Bianchi Methanol 27 SL team replica framebuild, NobbyNic

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
w-vdr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 30 december 2014, 21:06
Mijn mountainbike: is géén 29"

Bundy schreef:Hmm, misschien meer je voorrem gebruiken? Lijkt mij typisch gevolg van veel met geblokkeerd achterwiel remmen.
Overigens: Prachtige bike.
guilty as charged! :lol: maar ik moet erbij zeggen dat ik soms de noppen er zo af hoor "scheuren" op een stenige afdaling of naast een harde boomwortel enzo. you know the sound :wink:
en thanks
Patrick_V schreef:Wat blijft dit toch een prachtig evenwichtige bike. Ook in een hele mooie kleur die je niet zo vaak ziet. zeer mooi. En hij ziet er ook snel uit :-q
Bedankt patrick, het is inderdaad een unieke fiets, niet alleen in de BeNeLux maar wereldwijd, als gevolg van de lage productieaantallen van Bianchi. Ik ben blij dat mijn optimale afstelling met de stuurpen op het balhoofd is. Zo ziet hij er meteen weeral wat sneller uit 8) Los daarvan is het ook gewoon alles wat ik gehoopt had van looks en rijbeleving :-q
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De Nobby Nic is op zich een hele fijne band met een hoop grip. De vraag is alleen of voor en achter geen overkill is. Ik rij nu met een Nobby Nic voorop en een Vittoria Peyote achterop als vervanger van de Racing Ralph. De RaRa is wel een fijne band, maar erg gevoelig. Qua rijeigenschappen doet de Peyote niet onder voor de RaRa integendeel, zelfs het idee dat bij de Peyote de grens nog verder weg ligt. En de band is sterker dan de RaRa. Anyway de Nobby Nic ga je geen spijt van krijgen, rolt wel zwaarder.
“Old, not obsolete”
w-vdr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 30 december 2014, 21:06
Mijn mountainbike: is géén 29"

zoals gezegd de voorband achteraan gelegd en vooraan een nobby Nic 2.25 gemonteerd met biba.
op deze gloednieuwe band dan mijn eerste wedstrijd gereden afgelopen zaterdag te Zelzate bij de recreanten, was best wel fun en ik ben zeer tevreden over mijn prestatie.

Afbeelding

Nu denk ik erover om de achterband ook te vernieuwen omdat ik vandaag toch wel gemerkt heb tijdens mijn herfstrit dat de rocketRon 2.10 met 1500km toch wel voor wat tractieproblemen zorgt.
Maar die kan ik tegen de lente dan eventueel terug monteren om dan op te slijten.
Iemand suggesties voor een goede winterband die geen NoNi is? mag gerust een ander merk zijn, zo leer ik dat ook kennen. :wink:

Nog even dit: de NoNi heeft mij énorm positief verrast qua grip en voorspelbaarheid :-q
Ik herinner mij nog goed dat ik op beide gebieden nogal teleurgesteld was in de RoRo's bij de eerste ritten met mijn opgebouwde fiets..
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Waar blijft je BOTY inzending? Twijfel nog tussen Yeti van S works en jouw bike.
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
w-vdr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 30 december 2014, 21:06
Mijn mountainbike: is géén 29"

thx voor de herinnering ;-)
en voor de 'mogelijke' stem :-q
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

:-q
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Plaats reactie