Ghost AMR LT3, het fatbike project

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik vind het wel een geniaal idee :-q

Ik zie het nieuwe marketing-concept al: FS mainframe icm met 29plus, 650B of 26" fat achterbrug, passende voorvork (Bluto, Magnum ) en wielsets naar keuze.....en je hebt een 26x5 " full-fat, 650Bx4" trail-fat of 29x3" trail full-suspension bike "that rocks everything" :winkie: ......ben benieuwd hoe snel al die gewone 29ers voor nop op marktplaats staan :lol:
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Allen dank voor de reacties.

De eerste testrit zit er op, die stond al wat langer op het programma, maar weer en werk gooiden roet in het eten :evil: .

De rit op zich is goed verlopen, je hebt nu de periode van het zoeken naar de juiste instellingen van banden, vering, enz.
Één ding is me wel duidelijk die 38er voorop gaat eraf, dat moet een 36er worden, als het goed is komt van de week een SLX side-swing binnen, hopelijk geeft die door de andere bouw wel de mogelijkheid om de kooi tot vlak boven de chainstay te laten zakken zodat met de ketting op de 22 deze ook vrij loopt.
Verder heb ik het idee dat de stevigheid van het frame niet te lijden heeft gehad onder de aanpassing, ik kan namelijk niet echt verschil merken met m'n AMR+ en dat frame is in een test ooit om z'n stevigheid geprezen en in basis zijn het vergelijkbare frames.

Verder gaan de huidige banden, zodra ik ze binnen heb, plaats maken voor JJ's, ook een lichtere wielset staat op het programma, daar is volgens mij samen met een tubeless gebeuren nog flink winst te maken op het gewicht.
Ook kan ik nu een begin maken met het maken van de definitieve aanpassingen, want ik weet nu wat nog wat aanpassing nodig heeft en dat is niet veel, dan kan ik de machine echt gaan afwerken, want dat blanke alu is geen kijk :lol: .

Afbeelding

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

ziet er gaaf uit (Y).
Heb je ook foto's van tijdens het bouwen en lassen. Altijd leuk om te zien.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

Heel mooie fatbike.
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's van aanpassingen
En een mooie fatbike geworden !!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark,

En hier nog een stem voor meer foto's van de trick bits.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Mooie bike, maar zou ook graag de tech foto's willen zien. Stonden die er eerder wel (zo uit de reacties op te maken)?
Ik vind het een orgineel en goed idee om een bike zelf om te bouwen naar fatbike!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Heren, dank voor de reacties.

@Forau: nee er waren nog geen detailfoto's geplaatst, wel een soort teaser.

@Pat: laswerk is er nog niet aan te pas gekomen, hopelijk blijft dat ook zo, het brugje tussen de chainstay's is met carbon opgevuld/ verstevigd, lassen had ik geen goed gevoel bij, krimpspanningen en lakbeschadigingen.
Mocht het carbon in de praktijk niet voldoen, dan kan er altijd nog gelast worden, maar hopelijk niet want dit ziet er zo strak uit dat je denkt dat het af fabriek is, daar heeft Mart van Bikes4You Emmen een prachtig stukje werk geleverd :-q .

Voor de rest komen er zeker nog foto's en specs, ik heb wel een aantal foto's voor mezelf, maar die zijn genomen in een te donkere omgeving en tonen voor geen meter, plus de meeste aanpassingen zijn puur functioneel, niet definitief en daardoor onafgewerkt.
Zo speel ik met de gedachte om het brugje wat de seatstay's verbind, te voorzien van een montagepunt om een spatscherm te monteren die dan vlak boven de band komt en met de veerbewegingen mee gaat, nu nog een geschikt kunststof schermpje vinden.

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik zag in het vrouwen topic dat je hem al kwijt bent ;-)
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Forau schreef:Ik zag in het vrouwen topic dat je hem al kwijt bent ;-)
Sterker nog, ik was 'm al kwijt voordat ik überhaupt begonnen was, mevrouw had een proefritje op een Tusker gemaakt en toen kwam die onder fatbikers bekende brede grijns op dat koppie tevoorschijn, misseboel, inleveren........... :lol:
Ik denk dat ik onder het mom van "omdat ik wat veranderd heb, moet ik een testrit maken" geregeld een ritje ga maken :winkie: .

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16801
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook foto's van de niet-definitieve aanpassingen zijn welkom!
Dan is des te beter te zien wat je allemaal gedaan hebt. Je zit hier natuurlijk wel met de nodige technisch geïnteresseerden op een forum ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Nou vooruit dan, eerst de fatbike die ik met Gimp (Photoshop voor mensen zonder centen :lol: ) in elkaar heb geflanst, dat is dus op een ouder model 29er.

Afbeelding

Omdat het concept toen al wel wat had ben ik het verder gaan uitwerken, grootste minpunt was dat die modellen achter QR hadden en ik wou ivm de aanpassingen een 12mm steekas hebben.

En een foto waarop te zien is waar ik het meest tegenaan heb zitten te hikken, een splinternieuwe fiets doorzagen :-{ , want de achterbrug moest 55 mm breder worden.
De alu busjes en as die tussen het bovenste draaipunt zitten waren puur voor de plaatsing/ maatvoering, inmiddels zit daar een RVS as en grotere bussen tussen, maar ook die bussen gaan het veld nog ruimen.

Afbeelding

Ik zal kijken of ik komend weekeinde wat meer detailfoto's kan maken, moet toch nog het één en ander loshalen ivm de nieuwe side swing derrie.

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Tof project met durf!
En inderdaad graag meer foto's en technische achtergrond.
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Denk dat 650+ hier ook wel heel gaaf in staat:)
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Gaaf zeg! Juist de foto's van de aanpassingen zijn interessant, dus kom maar op inderdaad!
Plaats reactie