Canyon Lux cf 29" 9.9 2014 (team replica)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
RJ Dio
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 4 december 2013, 21:41

Blij die ie je goed bevalt.
Is er nog sprake van een deinend gevoel op weinig hobbelende stukken?
Heb zelf nog testgereden met een La Pierre met Ei shock wat ook goed bevallen is.
Die zet de demper dicht als het niet hobbelt.

Ronnie
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

zelfs op de foto is ie mooi ! ;-)
Spoedy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux Hobbelpaard
Contacteer:

+1 Keetoo :)
va week 6 mag ik het ook ervaren :D
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ][ boompje... ][ MOVIE ATBBikers.nl ][ Samen biken in Brabant ][ Volg ons
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Review nu je aan je nieuwe fiets gewend bent? Hoe gedraagt 'ie zich?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik geloof dat zijn fiets het er nog niet altijd mee eens dat er iemand op zit. Nogal opstandig dus... ;)
Roet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 1 augustus 2010, 14:52

Ik ben vooral benieuwd naar het stuurgedrag in krappe bochten, gezien de relatief lange chainstays en het feit dat hij zei dat hij het gevoel had dat hij twee keer in moest sturen.
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Kijk, hier zat ik op te wachten. Ik heb nu een alu epic comp, en ben van plan over een tijdje een andere fiets te kopen. Had ook al naar Canyon zitten kijken, maar zocht nog wat ervaringsdeskundigheid. Zelf ben ik niet zo van de gripshift, maar ik zou zelf toch voor de SL gaan, en die heeft dat niet vlgs mij....
Ik begin me eigenlijk net weer een beetje te oriënteren....
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Gripshift is fantastisch! Je kunt het altijd proberen... mocht het niet bevallen je bent er zo vanaf tweedehands en haal je een paar triggers...
ruud68
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 20:32

sama schreef:ik vind die dikke massieve buizen vet staan!
Ik heb van insiders begrepen dat ze bij deze de buizen zelfs hol gemaakt hebben om gewicht te besparen! :D

Het is zonder meer een dikke fiets Peter, ben benieuwd of ik je nog bij kan houden.
Binnenkort maar eens proberen :-q
Doe zelf normaal...

Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; and http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ziet er idd erg vet uit die bike!
Ben zelf ook aan het kijken voor een fullsuspension (erbij :lol: ) van Canyon, word naar alle waarschijnlijkheid een 650b model :-D

Veel plezier met je bike :-q
Gebruikersavatar
royski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 20:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic Carbon FSR S-Works 2014
Contacteer:

Hallo Epic Biker. Hoe ervaar jij de Lux tov. de Epic? Heb je bijv. ook last van het doortrapfenomeen bij het inveren als je door een gat of over een hobbel rijd? Mijn Scalpel met XX montage had hier erg last van.
Hoe ervaar jij de XX afmontage?

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Groeten,

Roy
(Colin McRoyski)

Specialized Epic FSR Carbon S-Works
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Korte vraag over de maatvoering. Welke maat heb je bij je Canyon en had je bij de Specialized? Ik kijk ook naar deze fiets, maar zit net tussen de M en L. Neig nu naar de M vanweg wendbaarheid. Gaaf machien!!!
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Eindelijk eens tijd genomen om een review te schrijven. Inmiddels een paar maanden echt serieus in gebruik en kan zeggen dat ik de Epic S-Works geen enkel moment gemist heb.
In t begin beetje wennen aan de geo en het erg brede stuur van 70 cm! De zit is lekker kort en eigenlijk mooi op maat, je hebt niet het idee dat je óp een fiets zit, meer erin. Ik heb maat M genomen, met mijn lengte van 1,80 precies goed, de S-Works was trouwens ook een M maar niet vergelijkbaar.
Vanaf het begin af aan een heel prettige ervaring op de fiets, de bediening met gripshift went erg snel en is lekker in kort klimwerk. Schakelt erg precies en snel op en af. remmen zijn dezelfde als op de S-Works en het grootste voordeel is de hydraulische blokkering van voor en achterdemper. In de starre stand klimt ie als een raket. Mooie afmontage met alleen maar goede componenten. Wielset rolt super licht en toch strak bij 't aanzetten.
Wat ook erg fijn is aan de X0 achter derailleur is dat de ketting niet meer klappert. Door de voorspanning staat deze mooi strak. Ik heb de stuurpen van positief in een negatief gezet voor een iets diepere zit, heb het idee dat het bochtgedrag er erg door verbeterd is. Zeker op een bochtig parcours als in Dorst erg fijn.

En voor de rest, tsja, gewoon een geweldige fiets waarvan ik de uiterste grenzen nog niet bereikt heb. Mooie pr gehaald op de keienafdaling uit 't Vijlenbos richting Epen, vaste route Drunense duinen en ook rondetijd Dorst zal ik wel gaan verpulveren. De fiets geeft gewoon erg veel vertrouwen.
Komende maanden mag ie zich bewijzen in de marathons van de SForz cup. Dan ga ik m serieus op zn donder geven.
Ik heb er t volle vertrouwen in!
MTB met hoofdletters!
Canyon Lux cf 29 9.9, 2014 - 2019,
Canyon Lux SLX 9.0 , 2020 -

Canyon Dude CF 8.0,
Canyon Endurace SL CF 8.0 Disk

Hoe zachter je rijdt, hoe harder je valt

Proud member of Fanatixc Racing Team.
Gebruikersavatar
dirkio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 22:55
Mijn mountainbike: Canyon Lux Cf 9.9

Bedankt voor je review. Ben benieuwd of de fiets nog steeds goed bevalt. Heb dezelfde besteld en hoop hem met een paar weekjes binnen te hebben.

Thanks Dirk
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Hydraulische lockout = beide veringen open of dicht? Is het mogelijk om alleen achter te locken?
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie