Cube weg, nu Focus Super Bud 1.0

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
BaLeon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 13:30

Hey,

Ik ben Leon, 27 lentes jong, kom uit Ede en ben sinds begin dit jaar actief op de mountainbike. Voor dit jaar al jaren niets meer aan sport of beweging gedaan en het werd nu tijd om iets te gaan doen. Mountainbiken leek mij een leuke bezigheid dus begin januari dit jaar een nieuwe fiets gekocht, een Cube Acid uit 2012 (26er) in de kleur gray'n'blue.

Afbeelding

Hier zo'n 1300km mee gefietst dit jaar en hij is altijd goed bevallen, alleen viel mij op hoe hard die 29er's gingen in het bos. Dus dat moest er komen... Vorige week mijn nieuwe bike opgehaald, een Cube LTD Race model 2013.

Afbeelding

Afbeelding

Specs:

Frame: ALU double butted
Voorvork: Rock Shox Reba RL 29 met pushlock
Crankset: Shimano Deore FC-M522
Bottom Bracket: Shimano SM-BB51
Shifters: Shimano SLX SL-M670
Voorderailleur: Shimano SLX FD-M671-D
Achterderailleur: Shimano XT RD-M781-SGSL
Wielset: Alexrims/RFR ZX24
Naven: Shimano XT HB-M756 (voor), Shimano XT FH-M756 (achter)
Binnenbanden: Schwalbe Continental MTB 29er light
Banden: Schwalbe Rapid Rob (2,25 inch) Continental X-King 2.2 RaceSport
Pedalen: Shimano PD-M520
Remmen: Magura MT2 180/160mm
Stuur: Cube/RFR Flatbar
Stem: Easton EA30 oversized
Zadelpen: Easton EA30
Zadel: Selle Italia X1

Nog niet heel veel mee gereden maar de stukken dat ik er mee gereden heb beviel hij zeer goed!

Tevens nog een foto van mijn wegracert (het fietsvirus is erg toegeslagen dit jaar) welke gebruikt wordt voor wat kilometers op de weg, woon/werk en op de Tacx:

Focus Culebro 3.0 uit 2013:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BaLeon op vr 13 maart 2015, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
HermanH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 14:48
Mijn mountainbike: Haibike Edition Plus 7.50
Contacteer:

Strakke fiets Leon, mooie kleurstelling. Veel plezier er mee in het bos en sterkte met het virus.
Going to the run
Colinb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 09:52
Mijn mountainbike: Cannondale flash 3 29er 2014

Wel leuk je wegfiets in dezelfde kleurstelling! Veel plezier met je materiaal!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Toffe kleurstelling blijft dat toch. Have fun met je bike!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
SaberOne
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 15:30
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2012

Nice bike. Ik heb 'm ook sinds juni, en veel lol ermee. Ik heb voor ook dezelfde x-kings, maar achter voor racekings gekozen. De RaceKings zijn wel een stuk breder, en achteraf had ik voor beter 2.4's kunnen nemen.

Ik heb wel nog bar ends en handvatten (Cube Foam Lock on) van Cube, die een stuk fijner zijn dan die er standaard opzitten. Eerstvolgende upgrade is een lichtere wielset. En daarna upgraden wat aan vervanging toe is, of wat het meeste "jeukt" ;)
ebuurman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 15 oktober 2013, 21:40

Mooie fiets!
Ik ben wel benieuwd of die bevalt.
Ben zelf ook te kijken voor een Ltd 29 maar nog niet aan proefrijden toegekomen.
BaLeon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 13:30

Bedankt voor de reacties!

@ebuurman, fiets bevalt super. Rolt makkelijker en stuurt ook lekker. Moest wel even wat aan de vorkspanning doen, mijn fietsenmaker heeft hem afgesteld volgens het schema'tje op de Reba vork, maar dat was veel te stijf, voor mijn gewicht (90kg) zou er 120psi in moeten, ik heb hem nu op 105psi staan, bevalt vele malen beter.

@SaberOne, ik wilde eigenlijk ook de RaceKing achter hebben, maar die lag even niet op voorraad, daarom twee keer de X-King... Bar-ends had ik op mijn Acid ook, maar gebruikte ik eigenlijk niet. Ik denk dus dat deze niet op de LTD komen. Wielset staat bovenaan de verlanglijst. Zal waarschijnlijk iets van Notubes worden.

Andere handgrepen stonden wel in de planning, samen met het inkorten van het stuur. Dit heb ik vanavond gedaan.

Voor het inkorten en andere grips:
Afbeelding

Na het inkorten (elke kant 2,5cm er af) en Pro foam grips (had ik nog liggen)
Afbeelding
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Bevalt het ingekorte stuur? Ik heb sinds 150km ook een LTD. In het bos bevalt het brede stuur me wel. Alleen ik krijg op de buitenkant van mijn handen op den duur wel last. Mijn eerste rit was zonder handschoenen, toen had Ik zelfs blaren. Er begint nu ook een oude schouderblessure weer een beetje op te spelen. Ik denk dat dit komt omdat ik toch wel heel ver met mijn armen uit elkaar zit. Ik ben alleen zo bang dat ik er spijt van ga krijgen, als ik de zag erin zet. Volgens mij moeten ze dan bij de fietstoko ook weer alle instellingen van zadel enzovoorts instellen, omdat ik toch wat rechter op de fiets kom te zitten.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat is vrij simpel op te lossen: schuif de boel gewoon eerst eens naar binnen, zonder iets af te zagen. Weet je meteen of het bevalt. Wel blijven uitkijken bij smalle passages!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Het uiteinde van de grips zijn toch dicht. Dan moet ik die toch kapot maken?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah, wist ik niet. Nou ja, niks wat een setje van een paar euro niet oplost. Of gewoon dóen:). Ik heb links en rechts ook 2 cm eraf gehaald en nooit gemist.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
SaberOne
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 15:30
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2012

Zal zenuwachtiger sturen maar dat went. Nu na 300km merk ik dat weer strak en nauwkeuriger stuur.
ebuurman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 15 oktober 2013, 21:40

Heb afgelopen zaterdag een LTD SL uit 2012 gekocht.
Gister gelijk maar even getest op de goudsberg in Lunteren maar wat een verschil.
Moet alleen ook wel even spelen met de druk in de vork.
Zal snel wat foto's maken en m dan ook bij sys zetten.
Heb je er al veel op gefietst?
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Ik 150km. Elk weekend ongeveer 35km. Wat vond jij bij je eerste rit van de 720mm brede flatbar? Ik vind het in het bos super sturen, maar merk wel dat ik last van mijn handen en schouder krijg.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Welkom en mooie fiets! Misschien zien wel elkaar nog is, ik woon in Bennekom :-q
Plaats reactie