Mijn 2016 Canyon Grand-canyon-al-6-9.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

PaganiProductions schreef:Moet ik op een smerige ketting eerst de chaincleaner aanbrengen daar bijvoorbeeld een zeepsopje of anders om?
Ik vond de ketting op m'n nieuwe Grand Canyon 6.9 echt enorm plakkerig met fabrieksvet.
Daarom heb ik hem eerst een nachtje laten baden in wasbenzine om al dat plakkerig vet eraf & eruit te krijgen.
Daarna mooi opgepoetst & ingesmeerd met product naar keuze (ik gebruik Squirt dry lube)
PaganiProductions

Heb de ketting nog wat extra gesmeerd voor de zekerheid
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Stuur staat compleet verkeerd.. Die moet veel hoger gedraaid worden. Zo krijg je enorme last van je polsen.

Even terug naar degene die dit zo gemonteerd heeft; die heeft namelijk ook remmen/shifters verdraaid waardoor je alles opnieuw moet gaan plaatsen!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

PaganiProductions schreef:Mijn vader en ik hebben toch maar besloten en het in elkaar daar vakman te laten doe het moet wel goed gebeuren
Lekkere vakman idd :roll:
Everybody bought a new bike!
PaganiProductions

asphaltdude schreef:
PaganiProductions schreef:Mijn vader en ik hebben toch maar besloten en het in elkaar daar vakman te laten doe het moet wel goed gebeuren
Lekkere vakman idd :roll:
Ja zal dat onthouden dit weekend effe testen als hij mij niet bevalt laat ik dat effe bij instellen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Is overigens in 10 min bij te stellen.
Maar stuur staat nu totaal niet zoals 't bedoeld is.
Everybody bought a new bike!
PaganiProductions

asphaltdude schreef:Is overigens in 10 min bij te stellen.
Maar stuur staat nu totaal niet zoals 't bedoeld is.
Nu bij 2 zaken geweest met de fiets voor stuur hoger te laten die ene zaak waar ik hem gekocht hebt wou er niet aan beginnen bang dat dingen kapot maakten en maar een verstelbare stuurpen moest bestellen
En bij de andere zaak waar ik mijn oude Merida heb gekocht konden ze het stuur ook niet verstellen zeiden ze ook dat maar een verstelbare stuurpen moest bestellen.
Afbeelding
Afbeelding
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Tssjeeeees in wat voor jaren 30 uithoek woon je...

10min. Werk en klaar alweer.. het gaat om je stuur pagani niet om je stuurpen. Een verstelbare pen is een Nogo.

De 4 inbussen voorop je stuurpen iets lossen.. het stuur voorover draaien..
Boutjes weer vast.
En dan met de shifters en rem hendels idem
Dus iets los... en dan in de juiste, voor jouw prettige stand draaien...

En weer vast zetten
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

niels.o schreef:Tssjeeeees in wat voor jaren 30 uithoek woon je...

10min. Werk en klaar alweer.. het gaat om je stuur pagani niet om je stuurpen. Een verstelbare pen is een Nogo.

De 4 inbussen voorop je stuurpen iets lossen.. het stuur voorover draaien..
Boutjes weer vast.
En dan met de shifters en rem hendels idem
Dus iets los... en dan in de juiste, voor jouw prettige stand draaien...

En weer vast zetten
Er staat tekst op je stuur. Zet deze eens recht vooruit, ipv naar boven zoals nu. Voor de rest zoals niels het omschrijft.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
PaganiProductions

Iridium 3 5 staat er op
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je stuur goedzetten is het best iets wat je zelf moet doen, zodat je goed kunt aanvoelen of hij goed staat of niet.

Je stuur is geen rechte buis maar er zitten krommingen in.
Er zit een backsweep in zodat de uiteindes iets naar je toe komen.
Ook zit er een upsweep in zodat de uiteindes wat omhoog wijzen.

Deze moet je op jouw lichaam gaan richten zodat je het lekkerste op de fiets zit.

Draai de 4 bouten van je stuurpen iets los zodat je je stuur kunt verdraaien in de pen.
Ga op je fiets zitten (laat iemand hem vasthouden of leun ergens tegenaan) en neem het stuur in handen.
Draai nu het stuur naar voor of naar achteren net zo lang tot je het stuur het prettigst in je handen hebt.
Stuur vastzetten.

Omdat je ergo handvatten hebt zul je deze misschien ook nog wat moeten verdraaien tot ze het lekkerst in je handen liggen.

Hierna ook je rem en schakel handel combi verdraaien zodat je ze het makkelijkst kunt bedienen.

Het is allemaal een kwestie van een boutje lossen, iets verdraaien en weer vastzetten.
PaganiProductions

heb de schroeven aan de voorkant los waar je tegenop kijkt
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Stuur iets draaien zodat je uiteinden niet meer op half 7 hangen.
Boutjes stuurpen weer vast (met bijgeleverde momentsleutel)
Remgrepen en shifters weer goed zetten.
Grips weer goed zetten.

Klaar.
Everybody bought a new bike!
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Denk dat die fietsenmakers liever niet sleutelen aan een Canyon. Je zei dat de fietsenmakers hem besteld heeft ? Mag ie toch best dat stuur wat draaien ja. En anders Google eens op het juist afstellen van een mountainbike stuur. Gegarandeerd dat er filmpjes te vinden zijn. Als je aan mountainbike doet is het handig dat je een aantal zaken zelf kunt fixen want onderweg kun je ook eeens met probleempjes komen te staan. Misschien is er bij een fietsenmakers bij je in de buurt wel een sleutelclinic hier in de buurt is er dikwijls wel iets voor de boscrossers of wegjanetten aan technische kennis op te doen. Stuur kan je prima zelf afstellen .

Wel een mooie bike heb zelf canyon gereden maar ben overgestapt naar Trek neemt niet weg dat Canyon mooie fietsen maakt die veel waar zijn voor je geld en goed in elkaar zitten. Veel bikeplezier
PaganiProductions

Stuur een beetje beter versteld
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten