Pipedream Skookum custom yellow ssS, Nieuwe wielen en remmen P14

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

remon schreef:Ben wel benieuwd naar de foto's waarop hij ook gebruikt is...
StalenRic schreef:Ga zo dadelijk twee pipedreampjes vies maken ;-)
Foto zal dan wel volgen.....

Richard
De vuiligheid viel achteraf nog mee, gezien de vele modderstukken welke we tegengekomen zijn. Waar de naam BenneKOM vandaan komt, was weer duidelijk :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vork staat hem goed, is het nou een Moto of lijkt ie daar erg veel op?
Gebruikersavatar
remon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 15:08
Mijn mountainbike: Salsa Fargo APEX1, Giant Chaos (staal)

Yeah baby, staat hem goed die bagger.

En hoe rijd het nu tov die andere verende vork?
Groeten, Remon.

Steel is te real deal
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jamis Diablo schreef:Vork staat hem goed, is het nou een Moto of lijkt ie daar erg veel op?
Inderdaad, een Chromoto Grande
remon schreef:En hoe rijd het nu tov die andere verende vork?
Lekker :winkie: . Natuurlijk iets meer stuiteren dan de Fox, maar je merkt vooral het gewicht voor (gebrek er aan). De vork is natuurlijk een stuk lichter dan een geveerde, maar ook het wiel is lichter dan het wiel wat er voorheen in zat.
Stuurt wel lekker strak, ook dat is nog even wennen. Je snijdt in het begin iets te snel de bocht aan.

Had hiervoor natuurlijk al een paar jaar met een stalen starre 29er gefietst, en dit voelt weer als vanouds :-q

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Van de vork bleek erg snel de lak af te springen, dus in overleg met Erveha bikes weer naar de UK gestuurd.

Slimme actie van Erveha om hem direct naar de spuiter te sturen, die reageerden snel en wordt op nieuw gespoten zonder discussie.

Hopelijk snel weer het bos in met de gele vork.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
remon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 15:08
Mijn mountainbike: Salsa Fargo APEX1, Giant Chaos (staal)

Was wat geweest als ze moeilijk waren gaan doen gezien de snelheid waarmee hij gespoten en geleverd is de vorige x....
Groeten, Remon.

Steel is te real deal
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

2 weken geleden de Skookum voor het eerst in anderhalf jaar eens geared opgebouwd. Dit omdat voor de "steel is real" ride toch hier en daar boven te kunnen komen :wink: . Was met een half uurtje gepiept. voordeel is dat ik op al m'n fietsen dezelfde remmen heb zitten, dus dat scheelt wat afstelwerk. Meeste tijd ging nog zitten in het vervangen van de binnenkabel van de derailleur. Die was iets te kort, en ik had nog nooit een kabel vervangen van een XO 10-speed twister (weer anders dan bij de 9-speed, gelukkig vond ik de veer terug toen ik per ongeluk de twister uit elkaar trok :o ).

Fietst uitstekend! Heb de wielen en schakelspullen van de Santa geleend. Toen bleek dat het Uno blad alleen voor SS was, dus snel even de rechter crankarm van de fiets van m'n vrouw gepikt :lol: . Ook even een dropper seatpost geinstalleerd.

Gisteren eerst met StalenRic naar Lunteren gegaan, en daarna nog even samen met m'n dochter de Skookum als onderzeeboot gebruikt. Wat was het een bende in het bos.

Afbeelding

Bijzonder hoe zij haar fiets dan weer redelijk netjes houdt :o

Afbeelding

Na een borstel en wat water uit de vijver weer spik en span :-q

Afbeelding

Binnenkort maar weer eens terugbouwen naar SS, dan hebben we nog minder te poetsen na een rit.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Fiets weer teruggebouwd naar SS (m'n vrouw wilde de crank terug :roll: ).

Vorige week lekker door de sneeuw geploeterd, en woensdag jl. met de kids van de club de oliebollentocht gereden. Veel blubber, dus ideaal met de SS. Na terugkomst een paar emmers water er overheen en klaar :winkie:

Hier nog in de sneeuw:

Afbeelding

Afbeelding

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Afgelopen weekend met de Skookum meegedaan in een team aan de 24 uurs race in Gits. Vorig jaar ook SS meegedaan, en nu ook weer. Het hele team was SS, en op één na ongeveerd. We waren de enige SSers (Naast een clubgenoot die 24 uur solo ging rijden.....singlespeed en star :roll:)

Foto van de fiest....kleurt bijna met de kleur van de bierkratjes 8) . Fietsenrek gemodificeerd om snel biertjes open te trekken :wink:

Afbeelding

En eentje tussen de andere fietsen van het team (op ééntje na, die zat op het parcours).
Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hij springt er zeker tussenuit met die frisse kleur. Mooi hoor. :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi stelletje fietsen zo bij elkaar! Maar hoeveelste zijn jullie geworden?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

suravida schreef:Mooi stelletje fietsen zo bij elkaar! Maar hoeveelste zijn jullie geworden?
Van de 52 teams zijn we 17e geworden. We waren het enige SS team (uberhaupt de enige SS fietsen aanwezig). Het parcours was korter en sneller (veel lange stukken rechtdoor, sommige vals plat omlaag of vol wind in de rug) dan vorig jaar, waardoor we iets meer in het nadeel waren zonder versnellingen. Het deelnemersveld was ook een heel stuk sterker geworden.

Door de verplaatsing van het evenement van Torhout naar Gits/Hooglede (parcours liep deels over het wereldbekerparcours XC) had het veel meer exposure gekregen, en 30% meer deelnemers. Gelukkig was de sfeer nog wel even gemoedelijk en gezellig.

Wel heel veel bekijks gehad, ook bij de tent. Het was natuurlijk ook een bonte verzameling aan fietsen die in het veld ook niet verder vertegenwoordigd waren (stalen Jones, Pipedream, Kona Unit, SingleBe, 3D en een Tita Kent Eriksen).

De Jones werd door Christiaan bereden met een Knard voorband. Hij werd 2e individueel.....ook SS. :o :-q . Je had ze moeten zien kijken :lol:

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Respectabel! En natuurlijk niks leukers dan met die rare fietsen dat te doen. Ik heb het al eerder gezegd: mochten jullie nog een plekje over willen hebben volgende jaar.... (en anders zie ik mij genoodzaakt een concurrerend team op te richten ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

suravida schreef:Respectabel! En natuurlijk niks leukers dan met die rare fietsen dat te doen.
Klopt, da's best lachen als ze je in het begin van de klim inhalen, en jij vervolgens alsnog als eerste boven bent :lol: .

De toppers reden gemiddeld 26km/u (met uitschieters tot boven de 28) Daar valt met en 32x18 niet tegenaan te trappen. Ook fietste veel teams met 10 man, en kwam er in de avond gewoon een nieuwe ploeg opdraven. Wij reden het met z'n zesjes 2 keer het klokje rond.

Vanuit onze tent keken we uit op het eerste klimmetje, wat na een 90 graden draai op glad gras steil omhoog ging. We hebben heel wat deelnemers terug zien rennen met een gebroken ketting :o . Wat werd daar lomp geschakeld.
suravida schreef:Ik heb het al eerder gezegd: mochten jullie nog een plekje over willen hebben volgende jaar.... (en anders zie ik mij genoodzaakt een concurrerend team op te richten ;-) )
Ik stuur je wel een PBtje :wink: . Met een concurrerend team kun je in ieder geval voor de 2e plek SS gaan :lol: .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

24h op de SS,

mucho kudos! :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie