Salsa Fargo - (Off)Road Touring / Singletrack / Bikepacking

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Rilson schreef:Mooi hoor, moet zeggen dat ik die stalen vork zelf nog mooier vind staan bij deze fiets. Vind de carbon wat te fors/dik ogen.
Dank en mee eens! Stalen vork past beter bij de “dunne buizen” van ’t frame!
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Vanochtend de buiendreiging getrotseerd en fijne tour gemaakt:
Utrecht-Amelisweerd-Rhijnauwen-Bunnik-Driebergen-Austerlitz-Maarn-Leersum-Maarsbergen-Den Treek-Amersfoort-Soesterberg-De Bilt-Bilthoven-Lage Vuursche-Baarn-Hilversum station NS
http://www.gpsvisualizer.com/display/20 ... 0-map.html" onclick="window.open(this.href);return false;
111km - 1.971hm - 5:23:19 tijd - 20,60 km/h gem. volgens Garmin legend HCx & basecamp

Afbeelding
Scwalbe Marathon Supreme voldeed goed, daar waar t nat was beetje glibberen en glijden, voor de fun :wink:

Mental notes
* zware rit door de vele ruiterpaden waar 't moeilijk snelheid maken en houden is
* navigeren en fietsen gaat ten koste van snelheid
* Maarsbergen-Den Treek-Amersfoort = alleen maar ruiterpaden :oops:
* stukje bij woongenootschap aan Zandheuvel weg moet anders!
* rond Lage Vuursche veel prive terrein, veel te veel kilometers gereden vanwege niet goede route
* Lage Vuursche - Baarn kan sneller, korter, leuker
* van rijden door hoog gras krijg je een schone fiets :-q
* ik heb behoefte aan een breder stuur, met dikkere grips
* Tacx Tao als "onderbuisbidondrager" niet de beste, nieuwe ziet er na deze rit zo uit
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Knerbert op do 22 mei 2014, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Diepe buiging voor jouw keuze, op bikemotion vorig jaar nog staan kwijlen bij deze Fargo :winkie: Maar drie Salsa's gaat wat ver, toch? Heel veel plezier met deze mooie bike!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Bas Stayokay schreef:Diepe buiging voor jouw keuze, op bikemotion vorig jaar nog staan kwijlen bij deze Fargo :winkie: Maar drie Salsa's gaat wat ver, toch? Heel veel plezier met deze mooie bike!
Dank! The more bikes the better!?
Jouw fietsen staan op mijn longlist -> kan ze niet aan mezelf verkopen zolang de Alpen niet om de hoek liggen en de winterse neerslag uitblijft :wink:
!! 26inch en dikke banden !!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Bas Stayokay schreef:Diepe buiging voor jouw keuze, op bikemotion vorig jaar nog staan kwijlen bij deze Fargo :winkie: Maar drie Salsa's gaat wat ver, toch? Heel veel plezier met deze mooie bike!
Bas, Salsa's kun je nooit genoeg hebben :lol:

Maar idd een erg mooie geslaagde bike....ik betrapte mezelf er al op een keer of 3 op de site van Salsa gekeken te hebben na aanleiding van deze Sys :-{ :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Inmiddels wat kleine wijzigingen
* Fijne ESI extra Chunky op 't stuur.
* Frame is ontworpen voor dropbar en ik rijdt met een flatbar, nu de stuurpen zonder spacer op de vorkbuis gemonteerd, pen met 7gr. ipv 25gr. is besteld.
Volgende experiment is het stuur omdraaien (drop i.p.v. rise)
* Ook wat dikkere banden, RacingRalph 29 x 2,35 zijn onderweg, voor een ietsiepietsie meer comfort.
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Gisteren 100km Gelderse Vallei & Heuvelrug gedaan: Droge baantjes, geen modder alleen de paden waar vee oploopt zijn omgeploegd.
Bevinding: bandenspanning is verrekte belangrijk ding met zo´n starre fiets, een ding wat ik nog niet beheers... Hele avond pijn gehad in bovenlijf (da's inlcusief zitvlak)!
Afbeelding
!! 26inch en dikke banden !!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooi man!! weet je tenminste dat je gefietst hebt!! (al is 100 km wel veel :lol: ) Ik heb men Salsa sinds deze week ook weer star, en ik vind het super...blijft een mooie bike die Fargo :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Hoe bevalt de velg / band combi? Ben hier enorm aan het twijfelen of ik een wielset laat bouwen met Velocity Blunt (gekoppeld aan Rohloff) of ZTR flow ex. Qua gewicht ontloopt het elkaar niet zo heel veel. Qua breedte wel....
Weekend Warrior :)
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Velg band bevalt prima. LET OP mijn bandjes zijn smalle 2,1-tjes.
Gekozen voor Flow EX vanwege dat het brede en stevige velgen zijn.
Breder = meer footprint = meer grip
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Vorig weekend bikepacking light* setup getest tijdens 200km. Utrechts Heuvelrug, Veluwe & Geldersche Vallei.
Afbeelding
Ca. 7 kilo aan tassen met inhoud (zadel, stuur, 2 x bovenbuis) en 2 x 750ml bidons.
Volgende keer tent, matje en slaapzak mee. Moet net passen ...
Om het langer dan 2 dagen zonder eten-en-drinken-inkoop-punt uit te houden ga ik de bidonhouders op de vorkpoten nodig hebben en een kleine rugtas / halve framebag

Bepakt rijdt de Fargo net zo goed als zonder, stabiel, goed sporend, losse handen geen probleem. Voor 't comfort gaan er de volgende keer 2,35 banden onder.
Rammelen doet't geheel wel, op de vaste route van Driebergen-Zeist veel omkijkende mtbers gezien wanneer ik ze naderde ;)

*overnacht in B&B
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Wow te gek! thx voor de update en info
Weekend Warrior :)
Gebruikersavatar
TDBT
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 21:25

Nice, ziet er goed uit! :-q

Voor je kampeeruitrusting zijn anything cages op de voorvork wel fijn denk ik, of ga je je bidons op voorvork hangen en een full size frametas gebruiken? Ik gebruik zelf ook de houder op de onderzijde van de onderframebuis nog; daar stop ik m'n brandstoffles (voor m'n brandertje).
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Ben nog wel even benieuwd naar welke 2.35 banden je gaat rijden. Heb zelf uiteindelijk ook voor de flow ex velg gekozen. Bevalt prima!
Weekend Warrior :)
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Dank!
Bidons op voorvork en halve framestas moet genoeg zijn. Tentje, matras, slaapzak, grondzeil en donsjack gaan in de stuurtas.
Brandertje wordt esbit of blijft thuis en dus "uit eten".
TDBT schreef:Nice, ziet er goed uit! :-q

Voor je kampeeruitrusting zijn anything cages op de voorvork wel fijn denk ik, of ga je je bidons op voorvork hangen en een full size frametas gebruiken? Ik gebruik zelf ook de houder op de onderzijde van de onderframebuis nog; daar stop ik m'n brandstoffles (voor m'n brandertje).
!! 26inch en dikke banden !!
Plaats reactie