Devinci Atlas 2013 alu wordt 2014 carbon (garantie). Bijna klaar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ben nog bezig. Vandaag een Giant store gebeld om de head set te bestellen. Levertijd, 9 weken...
Ook ik ga de ritchey stem bestellen bij Canyon. Hij is nu toch goedkoop
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Welke headset heeft u trouwens?
http://www.mantel.com/giant-1-18-1-14-o ... N0YXJ0Mw==" onclick="window.open(this.href);return false;
Of
http://www.mantel.com/giant-1-14---1-12 ... NzdGFydDM=" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een geïntegreerd balhoofd dus volgens mij moet ik de laatste hebben. Maar ik zie op internet dat deze voor de racefiets od2 is.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik heb inderdaad de laatste. Afhankelijk van de boring in je frame (met name de diepte) bepaald of het bijna helemaal past of helemaal past. Door een ondiepe (cane creek) boring voor het bovenste lager in mijn frame, past het bij mij bijna helemaal.
Alles is speling vrij, maar helaas met iets teveel ruimte tussen de afdichtring en frame, waardoor er meer vuil en water in kan komen.
Veel lagervet doet wonderen.
Succes!
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Bedankt! Nu nog wachten op voorraad.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vakantiegeld is gestort dus ik kan weer plannen maken voor een serieuze upgrade.... :lol:

Mijn huidige Fox vork met OD2 stuurpen is al een jaar lang een doorn in mijn oog. Toen op Ebay gekocht zonder te weten dat het OD2 was. Nu is de aansluiting met het balhoofd en het frame nog steeds niet optimaal.
Geen speling maar wel wat geluid (tikjes) uit het vooronder.
Ik heb (weer) een RockShox Sektor op het oog, nieuw en goed betaalbaar, maar ik heb er de volgende vragen over:

Nu heb ik een 100 mm veerweg op mijn Fox CTD. De Sektor is in 130 of 140 mm veerweg leverbaar. De stuurhoek van mijn Devinci is vrij steil, 70,6 graden, waardoor hij wat nerveuzig daalt. Door een grotere veerweg veranderd de stuurhoek, en zou het sturen relaxer moeten zijn, toch?
Uitgaand van 25% sag is de 30 of 40 mm meer veerweg in het echt maar resp. 23 mm en 30 mm.
Ga ik dit verschil merken?
Wat is slim om te doen, 30 of 40 mm?
Is de veerweg van de Sektor nog te vergroten / verkleinen?

Andere optie is trouwens een betaalbare (lees evendure) Fox CTD 120 mm evolution uitvoering.... minder veerweg als de Sektor, maar ...???????

keuzes, keuzes, keuzes
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Wat zeggen de specs van je frame? Ik weet dat bij Niner de min en max travel van de voorvork is opgegeven in de owner manual.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Ik ervaar zelf dat je die 10mm in de afdaling meer positief merkt dan in de klim negatief. Dus als het frame het mag hebben, dan lekker 140mm doen. Of je moet echt voor de racetijden gaan, en van een diepe zit houden.

Als je nog een goedkoop adres zoekt voor de Sektor; alltricks.de :-q
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

datang schreef: Als je nog een goedkoop adres zoekt voor de Sektor; alltricks.de :-q
Woww, goeie tip!

130-140 mm komt vaker voor bij dit frame, dus dat zou moeten kunnen.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ondanks ik zeer gecharmeerd ben van de kwaliteit/prijs verhouding van de Sektor, merkte ik wel, met mijn eerste rit met een Pike, dat dat toch wel heeeel veel verschil uitmaakt. Vooral bij een echt steile afdaling en daarbij scherpe bochtjes flext de Pike echt stukken minder dan de Sektor. Maar het verschil in prijs is ook behoorlijk.
Toch de Sektor is en blijft ook gewoon een heerlijke vork. :-q

140 mits het kan, scheelt je toch 2 graden. Anders 1 1/2. Dus het is een beetje wat je zoekt. Hou er wel rekening mee dat je stuur ook hoger komt. Ik weet niet hoeveel ruimte je in je stuurhoogte hebt?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik snap dat het stuur hoger komt, want hij gaat in zijn geheel wat achter over. Maar wat bedoel je met hoeveel ruimte ik in mijn stuurhoogte heb? Qua zit? Of zie ik iets 'technisch' over het hoofd?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zorg ook dat je van de Fox CTD Evolution serie zeker niet een 2013 koopt. Die zijn ronduit k#t. En pike zou ook mijn eerste keuze zijn (maar dat zei ik op pagina 1 of 2 al).
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Denk ook aan je bb-hoogte en wijziging in het stuurgedrag van de bike. Vooral inbouwhoogte is belangrijk en niet direct veerweg; dit kan nog wel eens verschillen bij de fabrikanten.

Ik heb al meerdere malen hogere vorken in frames geplaatst (1-2-3 cm inbouwhoogte verschil) en bij sommige werkte het zonder problemen maar bij andere werkte het compleet niet. Laatst een 160mm vork in mijn 140 bike gezet (wordt officieel ook verkocht met optie tot 150mm) maar toen was er niet meer mee te klimmen en vlak mee te fietsen. Dit was een Marzo die ook al ietsje hoger inbouwen als gebruikelijk.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Thnx voor de tips allemaal....
Nog een resterende vraag.... kan een 140 mm Sektor verlaagd worden naar 120-130 mm? Maw, als het niet werkt, kan ik nog enigszins terug?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Neem even aan dat je een Solo Air versie wilt, ja: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... n_xc32.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Mooi... thnx!

140 mm tapered 15 mm zwarte Sektor is besteld!!!
en het is echt een koopie!
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie