Ibis Ripley V1 => Ripley V4 => Ripmo V2 p43

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mwèh... volgens mij ziet-ie er na vandaag wat minder mooi uit 😅
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Kapitein Iglo schreef: zo 15 december 2019, 14:21 Mwèh... volgens mij ziet-ie er na vandaag wat minder mooi uit 😅
Do not check my Strava :evil: :lol:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik stond op het punt je een bericht te sturen voor je Boty deelname, maar gelukkig was je er zelf ook al achter. Weet ik in ieder geval weer waar ik op moet stemmen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Afbeelding

Frame: Ibis Ripley V4 steel blue XL
Headset: Cane Creek 40 ZS44/ZS56
Demper: Fox Float Factory DPS with EVOL, 190x45 Manitou Mara 190x45
Voorvork: Fox Float 34 Factory 130mm met Kabolt Formula Selva R (~144mm veerweg)
Wielen Nederland: carbon-ti x-hub SP Boost met WheelTec FliteX SLS-28 voor / SLS 25 achter en Wolfpack Race voor / Wolfpack Speed achter
Wielen bikepark+Alpen: Ibis S35 met Maxxis Assegai 2.5 (heerlijke overkill)
Remmen: Formula Cura met Trickstuff Dächle UL 180/160 => vanwege de Trickstuff recal :o wordt het Trickstuff Dächle UL 203/180. Maakt wisselen van wielsets wel makkelijker
Crankstel: XX1 Eagle DUB Quarq 175 mm Crankarm met Crank Boots en 34t AbsoluteBlack Oval (in de Alpen 30t AbsoluteBlack Oval, beetje vijlen om passend te krijgen met Quarq 8) )
BB: SRAM DUB BSA
Pedalen: Shimano XTR / XT
Derailleur: XX1 Eagle old skool mechanisch
Shifter: XX1 Twister old skool mechanisch
Ketting: Zwarte XX1 en YBN Yaban Chain 12-speed SLA1210-TIB. Verwacht weer dat de Yaban bij langere ritten stiller blijft
Cassette: XX1 Eagle zwart
Stuurpen: 60mm Syntace Megaforce3
Stuur: Beast Components MTB Riser 25 780mm
Handvat: ESI Extra Chunky XL
Zadelpin: BikeYoke Revive 213mm
Zadel: Fizik Gobi Kium
Bidonhouder: Arundel Bottle Cage DTR
Gewicht: 11,5 kg
Laatst gewijzigd door bouwpakket op ma 8 november 2021, 12:54, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Super dikke fiets! En top gewicht, ben benieuwd wat mijn Nomad weegt met Wolfpacks.
Hoe bevallen de banden voor NL?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vooruit, toch wel mooi ;)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ziet er niet spectaculair uit, maar als je beter kijkt, dan is die dat absoluut! Gewoon een heel smooth geheel.


Paar interessante keuzes, o.a. het stuur :-q


Alleen die FOX vering ziet er vrij standaard uit :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: zo 15 december 2019, 18:29 Ziet er niet spectaculair uit, maar als je beter kijkt, dan is die dat absoluut! Gewoon een heel smooth geheel.


Paar interessante keuzes, o.a. het stuur :-q

Dat stuur is echt top. Ik merk de stijfheid met sturen erg goed. En hij weegt maar iets van 170gr
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: zo 15 december 2019, 18:29 Alleen die FOX vering ziet er vrij standaard uit :-{
:lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Opvallend Cura en nog opvallender een draaischakelaar. Leuk.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Crappy foto met mijn oude smartphone van afgelopen september met de B.O.E. en Vasa op pad bij het Gardameer. Let niet op het gekke zadel, het heeft mijn vakantie gered :-q

Setup met de Ibis S35 wielen met 2.5 Maxxis Assegai en 203/180 Trickstuff Dächle schijven en Beast Components 780 riser.

Wat was afdalen een feestje met deze setup :D

Afbeelding
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die ken ik, 3 gave fietsenrekken :winkie: !
(Okay, die ene wel wat mooier dan de anderen!)
Dalen ging als een beest, ik herinner me oa een kommetje naar Lemone?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

aurelius schreef: di 17 december 2019, 22:44 Die ken ik, 3 gave fietsenrekken :winkie: !
(Okay, die ene wel wat mooier dan de anderen!)
Dalen ging als een beest, ik herinner me oa een kommetje naar Lemone?
Good times :bier:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 17 december 2019, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

:bier: :-q , zucht....
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jamis Diablo schreef: zo 15 december 2019, 15:16 Super dikke fiets! En top gewicht, ben benieuwd wat mijn Nomad weegt met Wolfpacks.
Hoe bevallen de banden voor NL?
Die Wolfpacks bevallen me erg goed.

Ik heb eerst de V4 met een Schwalbe Racing Ray / Racing Ralph 2018 gereden, daarna achter de Racing Ralph 2019 erop. Dit is een erg licht lopende combinatie met vooral voor erg veel grip in de bochten. Bij een beetje inleunen grijpt de band echt vast en kan je krap sturen. Het zijn best wel soepele banden, dus echt zoeken naar een juiste luchtdruk. Zacht geeft veel grip, maar in heel snel genomen bochten vervormen ze teveel.

Daarna met de Maxxis Assegai 2.5 op pad geweest, waarbij er een wereld voor me open ging. Ik rij al jaren relatief lichte banden (mijn zwaarste waren 2.35 NoNi's), maar dit gaf zoveel vertrouwen (meet 66 km/u een Romeinse weg volledig onder controle). Thuis nog een paar weken erop gehad. Super in de bochten en erg leuk op korte segmenten, maar de langere gewoon te vermoeiend.

Daarom op zoek gegaan naar een mooi alternatief, en gevonden; de Kenda Booster Pro. Deze zijn een stuk steviger dan de Schwalbes en hebben erg veel grip en geven veel vertrouwen. Ze lopen op de weg erg licht, maar ik denk een fractie zwaarder dan de Schwalbes.

Omdat ik nu toch al aan het testen was heb ik de Wolfpack Race voor en Speed achter erop gegooid. De banden zijn ronder dan de Kenda's. Daardoor lijken ze in eerste instantie ook wat ieler. Ze zijn echter even breed. De banden lopen denk ik op het asfalt net zo licht, zo niet iets lichter van de Schwalbes. In het terrein moet ik de grenzen op de UHR routes nog vinden. Ik ben de snelheid steeds meer aan het opvoeren en heb onder normale omstandigheden nog geen grens gevonden. Voor het beperkte profiel erg veel grip in de bochten. Ook datzelfde aangrijpen in de bochten bij plat leggen. Ze voelen ook wat steviger aan dan de Schwalbes waardoor ik ze met lagere druk kan rijden zonder dat ze "vouwen" in snel genomen bochten (Harry Slinger). Van het weekend met de bagger gemerkt dat in dikke modder de achterband beperktere grip heeft (logisch gezien het profiel).

Ik heb ook nog de Wolfpack Trail klaar liggen om te testen, maar vooralsnog laat ik deze er nog even op liggen
Plaats reactie