Nou de snelspanners zijn nu ook in de juiste kleur
De negende machine
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
- Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
- Contacteer:
-
- All rounder
- Berichten: 143
- Lid geworden op: di 20 juli 2010, 19:52
- Mijn mountainbike: Giant xtc composite 29er 1
Een schitterende bike. Om toch wat te miepen, een zwarte Thar zou nog mooier staan. Maar da's dan weer persoonlijk.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1990
- Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
- Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
- Contacteer:
Nice Hans,
Heb ik wat te mutsen... nou dat crank magneetje dat kan beter.
Je weet, er zijn van die ronde 8mm en 1,5 dikke magneetjes die passen in het gat van de pedaal. Werk super en je ziet geen Garmin magneet met tyraps zitten.
Draai shifters heb ik ook boven de rempomp gemonteerd. Gaat goed.
Heb ik wat te mutsen... nou dat crank magneetje dat kan beter.
Je weet, er zijn van die ronde 8mm en 1,5 dikke magneetjes die passen in het gat van de pedaal. Werk super en je ziet geen Garmin magneet met tyraps zitten.
Draai shifters heb ik ook boven de rempomp gemonteerd. Gaat goed.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
- DaveysFlow
- All rounder
- Berichten: 149
- Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom
Heel erg vette fiets geworden!
Oranje boven...
Oranje boven...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
- Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
- Contacteer:
Onderdelenlijstje
Frame: air 9 carbon Niner.
Wielset: Cobalt 2 Crankbrothers.
Voorvork: sid wc carbon Rockshox
Banden: raceking racesport Continental.
Stuur: Niner carbon
Stuurpen: 110mm crankbrothers.
Zadelpen: Niner aluminium.
Remmen: XT Shimano
Remschijven. Formula
Crank: custom Sram carbon.
Bb: C-bear bb30
Zadel: Fizik Thar.
Voor derailleur: X0 sram
Achter derailleur: X0 2.1 Sram.
Ketting: 3 x kmc sl10 gold hollowpin.
Cassette: 1080 Sram.
Shifters: twistshifters x0 Sram.
Kettingblad voor TA specialties 39T en 26T sram blad.
Bidonhouder: Canibal Elite.
Frame: air 9 carbon Niner.
Wielset: Cobalt 2 Crankbrothers.
Voorvork: sid wc carbon Rockshox
Banden: raceking racesport Continental.
Stuur: Niner carbon
Stuurpen: 110mm crankbrothers.
Zadelpen: Niner aluminium.
Remmen: XT Shimano
Remschijven. Formula
Crank: custom Sram carbon.
Bb: C-bear bb30
Zadel: Fizik Thar.
Voor derailleur: X0 sram
Achter derailleur: X0 2.1 Sram.
Ketting: 3 x kmc sl10 gold hollowpin.
Cassette: 1080 Sram.
Shifters: twistshifters x0 Sram.
Kettingblad voor TA specialties 39T en 26T sram blad.
Bidonhouder: Canibal Elite.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
- Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
- Contacteer:
Gisteravond kriebelde het al, maar omdat ik een nachtdienst moest werken hield ik mij beentjes maar stil.
De gehele nacht bedacht ik wat de beste locatie zou kunnen zijn om de negende wolk los te laten.
Naarmate het einde van mijn dienst dichterbij kroop en langzaam de zon weer eens kwam kijken
werd het mij steeds duidelijker waar ik mijn oranje vriend zo testen.
Na gedane arbeid sprong ik in mijn kar en keerde huiswaarts, waar ik nog even wat lieve woorden
adresseerde aan mijn lieve vrouw en snel nog even air9 streelde alvorens mijn getergde hoofd neervlijde op een zacht kussen.
Lang duurde de rust natuurlijk niet en om 12:00 sprong ik weer uit mijn nest.
Snel 2 bakken koffie en een snelle jelle erin gepropt en de nieuwe machine klaar gemaakt voor de strijd.
Hup in mijn voiture geschoven en ab nach de Loonse en Drunense duinen.
Halverwege moest ik plots op den highway in de ankers vanwege een mega file tussen Bavel en Tilburg.
Daar zat ik dan vol goede moed met mijn nieuwe aanwinst in de zinderende hitte van de eerste tropische dag van 2015.
Na drie kwartier begon het rubber weer te rollen en ik slaakte een zucht van verlichting.
Eindelijk kwamen de duinen in zicht en na een laatste omleiding kon ik mijn kleine vierwieler uit laten glijden in de gravel van den parking.
