Een oudje: GT RTS team (XTR m900 P5)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi project, en ik moest even 2 keer kijken, maar deze strakke XC machine is toch echt gebouwd op een old skool world champion downhill winning frame.

Wel oppassen met de HO remmen, de bodies zijn gevoelig en scheuren vaak. De CNC machining marks herbergen initiatie punten voor de scheuren, maar als je oplet met de de torque settings op de diverse klem boutjes moet het onder controle te houden zijn.

Voor je Pace onderdeel, heb je al een wanted gezet op Retrobike.co.uk? Veel vabn Pace is ook nog onder de mensen daar. Er is ook een member, Tim "justbackdated" die runt service voor Pace Forks ook de oude modellen. Hij heeft ook bv tuning veren, seal kits etc, Fork English heet zijn outfit IIRC.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Haha, ja. Vroeger was 6cm veerweg al 'downhill'. Ik herinner me Nicolas Vouilloz nog op zijn Zaksar met alleen voorvering die naar een 2de plek reed op de eerste DH race die hij reed (les Gets of Kaprun ofzo).

Ik heb een post op retrobike gezet over de Pace, ik had nog wat meer vraagjes :) Ik heb hem alvast in de fiets gezet (met de Lumia 920, dus niet zo'n goede kwaliteit):

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op zo 5 mei 2013, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

die banden zijn uber vet
Rage with the machine.
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Echt gaaf zo, de RTS.
Denk dat ik die bandjes op mn Zaskar wil.
Eerst doen, dan denken
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Bandjes zijn inderdaad echt vet. Misschien wil ik ze op mijn Rocky Mountain 29er ook wel :)

Zaterdag bij de LBS een leendemper mee gekregen waar wel olie (en dus demping) in zat, wat een wereld van verschil zeg. Niet langer heb je constant last van de kettingtrek, maar het lijkt wel een hardtail met comfort als dat nodig is. De voorvork heb ik gevuld met olie, maar van enige demping is niet veel sprake. En ook de compressie demping knop lijkt niet echt te werken. Misschien toch maar eens opsturen naar Pace.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Vet project! :bier: :kiss:

hoe zit het met de stijfheid van de achterdriehoek?
ik heb wel eens gehoord dat dit bij die oudere gt's, en andere fully's uit die tijd niet zo best was.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Stijfheid is ok lijkt me. Ik heb er niet de stijfste wielen in, dus of flex nou aan de achterbrug of aan de wielen te wijten is weet ik niet. Ik voel iig niet echt vreemde dingen. Ik denk dat dit met name bij de AMP achterbruggen het geval was.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vandaag een toertje gemaakt met de RTS, 80 Km getrapt. Het is natuurlijk niet te vergelijken met mijn Element 970, maar niet slecht.

Glamour shots:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op ma 18 mei 2020, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Alleen foto's zijn al een genot om naar te kijken. De fiets zelf maakt het er niet minder mooi op :o .
Erg mooi dus :-q
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Ik hoop dat je de handleiding erbij gekregen hebt :lol:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Niet dus :) Maar ik kan al fietsen, hehe.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Of-ie goed rijdt of niet is helemaal niet belangrijk ;-)
Alleen de looks zijn al reden genoeg voor de aankoop. Hele mooie fiets zoals-ie hier staat!

Veel mooier dan menig recente mtb die ik in sys voorbij zie komen, en ik heb niet specifiek iets met oldskool bikes.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mannic05
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 9 juni 2011, 00:32
Mijn mountainbike: Cube Acid 2012

Pracht van een fiets. In mijn ogen klopt het hele plaatje, de crossmax wielen vind ik gewoon goed uit zien hierin. De Onza banden, maken het geheel af, mooie retro look. Wat betaal je nu voor zo'n band, en waar zijn ze te koop in NL of DE?.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Bedankt voor de complimenten! Eigenlijk klopt de fiets voor geen meter als je de retro puristen moet geloven :)

Die Onza banden heb ik uit Duitsland (http://www.bike-discount.de" onclick="window.open(this.href);return false;), voor 35 euro per stuk. Het zijn gewoon moderne banden in 2.25" maat, dus flink grip en een goed profiel.
tigern
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 359
Lid geworden op: za 17 juli 2010, 13:58
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

nogmaals, mooie fiets, alleen wel even je achterband omdraaien ivm "rotation" :wink:
Plaats reactie