Banshee Prime - Saffron Pearl Metallic - foto's Legenduro 2019 pag. 10

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Als verstokt hardtail rijder ben ik toch al enige tijd erg nieuwsgierig naar hoe een fully me zou bevallen. Sinds de komst van de Honzo zijn de ritten steeds wat technischer en uitdagender geworden, en worden er steeds vaker ritjes gemaakt in gebieden waar ook een fully goed tot zijn recht zou komen.

Om een goede indruk te krijgen van het rijden met een volgeveerde fiets, heb ik een aantal maanden geleden een gebruikte Rocky Mountain Altitude 750 gekocht. Dat was echt een fantastische fiets die me er direct van heeft overtuigd dat een full suspension wel zou gaan bevallen. Helaas was de RM voor mij wat aan de korte kant en is deze na een aantal leuke ritten weer verkocht.

Ik besloot op zoek te gaan naar een geschikt 29er frame met 120 tot 140 mm veerweeg die opgebouwd zou kunnen worden met de 140 mm Pike uit de Honzo (waar ik t.z.t. weer een 120 mm vork voor wil zoeken).

Er zijn een aantal opties de revue gepasseerd, maar steeds bleef ik terug komen bij de Banshee Prime. De reviews over deze fiets zijn gewoon erg positief. Naast het merk Banshee, sprak vooral het feit dat het een robuust en stijf frame met een hoge funfactor zou moeten zijn me erg aan. Bovendien vind ik de ontwikkelingen op 650B+gebied wel interessant, dit frame zou daar in de toekomst eventueel ook de ruimte voor bieden.

Omdat ik een leuk kleurtje op een frame wel kan waarderen had ik eigenlijk mijn keus laten vallen op de Neon Orange versie en had ik al enkele shops aangeschreven voor de levertijd van een nieuw frame. Maar toen er plotseling een “quasi neuer Rahmen” in Stealth Black, in de juiste maat en voor een interessante prijs werd aangeboden werden de plannen gewijzigd. Vanaf afgelopen zondag heb ik wat mailtjes over en weer gestuurd met de verkoper, en gisteren is het frame vanuit Duitsland al keurig netjes thuisbezorgd. Ik ben er erg blij mee, het frame is inderdaad amper van nieuw te onderscheiden.

Afbeelding

Afbeelding

Een paar specifieke onderdelen zal ik moeten bestellen, maar verder zal de Banshee in eerste instantie worden opgebouwd met spullen van de Kona Honzo die op zijn beurt weer wat zal overnemen van de Vassago Bandersnatch die met pensioen mag.

Voorlopige Speclist

Frame: Banshee Prime met Cane Creek DB Air 135 mm
Vork: Rockshox Pike 140 mm
Wielen: Hope Pro 2 Evo / DT Comp / Flow EX
Schakelen: mix van Sram X9 en XO
Remmen: Sram Guide RS
Afmontage: mix van Race Face Turbine en Atlas
Laatst gewijzigd door lopezmobile op di 30 juli 2019, 15:04, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oef das wel een mooi frame...
Ga je er nog kleur inbrengen of hou je hem lekker all black
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooi zeg!

Ff wat plaatjes gezocht en compleet opgebouwd ziet het er echt heel goed uit, zo los oogt het frame vooral erg degelijk:)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Brute bak, mooie plannen,

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.... De voornemens beloven in ieder geval veel moois!!! :-q :-q
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Thanks!

@mud mate: een gekleurd frame met een volledig zwarte afmontage vind ik vaak het mooist, zo heb ik mijn Honzo ook opgebouwd. Aangezien ik daarvan de meeste onderdelen zal gaan gebruiken wordt de Banshee voorlopig dus all black, maar ik verwacht eigenlijk dat hij dat ook zal blijven.

@paulus1981: het ziet er niet alleen degelijk uit, zo voelt het ook! Maar goed, dat was ook juist de bedoeling :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

All black :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ooi, das een schone! Deze hou ik even in de gaten.
Ziet er stevig uit :-q
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Omdat ik qua budget rekening had gehouden met de nieuwprijs van het frame, bleef er door aankoop van dit 2e hands exemplaar natuurlijk een leuk beetje over. En omdat een Pike in de juiste uitvoering (150 mm veerweg, 51 mm offset) momenteel voor een zeer schappelijke prijs te koop is heb ik toch maar besloten een nieuwe te bestellen.

Vandaag binnen gekregen en voor het beeld even voorzichtig in het frame gestoken:

Afbeelding

Afbeelding


Een aantal onderdelen zijn nog in bestelling en de wielset wordt momenteel even nagetrokken. Zodra alles compleet is maar snel beginnen met opbouwen. Wordt vervolgd...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je had hem al aangekondigd, maar hij is inderdaad gaaf. Succes ook met opbouwen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi! Een stealth stickerset voor de Pike zou een goede aanvulling zijn.
AMVisker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 december 2012, 18:45
Mijn mountainbike: Surly karate monkey, Kona Honzo, BMC Trailfox

Leuk project! Heel toevallig ben ik ook bezig om van mijn Honzo een 'FS' te maken..;)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooi mooi, snel eens in het wild bekijken ( waarschijnlijk dan voornamelijk van de achterkant :winkie: )
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Goed bezig. Zwart, zwart zwart. Mat zwart, blinkend zwart. Zwarte kleding, handschoenen en helm. Als het maar zwart is.

Stealth mode on! 8) :D
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

@lopezmobile, dat is weer een mooie aanwinst in de stal. Ben benieuwd naar t eindresultaat. Ik kom m binnenkort ff bewonderen.
Plaats reactie