Op een laag pitje... Druk met nieuwe baan dus weinig tijd helaas.
Frame en vork zijn kaal, dus kan beginnen met spuit plamuur.
Misschien van het weekend
The Godmother of all MTB's > FINISHED PAG. 18
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Kwam deze tegen http://m.ebay.com/itm/181394931918?nav=SEARCH
En deze kwam ik ook tegen, maar is veels te duur http://m.ebay.com/itm/261359485969?nav=SEARCH
Moest direct aan dit draadje denken
En deze kwam ik ook tegen, maar is veels te duur http://m.ebay.com/itm/261359485969?nav=SEARCH
Moest direct aan dit draadje denken
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Het zijn beide remakes, 20th anniversary edition.
De eerste maakt er een spannend verhaal van dat ie uit '74 komt.
Ik moet echt snel aan de slag met dit project...
Heb een spuitspistool besteld, dus kan binnenkort gaan spuiten.
Eerst het achterframe een stukje breder buigen ivm de 130 mm naaf.
Hoop dat de fillet brazing zich goed houdt.
De eerste maakt er een spannend verhaal van dat ie uit '74 komt.
Ik moet echt snel aan de slag met dit project...
Heb een spuitspistool besteld, dus kan binnenkort gaan spuiten.
Eerst het achterframe een stukje breder buigen ivm de 130 mm naaf.
Hoop dat de fillet brazing zich goed houdt.
- dorretje
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
- Mijn mountainbike: Staal
Ben heel benieuwd. Ik volg het al vanaf het begin.
Door de positie van de klem kun je zelf beïnvloeden waar je de meeste buiging wilt in je frame. Je kunt dit ook meerdere keren doen, zodat je de buiging netjes verdeelt.
Anders is het echt op goed geluk buigen en hopen dat er niets kapot gaat.
Wellicht een cryptische omschrijving, maar hopelijk heb je er wat aan.
Succes, en snel weer pics posten
Je kunt een lijmklem op het frame(chainstays/seatstays) zetten tussen het punt dat je wilt ontlasten en het punt dat je wil uitbuigen.Jamis Diablo schreef: Eerst het achterframe een stukje breder buigen ivm de 130 mm naaf.
Hoop dat de fillet brazing zich goed houdt.
Door de positie van de klem kun je zelf beïnvloeden waar je de meeste buiging wilt in je frame. Je kunt dit ook meerdere keren doen, zodat je de buiging netjes verdeelt.
Anders is het echt op goed geluk buigen en hopen dat er niets kapot gaat.
Wellicht een cryptische omschrijving, maar hopelijk heb je er wat aan.
Succes, en snel weer pics posten
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
http://www.mellowbikers.nl
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Dat is een goede tip, al ga ik dan liever voor spanbanden.dorretje schreef:Ben heel benieuwd. Ik volg het al vanaf het begin.Je kunt een lijmklem op het frame(chainstays/seatstays) zetten tussen het punt dat je wilt ontlasten en het punt dat je wil uitbuigen.Jamis Diablo schreef: Eerst het achterframe een stukje breder buigen ivm de 130 mm naaf.
Hoop dat de fillet brazing zich goed houdt.
Door de positie van de klem kun je zelf beïnvloeden waar je de meeste buiging wilt in je frame. Je kunt dit ook meerdere keren doen, zodat je de buiging netjes verdeelt.
Anders is het echt op goed geluk buigen en hopen dat er niets kapot gaat.
Wellicht een cryptische omschrijving, maar hopelijk heb je er wat aan.
Succes, en snel weer pics posten
Ik denk dat de bek van de tang sporen gaat achterlaten als je daar met buigen zoveel druk op zet.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Niet veel, rond de 10 mm.suravida schreef:Hoeveel breder moet je hem buigen?
Ik kan met een beetje moeite het wiel er in krijgen.
Ik dacht dat ik dan zo wel kon rijden, had namelijk ook een keer een 135mm naaf in een 130mm frame gemonteerd.
