Liteville 301 MK9-And RAW it will be....velgfoto's P50

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik vind de demper in het begin wat te soepel aanslaan. Hierdoor veert hij wat mee in je trapbeweging.
Ik hou zelf van een straffe achterdemper. Ondanks hij kennelijk voldoende tegen druk geeft bij wat meer belasting, hou ik er wel van dat dat zeker in het begin ook het geval is.
Dadelijk eerst even langs Eddy van CC5311. Deze laat ik altijd, bij iedere fiets, mijn achterwiel opnieuw spaken. Weet ik zeker dat het goed is gebeurd. Die man heeft daar gouden handjes voor. Hij heeft mijn Rocky wiel ook gespaakt. Gewoon daarna helemaal geen problemen... En bij mijn voorgaande fietsen heeft hij dit ook altijd gedaan. Alhoewel ik dan nog wel eens wilde wachtte tot er problemen kwamen bij het wiel alvorens naar Eddy te gaan. Tegenwoordig doe ik het andersom, voorkomt problemen evt tijdens het fietsen end at is wel zo prettig. Het voorwiel doe ik zelf altijd gewoon iets strakker spannen. Dat wiel heeft over het algemeen ook veel minder te verduren.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

aha, ik snap het! heeft ie geen "pedal" stand? Of anders kijken of ie wat getuned kan worden? Of heb je gewoon de rebound te laag staan?

En qua wielen is het wel verstandig om iemand met kennis van zaken er naar te laten kijken. Mijn Pyga wielen zijn handgespaakt(.nl) en ook de wielen voor de Zealous zijn daar langsgeweest om ze eens (ZEER NODIG) na te laten spannen. Vooral als ze door de wat grotere (dus zwaardere) medemensch belast gaan worden is het belangrijk dat ze een gelijkmatige spaakspanning hebben.

Have fun!
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Prachtig, wat een lekker ding om te zien! Geeft het alu helemaal niet af?

Ik kocht een Sektor (coil) om budgettaire redenen :-{ en had aanvankelijk veel liever een Talas gestoken. (ik wil 'm nog steeds graag, al is 't maar gewoon om te hebben :kiss: . Hebben!)
Na wat gekloot met het vinden van de juiste veer die bij mijn gewicht past, sta ik nog steeds versteld van de eigenschappen van een nieuwe 150mm vork voor < € 250,-.
Ben benieuwd wat jij tzt van de compressie vind na je eerste Alpentrip, hoe die bij een afstapje met veel gewicht op je voorwiel door de veerweg gaat.
Ik weeg (afhankelijk van het jaargetijde en het aantal feestjes in de winter :o ) 80-85kg en heb ook bij een paar ongelukkig harde landingen op het voorwiel nog nooit gebottomd (of is 't met een t?)

Bij de opbouw van mijn BMC had ik ruim 20jr hardtailervaring maar 0,0 met een fully en had ik flink moeite om de afstelling van de demper zó te krijgen dat ik ervan overtuigd was dat het 100% OK was.
Ik bleef maar klooien met sag en rebound en ben uiteindelijk vanuit extremen terug gaan stellen; eerst veel te stijf, dan te soft en kijken wat de gevolgen zijn op het rijgedrag. Maar te stijf zal misschien wat lastig worden als je al in de buurt van de limiet zit....

Ik zou in elk geval nog niet zo heel snel beslissen om een andere te steken, gewoon vooralsnog als doel stellen dat het met de huidige hoe-dan-ook zál lukken.
Welke instelmogelijkheden zitten er op je dempertje?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

mud mate schreef:Ik vind de demper in het begin wat te soepel aanslaan. Hierdoor veert hij wat mee in je trapbeweging.
Meer LSC.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja de demper is een Liteville getunede demper waar ik de rebound kan instellen en verder twee standen heb Lock en niet lock. Die demper van mijn maat is dus niet Liteville getuned en die geeft meer tegendruk onderin. Dus LSC....???
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Jan Willem schreef:Prachtig, wat een lekker ding om te zien! Geeft het alu helemaal niet af?

Ik kocht een Sektor (coil) om budgettaire redenen :-{ en had aanvankelijk veel liever een Talas gestoken. (ik wil 'm nog steeds graag, al is 't maar gewoon om te hebben :kiss: . Hebben!)
Na wat gekloot met het vinden van de juiste veer die bij mijn gewicht past, sta ik nog steeds versteld van de eigenschappen van een nieuwe 150mm vork voor < € 250,-.
Ben benieuwd wat jij tzt van de compressie vind na je eerste Alpentrip, hoe die bij een afstapje met veel gewicht op je voorwiel door de veerweg gaat.
Ik weeg (afhankelijk van het jaargetijde en het aantal feestjes in de winter :o ) 80-85kg en heb ook bij een paar ongelukkig harde landingen op het voorwiel nog nooit gebottomd (of is 't met een t?)

