BMC Teamelite 02 9th Wave

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Sind een klein aantal weken in bezit van deze prachtige BMC Teamelite. Na een keer of 3 een kleine training gereden de grote test met glans doorstaan tijdens de Houffalize marathon. Een prima ontwikkelde fiets, goede/scherpe race geometrie (zéker voor een 29er) en de Tuned Compliance Concept is erg fijn te noemen.

Mijn vertrouwde Orbea Alma carbon 26er heeft plaats moeten maken voor een aantal nieuwe 'must have' features, namelijk ik wilde een 29er, Fox vork, Press Fit bottom bracket, een taperd balhoofd/stuurbuis en een lichte wielset.

De keuze op deze uitvoering (XT/SLX) is gevallen door zijn mat zwarte met rode kleurstelling (imo moet een BMC zwart/rood zijn). Met een paar upgrades is deze fiets prima geworden zoals ik hem hebben wil :-D ! Ook met dank aan Guido van Peerkes/9th Wave die met zorg mijn wielset custom heeft gespaakt :-q .

Afbeelding

De Specs:
Frame BMC TE02 (Medium)
Voorvork Fox Float Evolution CTD remote (100mm)
Remmen Shimano SLX -> vervangen door Hope X2 pro light
Schijven Shimano SLX 180/160 -> vervangen voor 160/160 Hope Floating discs
Crankset Shimano XT 38/24
Bottom Bracketp BB90 Shimano Press Fit
Achter derailleur Shimano XT
Cassete Shimano HG50 11-36
Ketting KMC X10
Derailleur voor Shimano SLX
Shifters Shimano Deore -> vervangen voor Shimano SLX
Stuur BMC MFB02 720mm -> ingekort naar 660mm
Grips BMC -> vervangen voor Ritchey WCS foamgrip
Stuurpen BMC MSM 02 70mm/-6º (korte stuurpen hoort bij geometrie van het frame)
Zadelpen BMC MSP02 (27,2mm)
Zadel Fizik Tundra 2 -> vervangen voor Specialized Phemon SL
Pedalen Shimano XT
Buitenbanden Onza Canis2.25 -> Schwalbe Rocket Ron Performance 2.1

Wielset handgespaakt door Guido van Peerkes/9th Wave, 28 spaaks voor 32 spaaks achter 1450gr (excl. banden, schijven en cassete)
Velgen 9th Wave Dirt SL-29 (carbon)
Naven 9th Wave
Spaken DT Swiss Revolution
Nippels Merkloos rood (aluminium)

Gewicht 10,5 kg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ProJosh op ma 1 september 2014, 19:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

ProJosh schreef:... (imo moet een BMC zwart/rood zijn)...
Pas erop hè :evil:

Maar mooi ding verder hoor :bier:
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Strakke bak :-q
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Nu ben ik alleen tijdens de eerste marathon in Houffalize het chainsuck protector plaatje al verloren... :((
Als iemand een idee of adresje heeft hoor ik het graag.

Afbeelding
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedkoeker
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 2 juli 2010, 22:48
Mijn mountainbike: is redelijk fors

Hallo Projosh,

Ik heb op m'n Canyon een rvs plaatje van Robert Brand, hier op het forum actief als xplorer volgens mij, laten maken, prima pasvorm en met siliconenkit permanent bevestigd. Doet uitstekend z'n werk.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

xplorer en Robert Brand zijn twee verschillende mensen maar hierbij een link naar de ad van Robert

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Bedankt alvast! Ik heb m toevallig vanmiddag een mail gestuurd via zijn site chainsuckprotector.com
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Dgo
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 22:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS 29

Kun je dat plaatje niet via je leverancier krijgen, als garantie geval, zo'n plaatje zou er toch niet af mogen vallen?

Heb die fiets wel eens in de winkel zien staan en die kleurstelling is heel mooi. Ik ben alleen niet zo van het rood, waar natuurlijk bijna niet aan te ontkomen is bij BMC ;)
BMC\ fourstroke FS 29
Base
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 5 januari 2007, 20:32
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 XT- SLX
Contacteer:

Plaatje kan wel los besteld worden. Duurt alleen wel even voor je hem hebt is mijn ervaring. Kosten waren ergens tussen de € 20,- en € 25,- Ik heb liever dat het plaatje van mijn frame wordt getrokken dan het carbon :D

Blijft een hele mooie fijne fiets.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Ervaarde jij deze fiets in eerste instantie ook als groot? Ik heb op de HBD een testrit gemaakt op een L en met mijn lengte (183cm) voelde deze fiets aan als te groot. Toch wordt deze maat voor mijn lengte geadviseerd door BMC.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie bike en kleurstelling :-q
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Mooi! Zou persoonlijk alleen die stickers van de velgen halen.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Gave velgstickers!
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heel fraaie bike :-q .
Uiteraard...
Velgstikkers vind ik persoonlijk tikkeltje aan de drukke kant.

Als je zwart-rood bij BMC vind horen, waarom ga je dan niet met BMC outfit op pad? :wink: Dan is het plaatje helemaal af.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Dgo schreef:Kun je dat plaatje niet via je leverancier krijgen, als garantie geval, zo'n plaatje zou er toch niet af mogen vallen?
Ga het wel proberen. Standaard zit het plaatje vast met dubbelzijdig tape, dit is niet ideaal natuurlijk...
t-8one schreef:Ervaarde jij deze fiets in eerste instantie ook als groot? Ik heb op de HBD een testrit gemaakt op een L en met mijn lengte (183cm) voelde deze fiets aan als te groot. Toch wordt deze maat voor mijn lengte geadviseerd door BMC.
Ik ben zelf 1,78 en mijn advies maat is M en heb een S overwogen, maar deze was zeker te kort. De fiets oogt inderdaad groot, het gevoel is sowieso anders als je van een 26er overstapt. Voor mij is de M erg goed, zeker met de 70mm (standaard) stuurpen.
Julien Absalon is 1,80m en rijdt ook een M met een 100mm stuurpen. De standaard zadel pen is 0cm setback, dus hier kun je ook nog een andere voor monteren (en dan heb ik wel interesse naar de standaard TCC carbon zadelpen :wink: )
Base schreef:...Ik heb liever dat het plaatje van mijn frame wordt getrokken dan het carbon :D
Indeed
Skoezie schreef:Mooi! Zou persoonlijk alleen die stickers van de velgen halen.
doezel schreef:Gave velgstickers!
Jan Willem schreef:Velgstikkers vind ik persoonlijk tikkeltje aan de drukke kant.
Stickers :o Het is gespoten :P :bier: Erg fraai wat mij betreft.
Velgen zijn ook te leveren met zwarte letters (velg is carbon UD). Ik vind dit zo mooier.

Verder bedankt voor de complimenten!
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie