Thanks.
Ik vind zo'n kleine marhguard er nog wel acceptabel uitzien eigenlijk. Hij houdt een mooi beetje bagger weg uit mijn gezicht en bij de vorkseals dus hij is vooral functioneel.
Met de Honzo heb ik o.a. leuke ritten gemaakt in de Ardennen (Spa, Malmedy), Eiffel (Nideggen), Vogezen (La Bresse en omgeving) en afgelopen zomer een geweldige week in de Alpen in het grensgebied van Italie en Zwitserland. Zie ook hier v.a. pag. 6: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... alta+rezia" onclick="window.open(this.href);return false;
Banshee Prime - Saffron Pearl Metallic - foto's Legenduro 2019 pag. 10
- lopezmobile
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
- Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly
- lopezmobile
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
- Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly
Ik zag dat het al weer bijna een jaar geleden is sinds de laatste update in dit topic. Inmiddels heb ik met de Banshee de nodige mooie trips gemaakt in o.a. de Ardennen, Eifel en Vogezen. Zoals al eerder geschreven heb ik wat tijd nodig gehad om aan deze fiets te wennen. De Prime moet met meer overtuiging (actiever, veel druk op de voorkant, bochten in drukken, etc.) gereden worden om tot zijn recht te komen dan ik van mijn eerdere fietsen gewend ben. Nu ik mijn draai erop gevonden heb is het echt een geweldige bike. Dit jaar staat er weer een Alpentrip op het strijdplan, uiteraard gaat dan de Banshee mee, eindelijk terrein waar hij echt thuishoort: can’t wait!
Er zijn wat wijzigingen/upgrades te melden:
Ik heb het Turbine crankstel vervangen door een Aeffect omdat ik geen vrienden kon worden met het systeem om de lagers op voorspanning te zetten. De ring die daarvoor aangedraaid moet worden bleef maar loskomen met irritante kraakjes en wat speling als gevolg. In principe een downgrade (van 30 mm naar 24 mm as) maar ik merk wat dat betreft totaal geen verschil. De graphics op de Aeffect zijn wat rustiger dan die op de Turbine, ik vind hem daardoor ook mooier passen in het geheel.
De demper maakte al enige tijd een schrapend/zuigend geluid als hij na een tijd niet gebruikt te zijn weer moest inveren. Dat geluid verdween eigenlijk steeds al zodra de parkeerplaats verlaten was, ik heb er daarom niet al te veel haast mee gemaakt om hem te laten servicen. Tijdens de laatste rit verdween echter al snel alle druk in de demper en was er niet meer mee te rijden, oppompen had na 3 keer ook geen effect meer. Einde oefening dus, en daarom de demper direct opgestuurd voor service. Omdat hij toch uit elkaar moest heb ik gelijk maar van de nood een deugd gemaakt en direct de “Black Shock Body Upgrade” laten uitvoeren. Gebruikerservaringen zeggen dat je er echt helemaal niks van merkt (het zou minder “stiction” moeten geven), maar het ziet er in ieder geval wel vet uit!
Waar ik waarschijnlijk wel wat van zal gaan merken is de nieuwe wielset. Ik heb uit een andere set mijn DT 240s naven geknipt en deze opnieuw laten inspaken met DT XM 481 velgen (zien er erg netjes afgewerkt uit, de matte afwerking matched ook super met het frame) met een inwendige breedte van 30 mm. De Nobby Nic en Hans Dampf (beide 2.35) lijken er mooi op uit te komen.
Nu maar hopen dat het snel wat gezelliger weer wordt om de nieuwe setup eens serieus te gaan testen.
Er zijn wat wijzigingen/upgrades te melden:
Ik heb het Turbine crankstel vervangen door een Aeffect omdat ik geen vrienden kon worden met het systeem om de lagers op voorspanning te zetten. De ring die daarvoor aangedraaid moet worden bleef maar loskomen met irritante kraakjes en wat speling als gevolg. In principe een downgrade (van 30 mm naar 24 mm as) maar ik merk wat dat betreft totaal geen verschil. De graphics op de Aeffect zijn wat rustiger dan die op de Turbine, ik vind hem daardoor ook mooier passen in het geheel.
