Mijn 2016 Canyon Grand-canyon-al-6-9.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

luc basie schreef:Wordt het ondertussen niet verstandig om gewoon even een maandje of 2 niks te vervangen en daarna gewoon een nieuwe betere fiets te kopen? Om in deze fiets zou een Sid, lauf of andere vork van meer dan 700 euro te zetten. Gaat een beetje ver.

Exceed begint bij 2000 euro, is meteen voorzien van een 2*11 groep en weegt 11.2 (zal wel maatje s zijn). Fiets in de verkoop, geld van een 2*11 groep en een lichte vork erbij en je bent al een heel eind :roll:
Dat van vork gaat ook niet gebeuren ben nog zeer tevreden over mijn Reba.
Heb nog wel wat dingentjes die nog wil veranderen aan de Canyon.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 31 januari 2017, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Zou wel ook een iets andere fiets bijvoorbeeld zoiets
https://www.orangebikes.co.uk/bikes/clockwork-100-s" onclick="window.open(this.href);return false;
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

PaganiProductions schreef:
luc basie schreef:Wordt het ondertussen niet verstandig om gewoon even een maandje of 2 niks te vervangen en daarna gewoon een nieuwe betere fiets te kopen? Om in deze fiets zou een Sid, lauf of andere vork van meer dan 700 euro te zetten. Gaat een beetje ver.

Exceed begint bij 2000 euro, is meteen voorzien van een 2*11 groep en weegt 11.2 (zal wel maatje s zijn). Fiets in de verkoop, geld van een 2*11 groep en een lichte vork erbij en je bent al een heel eind :roll:
Dat van vork gaat ook niet gebeuren ben nog zeer tevreden over mijn Reba.

Wellicht toch goed om te berekenen wat je er in de toekomst( binnen nu en een half jaar) aan wilt vervangen. Wellicht dat als je alles bij elkaar telt je alsnog beter af bent met een nieuwe bike.
PaganiProductions

Misschien dat ik canyon nog wat upgrades en doen dan alleen nog onderhoud en verder dan geen grotere verandingen doe dus in principe zou project canyon dan klaar zijn
En of dat misschien ga kijken voor een cyclocross of gravelgrider voor erbij.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Op marktplaats kijken voor een 2e hands Grand Canyon CF, moet je kunnen krijgen voor hondertje of 13.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Zou wel ook een iets andere fiets bijvoorbeeld zoiets
https://www.orangebikes.co.uk/bikes/clockwork-100-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand die nog een negatieve opmerking durft te maken over wat dan ook PP gerelateerd krijgt met mij te maken!


Wouter heeft Smaak!

:kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En dan als frameset in mountain mint graag
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Als ik de specs bekijk zie ik as ik me niet vergis formula naven erbij staan.
Zou Wouter hier niet beter van weg kunnen blijven gezien de negatieve ervaringen welke te vinden zijn of zijn de naven flink beter geworden (indirect ook handige informatie voor mij aangezien scott op de lagere lijnen ook formula naven heeft).
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

Ik zou toch de canyon upgraden. Dat kost het meeste en daar heb je het minste aan. Dan er nog een maandje of 5/6 mee rondrijden zodat je investering je niks heeft opgeleverd, de bike verkopen met dik verlies en dan weer wat anders kopen
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

:winkie: Die weg bewandeld hij normaliter wel ja, dus ik acht de kans groot dat het dit weer wordt. Maar enkele posten geleden had ie nog "grote" plannen met de Canyon en nu is dat alweer getemperd door bepaalde reacties. Als er straks weer iemand zegt dat je beter 500 euro aan een nieuwe aandrijflijn kunt spenderen dan komt er dat weer. Niets zo veranderlijk als Pagani.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
PaganiProductions

h67racing schreef:Ik zou toch de canyon upgraden. Dat kost het meeste en daar heb je het minste aan. Dan er nog een maandje of 5/6 mee rondrijden zodat je investering je niks heeft opgeleverd, de bike verkopen met dik verlies en dan weer wat anders kopen
Ik ben niet van plan om de Canyon te verkopen en zeker niet naar upgrades
Je kan nooit genoeg mtb's hebben
Weet niet als hierna nog een Canyon wil zijn ook nog andere merken die ook mooie mtb's maken wil het wel bij een hardtail houden
PaganiProductions

MdBruin schreef:Als ik de specs bekijk zie ik as ik me niet vergis formula naven erbij staan.
Zou Wouter hier niet beter van weg kunnen blijven gezien de negatieve ervaringen welke te vinden zijn of zijn de naven flink beter geworden (indirect ook handige informatie voor mij aangezien scott op de lagere lijnen ook formula naven heeft).
Daar heb wel wat over gelezen.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Opzich lees je sneller negatieve reacties als positieve. Van de shimano Deore naven zijn ook slechtere reacties te vinden. Echter heb ik met de mijne geen last gehad. Onderhoud (in dit geval preventief) zorgt er voor dat de naaf goed blijft werk.

De vraag ging dus meer over, zijn ze nog steeds onderhoudsgevoelig of is dit beter geworden. Indien nog hetzelfde dan is dit voor jou niet de ideale naaf.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Zou wel ook een iets andere fiets bijvoorbeeld zoiets
https://www.orangebikes.co.uk/bikes/clockwork-100-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand die nog een negatieve opmerking durft te maken over wat dan ook PP gerelateerd krijgt met mij te maken!


Wouter heeft Smaak!

:kiss:
:lol:


Zoals met bijna al zijn antwoorden is ook deze volledig ongefundeerd.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Reageer de laatste tijd niet zo vaak meer, weet eigenlijk niet eens waarom. Alhoewel..
Maar dit zijn toch wel wijze woorden, zou zomaar uitgesproken kunnen zijn door een oude Chinees:
PaganiProductions schreef:Je kan nooit genoeg mtb's hebben
Je zou dit nog aan kunnen vullen met 'je kan nooit genoeg MTB onderdelen hebben'.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gesloten