Devinci Atlas 2013 alu wordt 2014 carbon (garantie). Bijna klaar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Nieuw frame wegens scheur in aluminium.
Levenslange garantie zorgde voor een nieuwe voor driehoek in carbon. Zie pag. 21 voor het vervolg.....

De kogel is door de kerk. Na de plotselinge verkoop van m'n Trek Fuel EX 9 best wel even zitten denken over wat de volgende fiets zou moeten worden.
Canyon Nerve al29 7.9 stond op mijn lijstje. Goed getest, zeker in Acid Storm (Grijs/groen/zwart) best apart, maar lang niet zo apart als mijn nieuwe project....
Op Ebay een gloedje nieuw Devinci Atlas rc frame tegen gekomen. Een handmade 29er fully uit Canada. Een plaatje!
Afbeelding

Niks teveel gezegd he?

Avond na avond internet afgestruind voor info en reviews. Na steeds weer lovende reacties (speels door extreem korte achterbrug, do-it-all bike) besloten er voor te gaan.
Tegelijkertijd ook druk bezig geweest om de rest van mijn budget te besteden aan goeie, liefst nieuwe onderdelen.
Verbazingwekkend hoe goedkoop je nieuwe, of zgan spullen op de kop kan tikken.

Alles is wel besteld, maar nog niet binnen, maar ik trap toch alvast af.
-EDIT- de stand van zaken bijgewerkt per 27-1-16:

Frame: Devinci Atlas rc maat M met Fox RP23 Kashima Rockshox Monarch RL
Vork: Fox CTD Rockshox Sektor RL gold 29" solo air 130 mm zwart
Wielset: DT Swiss Spline M1900 X1800
Banden: Schwalbe RacingRalph 2.25 en RocketRon 2.25 (nieuw) Schwalbe Nobby Nic 2.35 evo voor, Canis Onza 2.25 Schwalbe Rocket Ron 2.25 achter
Groepset: combi van XT trapstel, XT voor- en achter derrie, XT M8000 remmen, XT schijven en Deore SLX i-spec II M7000 shifters, XT-ketting en XT-cassette
Voorbouw: Crankbrothers stuurpen, stuur en handvatten. Easton Haven stuurpen 55 mm, Easton Haven stuur 750 mm en gele Esi grips
Headset: Cane Creek 40 met YAWYD topcap, dopje van Lachouffe
Zadel: Prologo Nago Evo Ti1.4, met gele accenten
Zadelpen: FSA Gossamer 31.6*350 mm KS E-ten dropper post met remote 31.6 mm/100mm drop FSA Gossamer 31.6*350 mm
Zadelpenklem: geannodiseerd gele Chiner
Bottom bracket: de zoveelste Shimano press fit 91
Bottlecage: Blackburn slick racing
Kabels: Jagwire Universal sport XL gold en Shimano black


Wat nog mist is de achteras. Nog beetje zoekend in de verschillende maten gecombineerd met wat er in het frame en achterwiel past.

De hele riedel inclusief verzendkosten frame.... eur xxxx,00. :-D in ieder geval binnen het budget van een niet afgeprijsde en door Canyon opgestuurde Nerve al 29 7.9 :bier:

Zal mij benieuwen hoe vaak ik in Nederland een tweede van deze tegen kom? :D
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op za 9 februari 2019, 00:38, 46 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zo die ziet er gaaf uit. En voor dat geld een koopje :o :o :o
Ben benieuwd hoe die er uitziet als die in elkaar zit. :-q


Jammer dat zoiets moois weer niet in een XXL wordt geleverd... :((
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Foto zeker in Canada gemaakt? Brute plaat in elk geval. Met een brute bike :-q
Kracht door eenvoud
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Oef dat is wel een heel gaaf frame en zeer waarschijnlijk ook wel uniek in Nederland. :-q
Dit ga ik even volgen!
Wel een klein beetje jammer dat je in zo'n mooi frame een sektor steekt, maar een Pike of een leuke Fox is dan ook gelijk een stukkie duurder ;)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bij wie heb je hem op Ebay gekocht?