Daar de Niner weer in elkaar gedraaid en werd gelijk geconfronteerd met de lastige snelspanners van Crankbrothers.
Het komt heel precies voordat je de dubbele spanner tweeledig kan sluiten.
Na wat gefrunnik zaten ze dan eindelijk goed.
Daar ging ik dan eindelijk los.
Gespannen voelde en luisterde ik nauwkeurig of ik niks opmerkte wat ik had kunnen vergeten of fout had gemaakt bij de assemblage.
Maar het bleef doodstil op het licht slepende geluid van de remschijven en BB na.
Langs de Rustende jager zoefde ik het woud in en terwijl ik ging staan om flink aan te zetten werd ik positief verrast door het ongelooflijke comfortabele gevoel.
niet alleen is deze machine snel en wendbaar, maar het lijkt wel alsof ik op een fully zit.
Zonder gekheid je glijd als het ware over de bospaden en moet goed opletten dat je niet te hard en te hoog een bocht induikt.
Na het gevoel van de machine in de vingers gekregen te hebben ben ik lekker gaan bollen op deze mooie dag.
De schijven zette zich na een paar keer remmen.
Het slepende geluid van de BB verdween (zoals ik al verwacht had) na een paar kilometer.
Dit geluid werd veroorzaakt omdat ik tijdens de demontage van de c-bear lagers uit de stumpjumper een plastic randje van het lagerhuis licht had verbogen.
Dus nadat alle bijgeluiden waren verdwenen rolde ik muisstil door het woud.
Ook de interne bekabeling bleef doodstil, omdat ik de wijze raad van een goede maat had opgevolgd en de kabels voorzien van tyraps.
Die zorgen ervoor dat de kabels niet gaan rammelen in de framebuizen.
Ook de wielen waren doodstil.
Toen ik het achterwiel monteerde hoorde ik 2 spaken tegen elkaar trillen, maar tijdens het rijden bleef het dus stil.
Heb ook een spaakspanningsmeter gekocht en zal de komende tijd de spanning nauwlettend in de gaten houden.
Hard kon ik niet daar ik veel te weinig geslapen had en onderweg natuurlijk ettelijke malen gestopt ben om wat pica's te schieten.
Ook het schakel apparaat aan de achterzijde is een enorme vooruitgang ten opzicht van de eerder x 9 type 2
De ketting blijft veel strakker en klappert bijna niet.
De eggbeaters werken heerlijk, klikken heel licht in en uit en geven een stabiel gevoel door het grote oppervlak.
Niet alles is even positief, want ik merkte wel degelijk het gewichtsverschil met mijn stumpjumper.
Kost me bij het aanzetten iets meer power en daar ik een slaaptekort had merkte ik dat al snel in mijn hf.
Echter rolt deze Niner veel comfortabeler en klimt beter vanwege de langere wielbasis (3.5cm langer)
De niner is een mooie combi van mijn blackadder en de Stumpjumper.
mooi slooping met een goede stabiliteit.
De bidonhouder is niet zo best, want de 750ml bidon zit er niet zo stevig in.
Even zoeken naar een betere qua functie en looks.
Hier wat foto's van deze mooie eerste rit.
De gehele nacht bedacht ik wat de beste locatie zou kunnen zijn om de negende wolk los te laten.
Naarmate het einde van mijn dienst dichterbij kroop en langzaam de zon weer eens kwam kijken
werd het mij steeds duidelijker waar ik mijn oranje vriend zo testen.
Na gedane arbeid sprong ik in mijn kar en keerde huiswaarts, waar ik nog even wat lieve woorden
adresseerde aan mijn lieve vrouw en snel nog even air9 streelde alvorens mijn getergde hoofd neervlijde op een zacht kussen.
Lang duurde de rust natuurlijk niet en om 12:00 sprong ik weer uit mijn nest.
Snel 2 bakken koffie en een snelle jelle erin gepropt en de nieuwe machine klaar gemaakt voor de strijd.
Hup in mijn voiture geschoven en ab nach de Loonse en Drunense duinen.
Halverwege moest ik plots op den highway in de ankers vanwege een mega file tussen Bavel en Tilburg.
Daar zat ik dan vol goede moed met mijn nieuwe aanwinst in de zinderende hitte van de eerste tropische dag van 2015.
Na drie kwartier begon het rubber weer te rollen en ik slaakte een zucht van verlichting.