Bij de opbouw van mijn BMC had ik ruim 20jr hardtailervaring maar 0,0 met een fully en had ik flink moeite om de afstelling van de demper zó te krijgen dat ik ervan overtuigd was dat het 100% OK was.
Ik bleef maar klooien met sag en rebound en ben uiteindelijk vanuit extremen terug gaan stellen; eerst veel te stijf, dan te soft en kijken wat de gevolgen zijn op het rijgedrag. Maar te stijf zal misschien wat lastig worden als je al in de buurt van de limiet zit....

Ik zou in elk geval nog niet zo heel snel beslissen om een andere te steken, gewoon vooralsnog als doel stellen dat het met de huidige hoe-dan-ook zál lukken.
Welke instelmogelijkheden zitten er op je dempertje?

Mijn fietsmaatje is net over de 90 en heeft dezelfde vork en rijdt hem nog op aanzienlijk minder druk dan mij. Hij heeft hem tot op heden ook nog niet gebottomd (ik denk toch d, met een t ziet er niet uit... Of is dat geen logica?). Gisteren even een droppie, maar natuurlijk niet vol op het voorwiel, maar dan zit ik nog maar net op de 1/2 met de lock/open stand op 1/2. Hij mag uiteindelijk een druk van 225 en daar kom jij met 85 kg natuurlijk nooit aan qua instelling. Dus je hebt bet nog een hoop over.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Low Speed Compression instelling, die niet op de demper zit (helaas).
Demper is eigenlijk gewoon ruk! Enige minpuntje, en eigenlijk ook schandalig gezien de prijsklasse van het frame.
Inmiddels zijn ze er gelukkig wel vanaf gestapt, tenminste tegenwoordig zit er een rp23 op toch?
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Vandaar ook mijn antwoord LSC....? :lol:

Ik ben al aan het kijken voor wat anders. Ik vind hem ook erg beperkt. Ben nu alleen aan het twijfelen tussen een coil achter of toch lucht. Ik heb echter geen ervaring met coils achter. Jij misschien? En wat is handig als je wat heel veel zwaarder bent dan gemiddeld. Coils gaan toch tot 800 lbs... Tja en welke moet je dan nemen.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Ik heb ervaring met twee coil dempers, echter niet in een xc/am fiets.
Wat me opviel bij coil is dat ze geen progressief maar lineair veergedrag hebben, wat erg fijn is bij het lompere werk. Persoonlijk zou ik er echter geen in een fiets willen hebben voor xc/am doeleinden. De 601 en 901 worden ook met luchtdempers verkocht?

Je zit met je gewicht, waardoor je een luchtdemper op hoge druk moet rijden. Ik heb dat probleem zelf niet gehad met mijn 75-80kg. Dus ik kan je daar geen tips voor geven omdat ik er geen ervaring mee heb.

Op mtb-news.de is een zeer uitgebreid forum gedeelte voor LiteVille waaronder een 301 topic, aangezien de gemiddelde Duitser niet klein en smal is zal daar waarschijnlijk wel de ervaring zijn met een goede en vooral passende oplossing bij dit frame.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

601 en 901 inderdaad ook met lucht, DHX Air of Vivid Air R2C afhankelijk van Mk. nummer.
Heb er eigenlijk nog nooit een gezien met coil?

Inderdaad LSC (of platform) is leuk en die wil je wel, maar zit er niet op. ;) Het is een RL zeg maar.
Vanaf Mk.10 met RP23, Mk.11 heeft een CTD dacht ik. Maar een RP23 inbouwen moet wel kunnen, de Mk.5 van MichelJ heeft een RP23. Die vind je nog weleens tweedehands. ;)

J-W als je nog een Talas wilt. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

MichelJ had ik idd al benaderd...
Bijv. http://www.bike-components.de/products/ ... -2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij wel een aardige optie.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Een CCDB Air schijnt ook te passen, dan ben je voorlopig wel klaar. ;)

Ah een Monarch Plus RC3 dat is ook wel hip. Maar na je ervaring met de reguliere Monarch?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja dit is natuurlijk één met een piggy, ik weet niet of dat veel verschil gaat uitmaken. Tja de Cane Creek had ik ook al gezien als passend, alleen het prijskaartje vond ik niet zo sluitend en meer stuitend. Maar Fox heeft een beetje hetzelfde probleem. Nadeel van de CC is natuurlijk wel dat deze enorm veel instel mogelijkheden heeft.... Of ja juist misschien wel weer een voordeel. Kijken of ze nog 2e hands te koop staan.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ja, die nieuwe Factory Kashima Float CTD's zijn bijna net zo duur als die CCDB's helaas. Dan heb je de Float X nog. Evolution is qua prijs gelijk met die Monarch zag ik zo snel.

Tweedehands moet wel lukken, zeker wel op IBC. DHX Air, Roco, CCDB. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie