Canyon Nerve met nieuwe schoenen P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Bedankt voor de reacties allemaal :-q.

@BigSeven
Hoe meer ik ernaar kijk hoe meer ik toch wel een beetje ga twijfelen aan de kleur van de vorkpoten inderdaad. Knakker29 zei het ook al natuurlijk en het zou hem/haar misschien toch wel beter staan ja.
Meteen de vork eruit en een andere vork erin gaat me echter wat te ver maar heel heel heel misschien in de toekomst nog eens :wink:. Héél misschien.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit met die WhiteWall banden. Ik zou dat eerst wel eens willen zien in een computerprogrammaatje op mijn bike. Iemand handig met computers die dat voor me in elkaar kan knutselen :roll:.

@ Terunky
Zijn geen bloemetjes hoor, volgens mij is het een symbool wat in de scheikunde gebruikt wordt.
Hier een betere foto van de stuurpen. (Op de zadelpen staat het trouwens ook.)
Afbeelding

Ik had gisteren trouwens nog even de Thomson stuurpen erop maar die was er ook snel weer af. Het stuur, de stuurpen en de zadelpen horen gewoon bij elkaar en de bike smoelt er gewoon lekker mee. Geen drukke logo's maar subtiele details :bier:.

@ ElMaroq
Nog niet in het Poelbos geweest nee. Ik vraag me af of ik dat nu ook wel wil met al die baggerzooi daar.
Als de blessure onder m'n voet verholpen is dan wil ik hem eens goed uit gaan laten op bijvoorbeeld de LDD.

@Jan Willem,
Ik ben nu nog een beetje aan het experimenteren met de demperdruk etc maar qua comfort is het al een hele vooruitgang tov de hardtails die ik tot nu toe gewend was.
Ik had verwacht dat het meer zou deinen en dat er (veel) voorwaartse kracht in de demper/achterkant zou verdwijnen maar dat valt me dus alles mee. :-q. (Ik heb eens op een Bulls Wildflow gereden en hoe hard die demper ook gezet werd, die bleef maar hoppen en iedere trap die je deed leek maar voor 50% raak ofzo. Dat gevoel heb ik op de Canyon nu absoluut niet gelukkig.)

Net nog wat foto's genomen tussen de buien door. Die doen de bike hopelijk wat meer recht toe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En oja. Ik vroeg me al af waarom ze deze opening in het frame hebben gemaakt terwijl die nu niet gebruikt werd?? Toen werd ik er in een ander topic op gewezen dat dat voor een Reverb zadelpen is. Nog geen idee of die er ooit nog eens op gaat komen maar ik vind het wel netjes van Canyon dat ze daar alvast rekening mee houden. Kabeltje wat eruit komt netjes naar voren laten lopen met de kabel van de achterrem en klaar is .... Peter :-q.
Afbeelding
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10373
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Prachtige bike!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Als je whitewall wilt zien plak er dan wat schilderstape op voor het idee :-q

Vind het wel jammer dat Canyon niet de ReverB als extra optie aanbied bij hun fietsen. Had er dan ook een mee besteld. Nu hik je toch tegen de hoge kosten aan.
Binnenkort gaat er hier er in ieder geval een komen voor het gemak
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Geen WhiteWall banden!!!!!! Da's echt lelijk.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Witte banden of een zwarte vork zou ik mij niet druk om maken, ziet eruit als een heerlijk fietsje :bier:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bijkiejr schreef:Geen WhiteWall banden!!!!!! Da's echt lelijk.

Ach en echt wit is het ook niet eens...
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Mooi stealth is niet lelijk!(en ik kan t weten.....)
A mean, clean bikin' machine.

:-q
en nee! geen white-wall banden monteren alleen voor de looks!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

lijkt wel een soort smoking in mtb vorm.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Bijkiejr schreef:Geen WhiteWall banden!!!!!! Da's echt lelijk.
Haha, jouw mening (en die van anderen) is duidelijk :wink:.

Ik heb nog nooit met Conti's gereden maar als ze bevallen dan blijven ze er gewoon op natuurlijk.
De WhiteWall's, zoals de Onza Canis, hebben een profiel die het midden houdt met een Racing Ralph en een Rocket Ron. Die banden zijn me altijd prima bevallen. Met de WhiteWall denk ik dat de lijnen van het frame nog wat meer benadrukt worden en ik hou persoonlijk ook wel een beetje van een retrolook. Qua kleur is het volgens mij inderdaad ook geen "White"Wall maar eerder een ..... ehm..... "Postelastiek"Wall.
Misschien gaan ze er nog wel eens een keertje onder dus maar vooralsnog ga ik eerst gewoon eens een tijdje rijden met de Conti's.

@ MichelJ en JJSpeed
Ik ben eindelijk verstandig geworden en heb nu ook een fully :bier:.
Een echte trappenkoning zal ik wel nooit worden (zéker niet de OneTwenty) maar dat zit meer tussen de oren. Aan het materiaal kan het nu eigenlijk niet meer liggen. :wink:

@ El Maroq
Toen ik hem bestelde heb ik toevallig ook gekeken of ik er gelijk een Reverb bij kon bestellen. Die optie bieden ze inderdaad (nog) niet.
Het had voor mij wss sowieso te duur geworden maar bij een bike als de Nerve zal er ongetwijfeld belangstelling voor zijn.
Óf zullen ze die optie niet bieden omdat de Nerve anders wel een hele grote concurrent wordt voor de Spectral??
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Axium schreef:lijkt wel een soort smoking in mtb vorm.
M'n zoontje heeft van die shirtjes waar een stropdasje op geprint staat. Ik heb nog niet gekeken of ze daar ook fietsshirtjes van hebben (gaat niet gebeuren ook :lol:) maar dan ben ik pas echt in stijl natuurlijk :wink:.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

ben een stuk fietsen schreef:Een echte trappenkoning zal ik wel nooit worden (zéker niet de OneTwenty) maar dat zit meer tussen de oren. Aan het materiaal kan het nu eigenlijk niet meer liggen
Met een Nerve is trap af peulenschil, gewoon alles op D zetten, gewicht naar achteren verplaatsen en gaan, One Twenty, Leeuwentrap af geen probleem. Zelf rij ik vaak de uitkijktoren bij de parking op Westenschouwen even af, kort aanzetten boven en niet meer remmen voor ik weer op het platte rij
Over de duinen de lagetredentrap fiets je gewoon fluitend naar boven(vraag me niet hoe hij heet)
Johnny---b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 11 januari 2012, 19:07
Mijn mountainbike: Canyon nerve al 29 8.9

Zit er bij jou toevallig ook wat speling op je achterwiel?
Ik heb contact gehad met canyon en die zeggen dat dit vrij normaal is op de mavic crossride!? Lijkt mij toch vreemd.
Het wiel kan toch wel aardig heen en weer, voelbaar maar dan bijv voor.
De lagers zijn niet aftestellen! En as zit vast op moment.
Toch een fully geworden.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

ben een stuk fietsen schreef:nog niet gekeken of ze daar ook fietsshirtjes van hebben
http://www.primalwear.com/p-331-the-rit ... ersey.aspx
Afbeelding
:-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Johnny---b schreef:Zit er bij jou toevallig ook wat speling op je achterwiel?
Ik heb contact gehad met canyon en die zeggen dat dit vrij normaal is op de mavic crossride!? Lijkt mij toch vreemd.
Het wiel kan toch wel aardig heen en weer, voelbaar maar dan bijv voor.
De lagers zijn niet aftestellen! En as zit vast op moment.
Net meteen maar even gaan voelen. Ik ben een beetje allergisch voor fietsonderdelen waar speling op zit.
Bij mij zit er op het achterwiel wel iets meer speling dan het voorwiel maar als ik erop rij dan merk ik er niets van. Op mijn bike vind ik het echt te verwaarlozen maar ik ga het effe in de gaten houden.
Maar als het bij jouw bike dusdanig veel is/wordt dan zou ik er toch maar effe naar laten kijken Johhny. Heb je toevallig een LBS in de buurt die Mavic verkoopt?

:lol: Toch stiekem wel een gaaf shirtje JJ. Zijn er ook lakschoentjes met SPD? :wink:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

komt dit in de buurt?
Afbeelding
Plaats reactie