Maar als je het zover uit zet, staan de patten ook niet goed in lijn met de fiets.
Dus eerst uit buigen en daarna de patten terug buigen.
Dit komt redelijk nauw, anders moet je steeds bijsturen om rechtuit te gaan.
Wát een project. Hoop echt dat je het afmaakt.
Golden Bullitt / Rocky Mountain Element 950 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex 990 RSL / Retired: Rocky Mountain Vertex SE tribal bear / Retired: Scott Scale Ltd
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Haha, ja een erg laag pitje.
Maar ik heb iemand gevonden die veel ervaring heeft met fietsen (ver)bouwen en die kan het frame richten, dus de volgende (kleine) stap is weer gezet.
We gaan het slechte weer weer in, dus zal er meer tijd voor vrij gaan maken.
Want afkomen gaat ie zeker!
Maar ik heb iemand gevonden die veel ervaring heeft met fietsen (ver)bouwen en die kan het frame richten, dus de volgende (kleine) stap is weer gezet.
We gaan het slechte weer weer in, dus zal er meer tijd voor vrij gaan maken.
Want afkomen gaat ie zeker!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
- Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
- Contacteer:
Vol verwachting klopt mijn hart, wie ...........................................................
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Jawel, eindelijk weer een update
Ik had het frame kaal gemaakt, maar bleef zitten met putjes waar nog roest in zat.
En na een tijdje in de schuur gehangen te hebben zat er natuurlijk zo weer een laagje roest op.
Ik heb dus maar besloten om het goed aan te pakken en het te laten stralen, met dit als resultaat.
Je kan nu goed zien dat er verschillende soorten vulling zijn gebruikt, soldeer op de chain en seat stays, metalen plamuur op andere plekken en bij de balhoofdbuis zijn de lassen weg gewerkt.
Dat laatste vind ik veruit de mooiste afwerking, ik denk er over om alle buisovergangen met plamuur wat gladder te krijgen.
Nu zie je pas goed hoeveel kleine roestplekjes er op zaten, valt toch wel een beetje tegen...
Ik heb het gelijk ingespoten met epoxy primer, zodat de roest weg blijft.
Volgende stap is plamuren met spuitplamuur en dan besluiten of ik de lak zelf ga spuiten of dat ik toch naar een professional ga.
Alle onderdelen zijn binnen, dus als het frame gelakt is, kan het opbouwen beginnen
Oja, ik had wat vragen over de bevesting voor de remmen, dus heb contact gehad met Alan Bonds die erg behulpzaam was.
Hoe cool is dat, tips van een van de pioniers!
Ik had het frame kaal gemaakt, maar bleef zitten met putjes waar nog roest in zat.
En na een tijdje in de schuur gehangen te hebben zat er natuurlijk zo weer een laagje roest op.
Ik heb dus maar besloten om het goed aan te pakken en het te laten stralen, met dit als resultaat.
Je kan nu goed zien dat er verschillende soorten vulling zijn gebruikt, soldeer op de chain en seat stays, metalen plamuur op andere plekken en bij de balhoofdbuis zijn de lassen weg gewerkt.
Dat laatste vind ik veruit de mooiste afwerking, ik denk er over om alle buisovergangen met plamuur wat gladder te krijgen.
Nu zie je pas goed hoeveel kleine roestplekjes er op zaten, valt toch wel een beetje tegen...
Ik heb het gelijk ingespoten met epoxy primer, zodat de roest weg blijft.
Volgende stap is plamuren met spuitplamuur en dan besluiten of ik de lak zelf ga spuiten of dat ik toch naar een professional ga.
Alle onderdelen zijn binnen, dus als het frame gelakt is, kan het opbouwen beginnen
Oja, ik had wat vragen over de bevesting voor de remmen, dus heb contact gehad met Alan Bonds die erg behulpzaam was.
Hoe cool is dat, tips van een van de pioniers!