Liteville 301 (Syntace W35 upgrade)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

michelj schreef:Ik ben op de website nog het artikel tegen gekomen over die verschillende wiel maten die bij je lengte moeten horen.
Afbeelding
One wheel size... for a small 1.5m woman all the way up to a 2m giant? Not with the new Liteville. Here are the compatible wheel sizes for all six (!) frame lengths of the Liteville 301 Mk10. Because, a frame length and wheel size should not fit a standardized sized rider, but actually specifically fit you!“
Als ik de website van liteville lees dan gaat 27.5inch alleen aan de achterkant passen vanaf de mk10 modellen...
In de voorvork zal het waarschijnlijk wel gaan passen, ik ben benieuwd hoe dat fiets van voren een groter wiel dan van achteren? het lijkt mij dat de fiets dan aan de voorkant makkelijker over rotsen en boomstammen heen rolt.
Ik heb een MK9 waar al langer als een jaar een 27.5 in zit. Op dit moment staat ie op Vredestein Black Panther 2.2 banden maar ook de Pacenti NEO Moto 2.3 gaan erin.
Ook zonder demper, dus met de volledige veerweg is dit geen probleem.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

MK8 en MK9 gaat ook met 27,5 wielen passen door de juiste chainstay lengte, daarvoor is het net te kort.

Mooie fiets trouwens!
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Had m op pinkbike al gezien en aan de commentaren hier te zien wordt ie gewaardeerd. :-q
Ik heb m ook ooit overwogen maar het is m toen net niet geworden.
Bij deze fiets zou ik persoonlijk niet zo heel erg op het gewicht letten maar meer op rijplezier.
Eigenlijk heeft iedereen al een beetje aangegeven wat er gepimped kan/mag worden om het een echte fun bike te maken.
Ik sluit mij daar geheel bij aan.
Deze is niet gemaakt om snel mee te rijden maar meer om de moeilijkste paadjes op te zoeken en daar eindeloos te funbiken.
Racen moet je aan de race janetten overlaten :winkie:
En met dikke 2.4 conti's of iets dergelijks zit je al heel dicht tegen de 27'5 aan dus een redelijk goedkope manier om te up-graden.
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

marco-turn-me-on schreef: Racen moet je aan de race janetten overlaten :winkie:
haha daar heb je een goed punt, een set dikke banden eronder is misschien ook geen slecht idee
Roppie schreef: Mooie fiets trouwens!
Thnx!

Vanmiddag heb ik de fiets voor het eerst kunnen testen, tijdens mijn ronden heb ik veel trappen gereden en ben ik van wat duinen afgeknald om zo te kijken wat hij kan.
De fiets is behoorlijk snel dit komt waarschijnlijk door de lichte wielen maar waar hij vooral bij uitblinkt is het rijden van trappen dit gaat echt als een trein :-D, het enige min punt zijn de remmen volgende week komen er nieuwe blokjes binnen en dan hoop ik dat ze het beter gaan doen want dit werkt niet.
De wielen houden zich erg goed ondanks dat ze licht zijn hebben ze vanmiddag behoorlijk wat te verduren gehad en zijn ze nogsteeds kaas recht, dit wielset houdt ik voorlopig nog even.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

De remmenkwestie vind ik vreemd. :-?
Zowat alle hope remmen rijders ( waaronder ikzelf) zijn uiterst lovend over de eigenschappen.
Ik heb ooit een keer na het omzetten van een remsetje van de ene naar de anderen fiets wat probleempjes gehad.
Maar dat was na wat schoonmaken en goed gebruiken tijdens een heftig ritje weer snel weg.
Misschien eens goed ontvetten met echte ontvetter en niet wasbenzine of andere foute goedjes.
Schijven eens goed reinigen en een lichtjes opschuren.
En de boel eens goed warm remmen zodat alle viezigheid weg is.
En ook misschien handig om eens nieuwe DOT olie er in te doen.
Eventueel nog een 183mm schijf monteren aan de voorkant.
Ontluchten is bij hope een makkie.
Dus meteen wat te doen tijdens het slechte weer. :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een van de beste frames die er zijn denk ik zo, een super allround talent! Destijds nog wel even overwogen maar viel toen af omdat ik het toch echt te duur vond.

Over 650b, volgens mij werkt het niet zo dat een 26-er automatisch beter wordt door er een paar grotere wielen in te steken. Bracket en zwaartepunt gaan omhoog, iets wat ik niet zou willen. En een frame dat met zoveel aandacht ontworpen is voor 26", zou dat echt zoveel beter gaan rijden met wielen waar het niet voor bedacht is?

