Nieuwe bike: Radon ZR Race 29er 7.0 2013

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kaper
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Hallo mede-bikers,

Sinds een maandje ben ik de trotse bezitter van een Radon ZR Race 29er 7.0 model 2013. Nadat ik de 29er van een familielid had geleend was ik helemaal om, ik wilde ook zo'n 29 fiets bezitten! Hiervoor heb ik nooit actief aan mountainbiken gedaan, dus het was een beetje een sprong in het diepe. Ik had mezelf een budget van 1000 euro gegeven voor een fiets, en ben toen gaan kijken welke merken er mooi uitzagen en goede specs hadden. Uiteindelijk kwam ik op de Trail XT 29 van Fietssportief en de ZR Race 29er van Radon.

Op een mooie zaterdag ben ik vervolgens eerst naar Maashees gereden om de Trail te proefrijden. Mooie fiets en qua kwaliteit echt een mooi ding, maar hij miste de " heb-factor". Hij deed niet zoveel met me. Dus daarna gelijk doorgereden naar Bonn, waar de Megastore van Bike-Discount.de gevestigd is (aanrader!). Hier hebben ze een enorme verzameling fietsen van Radon, Bulls, Focus, etc etc. Daar kwam ik oog in oog met de ZR Race 6.0 SRAM 2014, echt een enorm vette fiets (vooral door de gifgroene kleur), alleen was ik niet helemaal overtuigd van het 2x10 principe. Op dat moment zat ik nog erg te dubben tussen de Trail, de Radon ZR 6.0 SRAM en de 6.0 Shimano. Maar toen ik nog een rondje door de winkel liep kwam ik oog in oog met mijn verlosser: de Radon ZR 7.0 29er 2013! Normale winkelprijs 1299, vanwege het einde van het seizoen afgeprijsd naar 1049, en ik kreeg hem mee voor 999! Dezelfde prijs als de 6.0 modellen van 2014 dus. Ik was er gelijk uit. Hieronder een fotootje:

Afbeelding

De specs:

FRAME: ZR Race 29 Series Alu 7005, triple butted
FORK: Rock Shox Reba RL 29 taper QR 15, PushLoc
SPRING TRAVEL: 100mm
HEADSET: FSA Orbit Z-T
STEM: Syntace F149
HANDLEBAR: Syntace Vector 2014 31,8
GRIPS:Radon Lock-On Grip by Velo
SEAT POST:Smica Pro 27,2*400mm
SADDLE: Radon Lite (er hangt een Ass Saver achter, vandaar het uitsteeksel op de foto)
SHIFT LEVERS: Shimano SLX SL-M670
BRAKES: Formula RX Tune 180/160
REAR DERAILLEUR: Shimano XT RD-M781, 10-speed
FRONT DERAILLEUR: Shimano XT FD-M781 ,10-speed
CRANKSET: Shimano XT FC-M780, 10-speed 175mm
BOTTOM BRACKET: Attached
CASSETTE: Shimano Deore CS-HG62, 10-speed 11-36
CHAIN: Shimano CN-HG62, 10-Speed
WHEELS: Shimano XT/DT Champion/ALEX Rims EN24 29"
TYRES: Schwalbe Nobby Nic 2,25" foldable
WEIGHT: 11,6kg
COLOUR: Black/White

Ik heb er tot nu toe elk weekend op gereden en het is duidelijk: deze fiets kan een stuk meer aan dan ik. Ik woon trouwens in Deventer en er zijn deze maand een paar nieuwe tracks geopend met mooie stukken singletrack, aanrader! Ik heb er zin in!
robbedoes
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Pronghorn 29"

Strakke bike, veel plezier ermee!
"Wie naast zijn schoenen loopt is snel op zijn teentjes getrapt."
amateurke
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Ziet er super strak uit. Mooie bike. Heb ook nog over deze fiets getwijfeld. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Grand Canyon 7.9 die ook uitstekend bevalt. Veel plezier ermee!
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

Prachtbike, als ik voor een 29'er zou deze (mits deze nog beschikbaar is) een grote kanshebber zijn.
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nicolai G16 XL Black, Liteville 301XXL RAW
Contacteer:

Ziet er goed uit hoor :-q
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Frame van de Radon en Xtrail zijn beide gelijk dus wat bij jou de doorslag heeft geven is de mooiere look van Radon :-)

Grtz; Mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie