Cannondale F-Si Carbon 1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

De Team idd ook een mooie bike, maar ook een klap duurder. Dat heb ik er niet voor over.
Persoonlijk vind ik deze in de matlak en met de Mavics mooier. En ik wil het bij 2x10 houden. Al kun je hem opbouwen zoals je hem wilt natuurlijk.

Aan de F29 (Flash) heb ik hele goede ervaringen.
Door het trieste weer pak ik nu nog de F800, dus erg veel ervaring heb ik nog niet met de F-Si. Maar na de eerste paar 100 Km is al wel gebleken dat het stijver de strakker fietst dan de F29. De Lefty, en stijver balhoofd stuurt echt anders. De Save zadelpen heeft ook minder flex, lijkt.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Supergave fiets, ben ook zeer nieuwsgierig naar het rijden ermee.
Gister de Epic verkocht en de F-SI Carbon 2 besteld, had de Epic al sinds september, dus tijd voor een nieuwe :winkie: :winkie:
Maar goed, ben nu eenmaal errug impulsief zo nu en dan, wilde eerst een andere Fully aanschaffen, maar toch gevallen voor de Cannondale HT.
Nu nog even wachten tot hij binnen is :roll:
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Dennis78 schreef:Supergave fiets, ben ook zeer nieuwsgierig naar het rijden ermee.
Gister de Epic verkocht en de F-SI Carbon 2 besteld, had de Epic al sinds september, dus tijd voor een nieuwe :winkie: :winkie:
Maar goed, ben nu eenmaal errug impulsief zo nu en dan, wilde eerst een andere Fully aanschaffen, maar toch gevallen voor de Cannondale HT.
Nu nog even wachten tot hij binnen is :roll:
Ahaa, nu ga je echt biken :-q
Ik heb geen ervaring met een fully Speci, maar deze F-Si zal heel anders biken. Ik verwacht dat je het langer vol gaat houden dan met de Epic. Logies :bier: Wat beviel niet, en wat verwacht je? De F-Si is wel een snaar strak sturend en stijve bike. Zelf nog niet heelveel ervaring op gedaan door het natte weer ( want dan pak ik de F800) maar het is gelijk vertrouwd, al bij de eerste trap voel je..yes.
Je wachten gaat beloond worden..
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
willem430
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 21:59
Mijn mountainbike: BMC Agonist one 01

Hier nog een wachtende. Ik heb die van mij ergens in augustus besteld. Helaas zijn de Di2 displays nog niet leverbaar. Helaas nog wachten tot de 1e week van februari.

Tot die tijd jullie ervaringen lezen en heeeeeel veel plaatjes kijken :o .
Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik nog even moet wachten. Want met dit weer naar buiten kijken en zo'n fiets binnen hebben staan is het hem ook niet :roll:

Ik vind jouw bike overigens erg gaaf! iedere keer als ik dit topic bekijk moet ik even wat kwijl afvegen :winkie:

Is het trouwens een L of een XL?
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Dennes en Willem het heeft bij mij ook ff geduurd. Augustus besteld 5 dec.geleverd. :-D
Ik heb de L ben 1,86 en BB van 89,5. Door de bocht in de zitbuis, fit het net iets beter dan de een L F29 met rechte Save pen.
@Dennes heb je dan ook de Black? Of heb je een upgrade toegepast? Qua frame heb ik de matte en vind dit buiten de voor mij onbetaalbare Black de mooiste. De 2 was ook een optie geweest, maar wilde toch graag een carbon Lefty.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

I Cannondale myself. schreef:Dennes en Willem het heeft bij mij ook ff geduurd. Augustus besteld 5 dec.geleverd. :-D
Ik heb de L ben 1,86 en BB van 89,5. Door de bocht in de zitbuis, fit het net iets beter dan de een L F29 met rechte Save pen.
@Dennes heb je dan ook de Black? Of heb je een upgrade toegepast? Qua frame heb ik de matte en vind dit buiten de voor mij onbetaalbare Black de mooiste. De 2 was ook een optie geweest, maar wilde toch graag een carbon Lefty.
Het is niet zo dat de Epic niet beviel hoor, is ook een geweldige fiets, maar is miste de Lefty en de eigenschappen hiervan.
Ik heb de 2 besteld en laat hem voorlopig zo, misschien dat ik wel meteen de remmen vervang voor Hope, maar ik ga ze eerst even testen.
De carbon Lefty is nu eenmaal super om te zien, maar deze is ook prima, lock-out gebruik in bijna nooit, laat hem meestal gewoon open staan.
willem430
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 21:59
Mijn mountainbike: BMC Agonist one 01

Ik heb een XL besteld en ben 1.83. Ik heb in verhouding lange armen en benen. Ik zit namelijk op 80.5cm zadelhoogte. Op de foto lijkt het dat jouw framemaat klopt met hoe ver de zadelpen insert is en dergelijke.
Bij mij is dat net allemaal niet mogelijk.

Dit is mijn huidige:

Afbeelding

Dit is ook een XL en past me prima zoals hij hier afgesteld is. Daarom maar weer voor de XL gegaan :winkie:
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Mmmm, opvallend 1,83 en dan een XL.
Dit is mijn vorige
Afbeelding
Zadelpen is verder uit het frame, das duidelijk

Wat is jou zadelhoogte?
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

willem430 schreef:
Afbeelding:
Wat een gruwelijk mooie kleurstelling zeg ! :-q. Ik zeg.........kwijl?!
willem430
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 21:59
Mijn mountainbike: BMC Agonist one 01

SnelleJonge schreef:
willem430 schreef:
Wat een gruwelijk mooie kleurstelling zeg ! :-q. Ik zeg.........kwijl?!

Thanks!

Als ik een L frame afstel op zadelhoogte 80.5 kan kom ik tot aan de Max insert streep op de zadelpen. In principe is dat niet ideaal. Ook omdat de lengte van het frame dan ook niet helemaal ideaal is voor mijn lange armen. Ik zit dan teveel rechtop.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

SnelleJonge schreef:Wat een gruwelijk mooie kleurstelling zeg ! :-q. Ik zeg.........kwijl?!
Yep, SnelleJonge en er staat ook nog een goei merk op de buis :lol:
Some guy have all the luck...
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

willem430 schreef:Als ik een L frame afstel op zadelhoogte 80.5 kan kom ik tot aan de Max insert streep op de zadelpen. In principe is dat niet ideaal. Ook omdat de lengte van het frame dan ook niet helemaal ideaal is voor mijn lange armen. Ik zit dan teveel rechtop.
Idd, erg lange benen heb je. Je huidige bike is idd. ook een plaatje. De F-Si is anders, dat ga je binnenkort ervaren :-q
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
richardvdvaart
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 18:03
Mijn mountainbike: cannondale F29
Contacteer:

Mooie fiets heb zelf de team.
Zou wel je shifters omlaag doen dan komen ze onder de remmen staat netter
SanderR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 01:23
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element RSL

Ik heb dezelfde als Willem, waarom doe je hem weg Willem? Ik moet ook eens een SYS aanmaken :)
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

richardvdvaart schreef:Mooie fiets heb zelf de team.
Zou wel je shifters omlaag doen dan komen ze onder de remmen staat netter
Thx. Ik ben bekend met jou SYS van je vorige bike. Ben benieuwd hoeveel je de nieuwe team af kunt laten slanken :-q Deze zou volgens ce LBS zonder pedalen 9,2 Kg wegen. Ben zelf 0,1 T dus ik laat het zo :wink:
Wat zijn jou rijervaringen?
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Plaats reactie