De demper maakte al enige tijd een schrapend/zuigend geluid als hij na een tijd niet gebruikt te zijn weer moest inveren. Dat geluid verdween eigenlijk steeds al zodra de parkeerplaats verlaten was, ik heb er daarom niet al te veel haast mee gemaakt om hem te laten servicen. Tijdens de laatste rit verdween echter al snel alle druk in de demper en was er niet meer mee te rijden, oppompen had na 3 keer ook geen effect meer. Einde oefening dus, en daarom de demper direct opgestuurd voor service. Omdat hij toch uit elkaar moest heb ik gelijk maar van de nood een deugd gemaakt en direct de “Black Shock Body Upgrade” laten uitvoeren. Gebruikerservaringen zeggen dat je er echt helemaal niks van merkt (het zou minder “stiction” moeten geven), maar het ziet er in ieder geval wel vet uit!
Waar ik waarschijnlijk wel wat van zal gaan merken is de nieuwe wielset. Ik heb uit een andere set mijn DT 240s naven geknipt en deze opnieuw laten inspaken met DT XM 481 velgen (zien er erg netjes afgewerkt uit, de matte afwerking matched ook super met het frame) met een inwendige breedte van 30 mm. De Nobby Nic en Hans Dampf (beide 2.35) lijken er mooi op uit te komen.
Nu maar hopen dat het snel wat gezelliger weer wordt om de nieuwe setup eens serieus te gaan testen.
Echt superstrak!!!
Bij mijn Spitfire had ik het in 1x juist, die fiets voelde als gegoten aan, maar net als veel lange fietsen moet je daar dan een beetje '29er' rijstijl toepassen: inderdaad meer bodywork! Maar het luisterde wel allemaal er nauw en zomaar even een zadel iets verstellen of een tikje langere of kortere stuurpen monteren zorgde meteen voor een afwijkend rijgedrag. Bij mijn Orange duurde het ook wat langer om er aan te wennen en er waren zelfs nog wat kleine aanpassingen nodig aan de zithouding. Maar ook bij de Orange is meer body language gevraagd. Hoort volgens mij dus bij de langere reach en wielbasis!lopezmobile schreef:Zoals al eerder geschreven heb ik wat tijd nodig gehad om aan deze fiets te wennen. De Prime moet met meer overtuiging (actiever, veel druk op de voorkant, bochten in drukken, etc.) gereden worden om tot zijn recht te komen dan ik van mijn eerdere fietsen gewend ben. Nu ik mijn draai erop gevonden heb is het echt een geweldige bike.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- lopezmobile
- Mountainbike Junk
- Berichten: 387
- Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
- Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly
Al weer bijna twee jaar geleden sinds de laatste update hier. Er is in de tussentijd best het nodige veranderd aan de Banshee, maar de opvallendste verandering is pas afgelopen week in gang gezet.
De Prime zoals hij er tot voor kort bij stond:
De belangrijkste wijzigingen die de afgelopen twee jaar al hebben plaatsgevonden zijn:
- Sram X9/X0 2x10 aandrijving vervangen door GX Eagle
- Sram Guide remmen vervangen door Shimano Saint
- RS Reverb vervangen door een Bikeyoke Revive 185 mm
En uiteraard is de fiets in de tussentijd ook gebruikt waar hij voor bedoeld is. Naast diverse tripjes in Duitsland (Nideggen en Walporzheim) waren een paar dagen Les Hautes Rivieres en een Alpentrip met Legenduro wel de echte hoogtepunten. Omdat er doorgaans meer gefietst dan gefotografeerd wordt zijn er helaas maar weinig plaatjes te showen, maar ik heb er toch een paar gevonden.
Les Hautes Rivieres:
Rond Alpe d'Huez met Legenduro:
Zoals ik al schreef ondergaat de Banshee momenteel zijn grootste verandering. Het plannetje zat al even in mijn hoofd maar, enthousiast geworden door het Spitfire topic en wat aanvullende tips en adviezen van Lars TB, is al wat vlotter op gang gekomen dan gepland: De Prime krijgt een lekker kleurtje!