Gewoon lekker gaan rijden met dit superfietsje.
Have fun!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

kermit schreef:Een van de beste frames die er zijn denk ik zo, een super allround talent! Destijds nog wel even overwogen maar viel toen af omdat ik het toch echt te duur vond.

Over 650b, volgens mij werkt het niet zo dat een 26-er automatisch beter wordt door er een paar grotere wielen in te steken. Bracket en zwaartepunt gaan omhoog, iets wat ik niet zou willen. En een frame dat met zoveel aandacht ontworpen is voor 26", zou dat echt zoveel beter gaan rijden met wielen waar het niet voor bedacht is?

Gewoon lekker gaan rijden met dit superfietsje.
Have fun!
+1
Zoals eerder gezegd; een setje dikke 2.4 eronder en je hebt al bijna een 650b :winkie:
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

marco-turn-me-on schreef: Misschien eens goed ontvetten met echte ontvetter en niet wasbenzine of andere foute goedjes.
Schijven eens goed reinigen en een lichtjes opschuren.
En de boel eens goed warm remmen zodat alle viezigheid weg is.
En ook misschien handig om eens nieuwe DOT olie er in te doen.
Eventueel nog een 183mm schijf monteren aan de voorkant.
Ontluchten is bij hope een makkie.
Dus meteen wat te doen tijdens het slechte weer. :winkie:
Ik heb alles al geprobeerd er zit nieuwe dot 5.1 rem olie in, ze zijn ontlucht, de schijven zijn ontvet met speciale schijfrem ontvetter en ze zijn nu ook al een keer ingeremd...
De enige optie lijkt mij nu andere blokjes erin en anders misschien nog 180 schijven erop zetten maar het lijkt mij dat ze met 160 schijven het ook gewoon prima moeten doen.
kermit schreef: Gewoon lekker gaan rijden met dit superfietsje.
Have fun!
:-q
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

nice pics !! zal idd wel als een malle gaan met die wielen :D probeer eens een halve milimeter van je remblokjes af te schuren, even opnieuw in remmen. werkt bij mij wel eens goed! let wel op dat je precies recht schuurt, anders werkt het niet.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

michelj schreef:haha daar heb je een goed punt, een set dikke banden eronder is misschien ook geen slecht idee
Kheb eventueel nog n setje Conti MKII 2.4 liggen; gebruikt, maar nog méér dan afdoende profiel.
Hoor wel als je interesse hebt.

Als ik het zo lees, is het gezellig samen rijden op OLT niet meer van toepassing nu.
Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent. :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

jj speed schreef: Als ik het zo lees, is het gezellig samen rijden op OLT niet meer van toepassing nu.
Leuk om te lezen dat je zo tevreden bent. :-q
Zal wel mee vallen op de scalpel was ik ook bij te houden :lol:
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Inmiddels is het rem probleem met de Hope remmen verholpen, nieuwe remblokjes doet wonderen en dat voor 8 euro bij discoremmen nu zet ik met 2 vingers de liteville op zijn voorwiel. :-q

Het zadel is inmiddels vervangen door een exemplaar van Sella italia met dank aan een forum lid, dit zadel is een stuk breder waardoor het een stukvriendelijker is voor mijn achterwerk daarnaast past het mooi bij deze fiets.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het fietsen valt het mij op dat de Fox vork veel olie achterlaat op de vorkpoot is dit normaal bij een fox vork of heeft hij een service beurt nodig?

Afbeelding
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Kan geen kwaad, gewoon de normale service intervallen aanhouden.
Een kameraad van mij fietst al meer dan zes jaar door de meest extreme omstandigheden zonder vork service.
Ding zweet olie bij het leven, ziet er afgeragd uit maar werkt nog steeds.
But, don't try this at home.
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

kermit schreef:Een van de beste frames die er zijn denk ik zo, een super allround talent!
En een frame dat met zoveel aandacht ontworpen is voor 26", zou dat echt zoveel beter gaan rijden met wielen waar het niet voor bedacht is?
Uit Ervaring: ja.

Zojuist mijn liteville geupgraded naar 27,5 wielen [hope/Arch ex] icm een fox talas 34 27,5 vork, en het rijdt wat mij betreft veel rustiger en nog stabieler dan voorheen.
Gebruikersavatar
buzz liteville
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 oktober 2013, 14:05

dag michelj, schitterende fiets
ik zie dat er een fox demper op zit, weet je welk type dat is, want ik ben voor mijn mk4 op zoek naar een fox-demper (zou makkelijker zijn qua service dan de dt-swiss). van liteville vernam ik al dat elke demper met een M-M tuning zou moeten passen, maar laat ik nu juist die tuning nergens vinden
Plaats reactie