Transition Trans Am 275

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
robin_sgrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 augustus 2010, 15:05

Frame: Transition trans am 275 green large
Vork: RS pike solo air 150 mm
Demper: /
Stem: Race Face atlas 35mm clamp, 50mm length
Stuur: Race Face sixC 35
grips: Lizard skins logo
Dropper: RS Reverb Stealth
Crankset: Sram XO met XX1 spider
Groepset: Sram XO1
Pedalen: Voorlopig Shimano saint (nukeproof elektron evo komen eraan): ja ik kan niet rijden met clipless :-)
Remmen: Sram guide rsc zilver
Wielen: Industry 9 naven (zilver), sapim d-light en laser spaken, Ryde trace enduro voor, ryde trace trail achter (goede velgen, enkel wat deukgevoelig)
Banden: Schwalbe Hans Dampf 2.35 voor, 2.25 achter

Zover ben ik al, nog kabels inkorten en reverb plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Nu met Reverb en alle kabels mooi in orde. Misschien nog wat groene pike stickers maar ben er nog niet uit.
Eerst rijden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door robin_sgrs op wo 4 maart 2015, 12:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Wow, very nais :-q :-q :-q :-q :-q
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Gave bak!
I may not be good, but at least I'm slow.
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Nice :-q

Welke vork komt er in? Transition stopt er een 130mm pike in, maar 140 of zelfs 150mm is ook zeker mogelijk.


Dit is het kleinere broertje van die van mij, heb een TransAm 29-er in de colectie.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat frame beloofd zeker een mooie fiets als eindresultaat... dus doe je best! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Gaaf!
robin_sgrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 augustus 2010, 15:05

frame zal vanavond al klaar zijn. ik moet nog even de reverb erin zetten, en enkele kabels inkorten en dan foto's maken. in de startpost heb ik even een speclist toegevoegd.
Nice :-q

Welke vork komt er in? Transition stopt er een 130mm pike in, maar 140 of zelfs 150mm is ook zeker mogelijk.
Het word een 150mm pike. transition zei me dat 140 nog goed ging maar dat 150 de geo veel veranderde. Maar ik ga het toch proberen. Het frame kan het wel aan lijkt me.
robin_sgrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 augustus 2010, 15:05

Voorlopige foto's toegevoegd
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mooi hoor, zie ik daar een keurige opening voor een dropper kabel in de zitbuis? :winkie:
robin_sgrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 augustus 2010, 15:05

George schreef:Mooi hoor, zie ik daar een keurige opening voor een dropper kabel in de zitbuis? :winkie:
dank u, ja via het gat in de zitbuis over de onderbuis. Heb het liever helemaal intern maar goed. Het is beter dan niks :-)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Helemaal intern gaat niet lukken met een staal of alu frame, ik denk dat dit best een goede oplossing is. Komt er ook een dropper in? Waar ga je rijden met deze, eh, best wel stevige opbouw?
robin_sgrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 augustus 2010, 15:05

George schreef:Helemaal intern gaat niet lukken met een staal of alu frame, ik denk dat dit best een goede oplossing is. Komt er ook een dropper in? Waar ga je rijden met deze, eh, best wel stevige opbouw?
Ja de reverb komt er vanavond in.
Dit is eigenlijk mijn alledaagse bike :) . Voor thuis (Belgisch Limburg), ardennen, ...
Ik kan er alles mee rijden. Ik ben geen racer (snelle klimmer) en ik laat niet graag "obstakels" of technische trails links liggen. Hier kom ik "bijna" overal mee boven en zeker overal mee beneden 8)
Vandaar een all rounder. En gewicht maakt me ook vrij weinig uit. Anders had ik geen stalen frame gekozen.

Voor de alpen en zwaardere ritten heb ik nog een Ibis Mojo HD3.
confused
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 6 september 2011, 15:08
Mijn mountainbike: Santos SCC03 en Henk Baars custom

mooie bak....maar waarom een 150 mm in het vooronder als je een hardtail rijd???
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat is leuk.

Mooie fiets en opbouw weer, maar we zijn niet anders gewend!
De TransAm nu ook met steekas en verwisselbare dropouts zie ik, leuk detail. En ISCG mounts, dat is ook niet verkeerd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
robin_sgrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 augustus 2010, 15:05

confused schreef:mooie bak....maar waarom een 150 mm in het vooronder als je een hardtail rijd???
2 redenen.

Het maakt de fiets net "een klein beetje" slacker (niet heel veel want op 150mm rijd ik met iets meer sag). Ik kan ook een angleset nemen maar de headset heb ik erbij gekregen dus dat leek me te gek.
Die extra 2 cm (frame is gemaakt voor 130mm) gaat het wss niet maken qua veerweg maar met de extra sag is de vork heerlijk plush zonder helemaal door de veerweg te gaan (2 tokens er wel in).

en

Ik had deze pike nu eenmaal liggen. Ik heb nog een 140mm airshaft liggen maar ik probeer eerst zo te rijden. Als het me bevalt ga ik de moeite niet doen om de vork om te bouwen. 130mm airshaft is enkel via rockshox zelf te verkrijgen.
Plaats reactie