwaarde ervan op een ht?
dat zegt meer over waar jij fiets dan of je er eentje op een HT monteert, ik heb een hardtail, en wil mijn dropper echt niet meer missen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Okay. Het was maar een vraagje. Als Pagani er profijt uit haalt dan is het alleen maar positief.
Gesloten