Eindelijk kwamen de duinen in zicht en na een laatste omleiding kon ik mijn kleine vierwieler uit laten glijden in de gravel van den parking.
Daar de Niner weer in elkaar gedraaid en werd gelijk geconfronteerd met de lastige snelspanners van Crankbrothers.
Het komt heel precies voordat je de dubbele spanner tweeledig kan sluiten.
Na wat gefrunnik zaten ze dan eindelijk goed.
Daar ging ik dan eindelijk los.
Gespannen voelde en luisterde ik nauwkeurig of ik niks opmerkte wat ik had kunnen vergeten of fout had gemaakt bij de assemblage.
Maar het bleef doodstil op het licht slepende geluid van de remschijven en BB na.
Langs de Rustende jager zoefde ik het woud in en terwijl ik ging staan om flink aan te zetten werd ik positief verrast door het ongelooflijke comfortabele gevoel.
niet alleen is deze machine snel en wendbaar, maar het lijkt wel alsof ik op een fully zit.
Zonder gekheid je glijd als het ware over de bospaden en moet goed opletten dat je niet te hard en te hoog een bocht induikt.
Na het gevoel van de machine in de vingers gekregen te hebben ben ik lekker gaan bollen op deze mooie dag.
De schijven zette zich na een paar keer remmen.
Het slepende geluid van de BB verdween (zoals ik al verwacht had) na een paar kilometer.
Dit geluid werd veroorzaakt omdat ik tijdens de demontage van de c-bear lagers uit de stumpjumper een plastic randje van het lagerhuis licht had verbogen.
Dus nadat alle bijgeluiden waren verdwenen rolde ik muisstil door het woud.
Ook de interne bekabeling bleef doodstil, omdat ik de wijze raad van een goede maat had opgevolgd en de kabels voorzien van tyraps.
Die zorgen ervoor dat de kabels niet gaan rammelen in de framebuizen.
Ook de wielen waren doodstil.
Toen ik het achterwiel monteerde hoorde ik 2 spaken tegen elkaar trillen, maar tijdens het rijden bleef het dus stil.
Heb ook een spaakspanningsmeter gekocht en zal de komende tijd de spanning nauwlettend in de gaten houden.
Hard kon ik niet daar ik veel te weinig geslapen had en onderweg natuurlijk ettelijke malen gestopt ben om wat pica's te schieten.
Ook het schakel apparaat aan de achterzijde is een enorme vooruitgang ten opzicht van de eerder x 9 type 2
De ketting blijft veel strakker en klappert bijna niet.
De eggbeaters werken heerlijk, klikken heel licht in en uit en geven een stabiel gevoel door het grote oppervlak.
Niet alles is even positief, want ik merkte wel degelijk het gewichtsverschil met mijn stumpjumper.
Kost me bij het aanzetten iets meer power en daar ik een slaaptekort had merkte ik dat al snel in mijn hf.
Echter rolt deze Niner veel comfortabeler en klimt beter vanwege de langere wielbasis (3.5cm langer)
De niner is een mooie combi van mijn blackadder en de Stumpjumper.
mooi slooping met een goede stabiliteit.
De bidonhouder is niet zo best, want de 750ml bidon zit er niet zo stevig in.
Even zoeken naar een betere qua functie en looks.
Hier wat foto's van deze mooie eerste rit.
Laatst gewijzigd door hansdegebruiker op vr 5 juni 2015, 23:35, 6 keer totaal gewijzigd.
- mats22
- Pro Biker
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
- Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro
Ga je veel plezier aan beleven mooie bike geworden,welkom bij de Niner familie
Laatst gewijzigd door mats22 op vr 5 juni 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
- Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
- Contacteer:
Thanks, nu dus met 2 Niners naar de mararthonmats22 schreef:Ga je veel plezier aan beleven, welkom bij de Niner familie
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Topbak geworden, mooie foto's en natuurlijk weer een lekker verhaal
Veel plezier met je nieuwe fiets!
Veel plezier met je nieuwe fiets!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
- Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
- Contacteer:
Bedankt voor de tip die had ik nog liggen dus zit er nu op.I Cannondale myself. schreef:Nice Hans,
Heb ik wat te mutsen... nou dat crank magneetje dat kan beter.
Je weet, er zijn van die ronde 8mm en 1,5 dikke magneetjes die passen in het gat van de pedaal. Werk super en je ziet geen Garmin magneet met tyraps zitten
.