Rocky Mountain Vertex 990 RSL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mtb-Vinnie
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 10:31
Mijn mountainbike: 990RSL 2016 Custom, GT Zaskar 9R Sports 2013, 2 x 10 speed

Mooie upgrades :-q
"Love The Ride"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Bedankt mannen!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Cyclist schreef:Bedankt mannen!

Mooie fiets :-D

Nu nog een mooie set NextSL cranks :wink:
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Dank je :-D
Een NextSL crankset staat inderdaad op mijn lijstje. Alleen die prijzen :o

Verder zou ik mijn X0 voorderailleur kunnen vervangen door een XX. Volkomen zinloos natuurlijk, maar dan klopt ook dat plaatje.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Cyclist schreef:Dank je :-D
Een NextSL crankset staat inderdaad op mijn lijstje. Alleen die prijzen :o

Verder zou ik mijn X0 voorderailleur kunnen vervangen door een XX. Volkomen zinloos natuurlijk, maar dan klopt ook dat plaatje.
Of gewoon 1x11. Kun je in NL overal mee rijden. Was paar jaar geleden wat sceptisch maar inmiddels helemaal "om". Voor de Ardennen (en nog hoger) wil ik wel graag een 22 voor :D
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Ben ik ook sceptisch over, met name de kettinglijn. Hoe draait dat in de uitersten?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Cyclist schreef:Ben ik ook sceptisch over, met name de kettinglijn. Hoe draait dat in de uitersten?
Tot nu toe prima :-) Inmiddels 1500KM erop zitten met 1x11 (zonder problemen)
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Misschien probeer ik het nog eens uit. Eerst maar eens 1x10, hoef ik niet gelijk alles te vervangen :wink:
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

29 jaar heb ik op hard tails gereden en deze Vertex is veruit de beste van allemaal. Zoals deze fiets zich over de tracks laat sturen... ongeëvenaard gewoon. En toch is de tijd gekomen om afscheid te nemen van deze beauty. Een fully is comfortabeler en daarom heb ik een RM Element gekocht.

De Vertex is gedemonteerd en sommige onderdelen zijn overgezet op mijn Element. Frame en de onderdelen zullen binnenkort te vinden zijn in het Te koop topic.

Ik ga deze Vertex missen, zeker weten.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Bijna twee jaar geleden schreef ik de laatste post over mijn Vertex. Hij zou in onderdelen verkocht worden, maar dat is uiteindelijk nooit gebeurt. Er bleek namelijk een klein haarscheurtje in de linker chainstay te zitten, dus het frame kon niet verkocht worden. Ik heb het toen laten repareren bij Quik Design. Toen ik het weer terugkreeg, prachtig gesproten en volledig opnieuw in de blanke lak gezet, was het frame weer als nieuw. Daarna heeft het al die tijd netjes op zolder gelegen.

Vorige maand werd de Scott Scale 20 van mijn pa uit zijn garage gestolen. Er moet natuurlijk een vervanger komen en zo kwam de Vertex weer in beeld. In elkaar gezet met de onderdelen die ik nog had liggen en er vervolgens een testrit mee gereden. Wegrondje, want het bos is hier momenteel nogal modderig. Het is en blijft een fenomenale fiets. Een heel fijn sturend racekanon. Zo'n fiets hoort niet op zolder te liggen, ik ben blij dat hij weer gebruikt gaat worden zoals het hoort.

Plaatje zoals de Vertex er nu uitziet (naar mijn smaak mooier dan ooit tevoren):

Afbeelding
Plaats reactie