Liteville 301 (Syntace W35 upgrade)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Nimbus schreef:En als je het in den lande wilt houden, New Concept Biking doet ook nog steeds Liteville/Syntace leveren.
(Is er inmiddels al een nieuwe importeur/distributeur?)
One Way Distribution [http://www.o-w-d.nl]

Toffe gasten, goede kennis van zaken.
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

Bestellen via Syntace is sneller, hoe tof ze ook zijn...
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nimbus schreef:En als je het in den lande wilt houden, New Concept Biking doet ook nog steeds Liteville/Syntace leveren.
(Is er inmiddels al een nieuwe importeur/distributeur?)
In juni eens een mailtje gestuurd voor wat onderdeeltjes (Bushing/seals,asje lager bovenbuis 301)

Ik moet het antwoord nog krijgen.....

Iemand goede ervaring met New Concept Biking?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat komt me wel bekend voor...dacht al dat ik de enige was.
Heb nog meerdere mailtjes uit staan. :( Hij zei wel gereageerd te hebben.

Maar ook wel goede ervaring, mijn frame komt daar vandaan, allemaal goed geregeld en als er geantwoord word op vragen/mails dan is het allemaal wel prima. Communicatie zou dus wat beter kunnen. Telefonisch was ook prima.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Inmiddels een mailtje gehad van Bike-components dat zij de bout kunnen leveren voor 15euro incl verzendkosten.
De bout is dezelfde als die uit een mk11 frame en is gemaakt van Titanium ipv staal.

Ik had niet gedacht dat Bike-components zoon top service had 2 mailtjes sturen en ze regelen het voor je :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

michelj schreef:Inmiddels een mailtje gehad van Bike-components dat zij de bout kunnen leveren voor 15euro incl verzendkosten.
De bout is dezelfde als die uit een mk11 frame en is gemaakt van Titanium ipv staal.

Ik had niet gedacht dat Bike-components zoon top service had 2 mailtjes sturen en ze regelen het voor je :-q
Goed zo!

Losse lagerbussen was niet mogelijk via B_C, alleen een complete lagerservice a 160 euro, ex verzenden.
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

baron062 schreef:
michelj schreef:Inmiddels een mailtje gehad van Bike-components dat zij de bout kunnen leveren voor 15euro incl verzendkosten.
De bout is dezelfde als die uit een mk11 frame en is gemaakt van Titanium ipv staal.

Ik had niet gedacht dat Bike-components zoon top service had 2 mailtjes sturen en ze regelen het voor je :-q
Goed zo!

Losse lagerbussen was niet mogelijk via B_C, alleen een complete lagerservice a 160 euro, ex verzenden.
Ik heb de lagers uit Engeland besteld bij http://www.enduroforkseals.com/ voor 4 lagers was ik 50 euro kwijt dat is wel zonder de grote lagers die in de bovenbuis moeten, dat scheelt natuurlijk een hoop met een lagerset van syntace.
djrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 7 augustus 2013, 18:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei

Zeer mooie fiets!!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

djrik schreef:Zeer mooie fiets!!
Thnx

Inmiddels is er al weer het één en ander verandert aan de fiets en daarom is het tijd voor een topic update...

De cockpit van de Liteville is drastisch aangepakt, ik heb een riser gemonteerd een Crankbrothers Cobalt 3 helaas valt de kleur een beetje tegen ik had gedacht dat hij meer een stealth kleur zou hebben maar hij blijkt meer blauw te zijn :tong maar het rijdt wel een stuk beter dan een smal race stuur, door de breedte heb ik nu het gevoel meer controle te hebben bij technische stukken.

De gripshifts hebben plaats gemaakt voor Sram x0 triggershifters, ik had deze in de eerste instantie gekocht voor mijn stadsfiets maar ze schakelden zo lekker dat ze zijn door gepromoveerd naar de Liteville, Ik heb het idee dat de triggershifters veel sneller reageren dan gripshifts.

Aan de achterkant heeft de Rocket Ron plaats moeten maken voor een band met meer grip dit is de Michelin Wildgrip'r 2 Advanced geworden, ik heb hier nog maar 100km opgereden maar tot nu toe ben ik hier erg tevreden over, kwa grip is hij vergelijkbaar met de NN alleen rolt deze naar mijn gevoel iets lichter.
Om het geklapper van de ketting tegen te gaan heb ik een C-Guide gemonteerd, ik vind het er erg kwetsbaar uitzien (plastic) maar tot op heden werkt het erg goed.

Anyway genoeg geluld hier wat foto's

Afbeelding
De liteville in actie
Afbeelding
De nieuwe cockpit

Afbeelding
Kleurtechnisch klopt het niet helemaal, als de dure December maand over is ga ik eens opzoek naar een mooie Syntace riser.
Laatst gewijzigd door michelj op ma 16 december 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Tof. :-q
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Mooi man!
Triggers of gripshift; erg persoonlijk. Zelf vind ik gripshift strakker schakelen.
Pics op WS? Binnenkort maar eens afspreken als ik weer thuis ben.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

kijk, das beter dan dat smalle stuurtje! ga je wel merken hoor! had niet gedacht dat je naar triggers zou gaan. zitten nu ook op mijn on-one met 10 speed xo, schakelt toch ook wel strak ja

zeg nooit nooit! :oops: :tong
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

jj speed schreef:Mooi man!
Triggers of gripshift; erg persoonlijk. Zelf vind ik gripshift strakker schakelen.
Pics op WS? Binnenkort maar eens afspreken als ik weer thuis ben.
Ja klopt is op WS, komt goed :-q
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Ik zit er al een tijde over te denken om een dropper post te monteren op mijn liteville, nu vraag ik mij af hoe kan ik op een nette manier deze kabel wegwerken? mk10+ frames hebben hier een mooie oplossing voor maar dit is een mk5 frame.

Ik zit er over na te denken om de kabel recht naar beneden te laten lopen en met deze kabel houders, de kabel weer omhoog te laten lopen over het midden van mijn onderste buis.
Nu ben ik nog opzoek naar een oplossing om de kabel langs de verticale buis netjes weg te werken, heeft daar iemand een goede/nette oplossing voor?
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ligt er, denk ik, ook aan welke droppert je neemt; als je de Reverb neemt, zul je rekening moeten houden met de kabel die vanonder de zadelpen ruimte nodig heeft om te buigen, maar omdat het een hydraulische leiding is, zal de lengte van je kabel geen invloed hebben op de werking.
Alle andere droppers werken met staalkabel; wordt deze niet te lang, als je m helemaal via de onderbuis laat lopen (stroeve bediening)?

Vastzetten :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie