Specialized Camber Comp EVO 29 - nieuwe demper

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

DVO heeft ook twee uitvoeringen gemaakt specifiek voor de Specialized mount. Eentje voor de Enduro en eentje voor de Stumpy. De maatvoering van de Stumpy was bijna hetzelfde als ik in mijn camber heb zitten
De normale camber uit dat jaar had een fox demper 197x48, mijn fiets is een EVO uitvoering en daarom was de fox afgesteld op 197x51.

De DVO Stumpy uitvoering is 197x47.6. Ik heb dus wel iets stroke ingeleverd maar de kwaliteit en tuning mogelijkheden van de DVO maken dat meer dan goed.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Het werd weer eens tijd voor nieuwe fotos van de complete fiets.

Van de week eindelijk eens een langere rit gemaakt op de UHR en kunnen spelen met de instellingen van de vork en demper. Ik kan wel zeggen dat ik een andere fiets heb gekregen qua rijgedrag :-D
Demper ben ik wel uit, bij de voorvork heb ik de sweet spot nog niet helemaal gevonden.
Kan wel zeggen dat het beter rijd dan de originele reba en zal nog iets meer rij-uurtjes moeten maken, maar dat gaat helemaal goed komen.

Afbeelding

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tenzij de foto's op dezelfde plek gemaakt zijn of je was nog niet wezen fietsen, dan zou ik de vork veel zachter zetten, zodat je op je rondje in ieder geval de gehele veerweg gebruikt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Deze fotos zijn al van wat eerder. Toen ik de vork had gekocht ben ik begonnen met de advies druk van DVO (125 psi).
Na een paar lokale (noordwijk) rondjes snel gezakt in druk naar 110 psi, wat een stuk beter was maar zoals de foto te zien is, niet de volledige veerweg gebruikt.
Ik ben nog iets gezakt naar 105 psi en op Amerongen/Leersum toch wel de volledig veerweg bereikt, maar denk zelfs dat ik nog iets lager kan.
Ik moet eigenlijk nog een keer de sag opnieuw meten met deze druk.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Tijd voor een update.
Mijn Stans Flow MK3 achtervelg begon scheuren bij de spaken :(
Dank zij de hulp van Lars kan ik weer fietsen.
Heb nu een RAD15 Ozone 30 velg en gelijk maar voorzien van nieuw rubber.
Het rijd een stuk lichter dan mijn maxxis bandjes dus geen excuses meer.

Afbeelding
Plaats reactie