Rocky Mountain Element 70 RSL (2011) Update with new parts

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Thanks :-q

En Paul van Peerkes bike shop Schinnen heeft goed zijn best gedaan, want de RM fietst geweldig :-D
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Zo the RM is weer wat getund,maar nu met Shimano XTR M9000 serie 2016 shifters/remsysteem met carbon two grip remhendels. Mijn oude XTR M988 shifters/remsysteem was defect aan de linkerkant en kreeg nog garantie,dit had Paul voormij geregeld. En zodoende is nu gemonteerd op de RM Shimano XTR M9000 serie 2016 shifters/remsysteem met carbon two grip remhendels.Want de oude XTR M988 shifters zijn los nieuw niet meer leverbaar!

Dank aan Paul van Peerkes Bikeshop te Schinnen voor het monteren en zoeken naar de juiste clamp :-q .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Zo gistermiddag mij een set Mudhugger ( spatborden ) bestemd voor 26" op de RM gemonteerd en moet zeggen ziet er wel stoer uit en moet er ook nog even aan wennen.Hoop volgende weekend de bike te testen met de mudhugger`s en eens kijken van hoe schoon de RM is van achter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Even het de oude bericht ophalen i.v.m. dat mijn RM Element 70 RSL van 2011 te koop staat bij Oosterburen ( Germany ) heb daar een adv. geplaatst. Want hier is meer 27,5 of 29" en weinig vraag naar 26" vandaar.

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -217-16235
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Succes met de verkoop, maar ben bang dat je zeker 1000,- te hoog zit.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Jamis Diablo schreef: zo 8 maart 2020, 17:46 Succes met de verkoop, maar ben bang dat je zeker 1000,- te hoog zit.
Dat is wel zeker ja. Misschien dan nog te hoog.
Ben bang dat je hier niet voor krijgt wat je zou willen.
26" is niet veel waard meer helaas door overvloed aan 27,5 en 29ers. Zelfde met een 3x10 drivetrain.
Succes met de verkoop in ieder geval!
PaganiProductions

KevinBel schreef: zo 8 maart 2020, 22:20
Jamis Diablo schreef: zo 8 maart 2020, 17:46 Succes met de verkoop, maar ben bang dat je zeker 1000,- te hoog zit.
Dat is wel zeker ja. Misschien dan nog te hoog.
Ben bang dat je hier niet voor krijgt wat je zou willen.
26" is niet veel waard meer helaas door overvloed aan 27,5 en 29ers. Zelfde met een 3x10 drivetrain.
Succes met de verkoop in ieder geval!
Ik denk als je 500 euro ervoor krijgt mag je heel blij zijn denk ik.
Ja hem ook gewoon houden en de fiets zit er niet verkeerd uit voor de leeftijd.
dirkiii
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: za 1 augustus 2009, 14:28
Mijn mountainbike: 2011 Salsa el mariachi, 1996 American Eagle Atlanta, 2002 Klein Adept

27,5 past ook gewoon kijk maar de onderstaande advertentie

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
je rijd wat je bent, dus te zwaar en ouderwets :~
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Wouw graag de RM Element 70 RSL behouden.
Maar door de aanhoudend chronische ziekte ( Openbeen aan mijn linkervoet binnenkant nabij de enkel ) komt bijna elk jaar terug. En moet mijn leven lang aan beiden benen steunkousen dragen. Vandaar ik steeds uit de running ben kwa fietsen. Want gaat meestal 2 maanden duren als ik een openwond heb met genezen. En dan weer gaan biken dat vraagt heel veel kracht vanmij vooral de linkerbeen en die kracht zoals klimmetjes en hard fietsen zit er niet meer in :-{ Vandaar ik afstand ga doen van al mijn Mtb`s ( Retro en 2 RM`s) om mij in nabije tijd een E-Bike aanschaffen voor meer trap ondersteuning,zodat ik weer bike plezier heb en er weer van kan genieten . Ik mis dat heel erg de Natuur om je heen en weer kan deel nemen om met een groepje te gaan biken.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Plaats reactie