Michel3vb
Ik denk dat jij, net zoals velen, de Sektor ernstig onderschatten. Zelf heb ik hem in mijn Liteville, maar is echt een heerlijk verende vork. Alleen wat minder afstelmogelijkheden.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi hoor! Zo te zien is de foto genomen op t vliegveld vlak voordat ie de doos inging. :D
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Het plaatje is van internet, dus zou zomaar in Canada geschoten kunnen zijn. De echte volgen hopelijk snel...
Eerst moet ie nog de doos in.

De vork is natuurlijk erg bepalend voor het budget. Daar kan je zomaar de rest van je budget op stuk slaan. Toch is de 2014 Sektor (met Motion control, maar weet na de toelichting op de SRAM site nog niet wat het doet :-D "Imagine riding on the moon. Rolling hills, crushed rock blasted out of craters… craters. There’s no gravity so you wouldn’t even need a chairlift. Unfortunately you can’t ride on the moon. There’s lots of gnarly terrain on earth. But, earth has gravity so you’ll need suspension that climbs as well as it descends. With our Motion Control damper technology you’ll do just that. You can’t ride on the moon, but with Motion Control you can make gravity your bitch.") her en der goed getest. Zeker ook met een 15 mm steekas zal die voorlopig vast voldoen. Denk dat ie niets onder zal doen voor de oude Fox float RL uit mijn Trek.

Frame komt bij BDH bikes (http://www.ebay.com/usr/bdhbikestore?_t ... 7675.l2559) vandaan maar op de site is niks te vinden. Uitsluitend via Ebay te koop blijkbaar. Grappig (of eigenlijk niet) dat de shipping costs een derde zijn van het frame (resp. $229 en $799).
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

erwin.burgers schreef: Grappig (of eigenlijk niet) dat de shipping costs een derde zijn van het frame (resp. $229 en $799).
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o


Zo dat is niet meer grappig....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heel mooi frame, goede vondst.

Devinci krijgt veel lof voor hun modellen. Waar ga je er vooral op rijden?

Dat is het idee, voor het geld voor een bike "uit het rek" een uniek project opbouwen. De basis is altijd het frame, en mijn ervaring met e-bay in de US en Canada is goed. Het aanbod is rijk en gevarieerd en verkopers meest erg behulpzaam. Shipping en import heffingen moet je incalculeren. Ik heb het overigens wel eens goedkoper dan 229 voor enkel een frame gehad.

Waar ik moeite mee heb is dat je import heffingen over het gehele factuurbedrag inclusief shipping moet betalen. Dus je pakt zomaar nog eens 50 euri mee alleen over die verzendkosten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel erg vet frame!! Dat wordt vast een dikke bike.
Wat betreft de verzendkosten, dat kan een stuk lager, even goed uitzoeken.
Anders betaal je straks onnodig veel import.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Deze had je zeker al gelezen: http://www.velozine.nl/2013/09/21/devin ... d-en-snel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verzendkosten moeten inderdaad lager kunnen, maar dan wacht je ook langer. Bijv USPS Priority Mail International Large Flat Rate Box. Hoeft niet meer dan $100 te kosten denk ik. Vraag even of de verkoper dit wil aanpassen.

Verder, die vork. Hmm. Ook al zegt Mud mate dat ie fijn fietst, je wil in zo'n mooi frame toch echt wel iets wat bewezen goed werkt. Een Pike krijgt alleen maar lovende kritieken, dat zou mijn eerste keuze zijn. Hij is wel 2x zo duur, maar met de verzendkosten die je bespaart kan het misschien net uit :)
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Erg mooi frame! Afgelopen week meerdere in hun natuurlijke habitat kunnen bewonderen, erg toffe bike!
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Verzendkosten kon helaas niet anders/minder. Sterker nog, ik heb nog moeten 'dicks as bridgeman' om de verzendkosten voor eerste ebay bedrag te krijgen. Was ineens $300,-

Net bericht gekregen dat ie verzonden is....

@ fanman: in welk heerlijke oord bevind jij je dan?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

erwin.burgers schreef:@ fanman: in welk heerlijke oord bevind jij je dan?
Bevond mij rondom Vancouver. :-D
Work... the eight hours between bicycle rides.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Komt het frame ook uit Canada? Ben je dan niet vergeten rekening te houden met invoerrecht en btw?
Plaats reactie