Misfit Psycles DiSSent, SS, Rohloff, SS, Rohloff

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

@ Casper: mits goed afgesteld vind ik ze prima. Aangezien de mijn routes vaak modderig zijn is het bijstellen na slijtage, of wijder zetten om modder te lozen makkelijk. Ik ben wel aan het proberen om andere blokken te gebruiken en goed in te remmen, scheelt stukken!

Pipedream heeft dat afgekeken van Kona Jan :winkie: , perfect systeem inderdaad. Ik heb voor mijn Unit wegfiets inmiddels een geared drop out gekocht, voor 30,- kan je die beter in de kast hebben liggen als je geared wilt rijden.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Ook na een tweede gezinsuitbreiding wil ik de Misfit niet verkopen...... het is echt een blijvertje. Tussen het luier- verschonen door een rondje in mijn achtertuin gemaakt, ouderwets modder ploegen in Meinerswijk. Geen hoogtemeters, wel zwaar maar genoten met de Misfit en nieuwe carbon vork.

Deze vork (Mantel Import) is maar liefst 490 mm. A- C hoog terwijl het frame voor 80- 100 mm. sus.corr. is ontworpen maar..... wat een fijne upgrade!! In combinatie met een korte stuurpen een direct en strak sturende bike, makkelijker op het achterwiel en licht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met beter weer en zonder spatbord

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Passende dop bij het merk

Groeten Maanfruit
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

De Misfit is al weer een paar jaren mijn "main- bike". Na er een flinke tijd SS mee gereden te hebben, een tijd gedacht over verkoop en een rust pauze opzolder, heb ik er in de lente van 2017 een Rohloff naaf ingezet, afkomstige uit een in 2012 met fietsplan gekochte Kona Unit R. Kona Unit verkocht (spijt van) en de Rohloff naaf in de Misfit gezet.

Ik trachtte er een soort trail bike van te maken door kortere cranks, een dropper, vering en een korte stuurpen te monteren. Het ging best aardig :winkie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kabelboom aan de linkerkant van het frame is minder fraai. De vork staat mooi ingetogen en de oranje accenten zijn voldoende bling om op te vallen maar niet zodanig dat het stoort. De Misfit is vrij comfortabel voor een alu fiets, ik voel enige flex bij aanzetten en bij hobbelige tracks, voelt heel goed. De geo is perfect met veel ruimte tussen de rijder en de bovenbuis. En klimmen gaat als een geit!

Het gewicht is in deze set- up flink, ca. 14 kg. Ik heb tov de Swift en Unit 400 gr. bespaard op het frame maar er 400 gr. voor de dropper en 700 gr. voor de vork erbij gekregen.

Specs;
Frame: Misfit Dissent, XL
Headset en trapas: Chris King Mango
Wielset: Rohloff, Chris King Mango voornaaf, Stans Flow EX, oranje nippels
Remmen: Shimano XT M8000, Avid schijf 180 mm. voor, Rohloff schijf 160 mm. achter, Monkey Bone
Banden: Maxxis Ikon 2,2 achter, WTB Weirwolf 2,55 voor, latex biba's
Stuur en handvatten: On One Knuckleball carbon 74,7 cm breed, ergonomische handvatten
Stuur-, zadelpen en-klem: Truvativ Hussefeldt 40 mm., Thomson setback, Salsa zadelpenklem schroef
Cranks en pedalen:Shimano ZEE, met race face crank boots en On One flats
Verzet: Heggeman 39 t. staal x Rohloff 16 t.
Ketting: KMC X1
Mudboard en ass- saver

In een vlaag van verstandsverbijstering had ik me ingeschreven voor de SSEC 2018 in mijn eigen stadje Arnhem. Dus werden de 180 mm. cranks (mechanische doping :D ) weer van zolder gehaald een Thomson zadelpen gescoord en de Manitou Marvel vork geruild voor.... een Manitou Marvel Pro :wink: , met bijpassende buitenkabels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op advies van Tinnieman heb ik de voorvork vervangen voor een carbon vork (Mantel Import) en (na het slopen van een zadel bij een sprong, auw!) toch een dropper gemonteerd, dit keer met setback (KS Eten 27,2, remote)
Race ready :bier:
Afbeelding
Afbeelding

Na de SSEC heeft de Misfit een 3de verkoop ronde overleefd en alweer een tijd gestript op zolder gelegen omdat ik in de zomermaanden op een ltht aan het spelen was.

