Afgelopen zondag de eerste echte rit in t bos gemaakt.
Insturen is nog even wennen tov de SWorks. Heb het gevoel dat ik 2x moet insturen, nog geen voldoende zekerheid om weer met de ellebogen aan de grond te kunnen. Maar aan t einde van de rit was dat al een stuk lekkerder.
Accelaratie is echt super, zo zie je wat een licht wielsetje doet. Aanzetten gaat zonder krimp, frame is super strak, natuurlijk bij ingeschakelde achterdemper wiegt het een beetje, maar met de XLoc in en de demper voor en achter stijf, dan lijkt het wel een hardtail en spurt als een kanonskogel. Bij tussensprints even 2 tandjes erbij, staan en gaan! Mooi systeem die XLoc waardoor je met een hydraulische drukknop de voor en achterdemper in een keer kan blokkeren.
Was een tijd geleden dat ik met gripshift heb gereden. Moet zeggen dat het snelle en directe schakelen weer erg goed bevalt met de X0. Bij korte klimmen even 4-5 tanden terug gaat moeiteloos. Overigens geen een keer fout of ongewenst geschakeld.
En verder, tsja, hij past me gewoon, de zit is wat korter dan de SWorks, maar ik heb de stuurnok al gedraaid. Kan er wel aan wennen denk ik
Alleen maar lof dus?
Nee, ik heb de Topeak bidonhouder moeten wisselen voor een bidonhouder van Specialized met zijuitname. De ruimte tussen bidon en bovenbuis is te krap.
Het stuur vind ik erg wennen, ik heb een week of 4 op mijn oude VanTuyl xc machine gereden met een stuurtje van 54 cm, nu een uitvoering van 70 cm, dat zijn de armen en polsen niet gewend. Komende weken maar even aankijken, kan altijd nog wat af, erbij gaat moeilijk!
Het zadel moet ik ook even aankijken, op zich zit het Ergon zadel goed, alleen heb ik op al mijn fietsen een Speci Phenom zadel.
Komend weekend mag ie mee voor een weekendje biken ik Z-Limburg omgeving Gulpen/Vaals. Daar kunnen we echt aan elkaar wennen en zal ik m ook nog fine-tunen qua demperinstelling en zo.
Laat nog wel wat weten.