De keuze van de nieuwe kleur was als Volvo liefhebber snel gemaakt: “Saffron Pearl Metallic”. Ik heb nog even getwijfeld om voor Cream Yellow te gaan (wat mij betreft de ultieme Volvo) maar dat leek me minder geslaagd op een mountainbike frame.
Een voorbeeldje van de nieuwe kleur via Google:
De fiets is inmiddels volledig gedemonteerd en gaat morgen richting de spuiter die aangeeft 5 tot 10 werkdagen nodig te hebben. De vorderingen, werkwijze en uiteraard het resultaat zal ik hier later nog posten.
De Prime zoals hij er tot voor kort bij stond:
De belangrijkste wijzigingen die de afgelopen twee jaar al hebben plaatsgevonden zijn:
- Sram X9/X0 2x10 aandrijving vervangen door GX Eagle
- Sram Guide remmen vervangen door Shimano Saint
- RS Reverb vervangen door een Bikeyoke Revive 185 mm
En uiteraard is de fiets in de tussentijd ook gebruikt waar hij voor bedoeld is. Naast diverse tripjes in Duitsland (Nideggen en Walporzheim) waren een paar dagen Les Hautes Rivieres en een Alpentrip met Legenduro wel de echte hoogtepunten. Omdat er doorgaans meer gefietst dan gefotografeerd wordt zijn er helaas maar weinig plaatjes te showen, maar ik heb er toch een paar gevonden.
Les Hautes Rivieres:
Rond Alpe d'Huez met Legenduro:
Zoals ik al schreef ondergaat de Banshee momenteel zijn grootste verandering. Het plannetje zat al even in mijn hoofd maar, enthousiast geworden door het Spitfire topic en wat aanvullende tips en adviezen van Lars TB, is al wat vlotter op gang gekomen dan gepland: De Prime krijgt een lekker kleurtje!
De keuze van de nieuwe kleur was als Volvo liefhebber snel gemaakt: “Saffron Pearl Metallic”. Ik heb nog even getwijfeld om voor Cream Yellow te gaan (wat mij betreft de ultieme Volvo) maar dat leek me minder geslaagd op een mountainbike frame.
Een voorbeeldje van de nieuwe kleur via Google:
De fiets is inmiddels volledig gedemonteerd en gaat morgen richting de spuiter die aangeeft 5 tot 10 werkdagen nodig te hebben. De vorderingen, werkwijze en uiteraard het resultaat zal ik hier later nog posten.
Je zou het Banshee logo in Volvo-lettertype kunnen doen!lopezmobile schreef: ↑vr 11 januari 2019, 22:57 De keuze van de nieuwe kleur was als Volvo liefhebber snel gemaakt: “Saffron Pearl Metallic”. Ik heb nog even getwijfeld om voor Cream Yellow te gaan (wat mij betreft de ultieme Volvo) maar dat leek me minder geslaagd op een mountainbike frame.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Cool man, ik vind mijn Prime ook best saai in het zwart en heb ook met Lars gehad over hoe hij zijn Banshee heeft laten spuiten.
Ik ben er nog steeds niet uit, vind het felblauw van vorig jaar erg vet.
Ben nu bezig met rode onderdelen om.er wat kleur aan te geven.
Ben heel benieuwd hoe deze er uit gaat zien
Ik ben er nog steeds niet uit, vind het felblauw van vorig jaar erg vet.
Ben nu bezig met rode onderdelen om.er wat kleur aan te geven.
Ben heel benieuwd hoe deze er uit gaat zien
- Ad58
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2751
- Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
- Mijn mountainbike: Niner Ros 9
Kunnen we hem ook mooi de schuld geven van alles!
Wordt een heel mooi kleurtje denk ik!
Wordt een heel mooi kleurtje denk ik!
Laatst gewijzigd door Ad58 op za 12 januari 2019, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.