Onlangs heb ik de Misfit weer opgebouwd, als een echte comfortabele XC bike, met Rohloff. Het On One Mary stuur helpt goed om mijn bijna herstelde ski- duim te ontzien.

Voorzien van verse Rohloff olie, vers trapas vet, KCNC Trap Am duo pedalen en nieuwe banden (NoNi 2,25 achter en RaRa 2,4 voor).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste off road km. sinds enkele maanden zitten er op en man, wat een lekkere bike. Duidelijk anders dan een ltht vanwege de langere toptube, lager trapashuis (en weer lange cranks) en minder slack balhoofd. Het On One Mary stuur is een blijvertje, past perfect bij het karakter van deze fiets.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Deze dan ook maar nooit meer te koop zetten! Mooie fiets en fijn dat je weer op de fiets zit! :bier:
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bijzondere bandenkeuze, waarom zitten ze niet andersom? :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Makkelijk schreef: za 17 november 2018, 11:55 Bijzondere bandenkeuze, waarom zitten ze niet andersom? :D
Goeie vraag :-q
Achter ligt een moderne Addix NoNi (met een rear/ front specifieke rijrichting). Voorop een oude RaRa (Evo). Die oude RaRa is niet specifiek voor het achterwiel, zoals de nieuwe Addix RaRa's dat wel zijn, dacht ik. De RaRa is, zoals bekend, een lichtere band dan bijv. de NoNi, dat leek me goed om voorop te hebben. Daarbij, voorop een iets dikkere band smoelt beter.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooi om te lezen, zo'n kameleon als fiets in al zijn verschillende uitvoeringen! Rigid, SS, XC enz... :-q Dus niet meer weg doen!
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Rilson schreef: di 20 november 2018, 14:40 Mooi om te lezen, zo'n kameleon als fiets in al zijn verschillende uitvoeringen! Rigid, SS, XC enz... :-q Dus niet meer weg doen!
Zeker niet, desnoods aan de muur en bewaren voor zoon of dochter :D
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

maanfruit schreef: di 20 november 2018, 14:13 Goeie vraag :-q
Achter ligt een moderne Addix NoNi (met een rear/ front specifieke rijrichting). Voorop een oude RaRa (Evo). Die oude RaRa is niet specifiek voor het achterwiel, zoals de nieuwe Addix RaRa's dat wel zijn, dacht ik. De RaRa is, zoals bekend, een lichtere band dan bijv. de NoNi, dat leek me goed om voorop te hebben. Daarbij, voorop een iets dikkere band smoelt beter.
De logica ontgaat mij een beetje, maar dat geeft niet hè? Normaal gesproken leg je de Nobby Nic voorop om grip te houden op het voorwiel, en de Racing Ralph om minder rolweerstand te hebben op het aangedreven wiel.
“Old, not obsolete”
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Ik denk dat ik deze vorksprong ook zou kunnen waarderen, minder ver naar voren..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16837
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Minder vorksprong (offset) geeft meer naloop (trail) en dus een stabieler stuurgedrag, dus als dat is wat je wilt...?

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

[/quote]

De logica ontgaat mij een beetje, maar dat geeft niet hè? Normaal gesproken leg je de Nobby Nic voorop om grip te houden op het voorwiel, en de Racing Ralph om minder rolweerstand te hebben op het aangedreven wiel.
[/quote]

Dat mag! Zoals jij het stelt klinkt het ook :winkie: logisch :-q
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

maxwell schreef: wo 28 november 2018, 16:02 Ik denk dat ik deze vorksprong ook zou kunnen waarderen, minder ver naar voren..
Bedoel je de geometrie niet? Dit is een old skool geometrie, 72 graden balhoofdhoek in vroeger tijden heette dat Cross Country :D . Een Stanton een minder stijle balhoofdhoek.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maanfruit schreef: di 4 december 2018, 12:48Een Stanton een minder stijle balhoofdhoek.
Een Stanton heeft juist stijl!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote=maanfruit post_id=2362023 time=1543920493 user_id=28401]
[quote=maxwell post_id=2360741 time=1543413765 user_id=7046]
Ik denk dat ik deze vorksprong ook zou kunnen waarderen, minder ver naar voren..
[/quote]

Bedoel je de geometrie niet? Dit is een old skool geometrie, 72 graden balhoofdhoek in vroeger tijden heette dat Cross Country :D . Een Stanton een minder stijle balhoofdhoek.
[/quote]

Geo ja, de steile balhoofdhoek. De Oldschook geo. Maar begin inmiddels lekker aan de Stanton te wennen,
Plaats reactie