Dus toen ik op het werk een saaie klus had en tijd over tijdens builds op ebay aan het kijken was vond ik een RTS met Mag 21 vork en de verkoper vroeg er maar $100 voor. Helaas (voor mij) had ik niet goed gekeken naar de eindtijd en miste ik de kans om een bod te doen, de fiets ging met 1 bod de deur uit. Het virus was ontwaakt en ik vond al gauw een andere RTS, maar die was een stuk duurder. Gelukking liep de veiling af zonder bod en kwam de fiets terug voor veel minder, dus ik sloeg toe

Anyways, nu zit ik dus met een RTS. Sinds het kopen van het frame heb ik ebay afgestruind voor een goede vork. Een starre vork werkt natuurlijk niet. Vele vorken voorbij zien komen, en zelfs op geboden. Maar het is toch verbazingwekkend hoeveel mensen nog voor die oude spullen geven. Een Manitou 4 vork voor $100. Een Mag 21 SL voor $200 en een Judy FSX carbon voor bijna $400! Gelukkig zijn er ook vorken die wat meer voorkomen, dus heb ik een Mag 21 kunnen scoren voor weinig. Maar ik vond ook een Pace RC35 voor niet teveel geld (met een defect, hopelijk kan ik dat fixen) en een Manitou 2 voor heel weinig, maar daar moeten nieuwe elastomeren in. Die vorken komen hopelijk deze week binnen zodat ik daar aan kan gaan werken.
Ondertussen heb ik de RTS opgebouwd met onderdelen die ik op een Rocky Mountain Blizzard had zitten. Maar daar moet nog het een en ander aan veranderen.

Van de totale fiets heb ik alleen crappy foon pics, dus die hou ik even voor me. De opbouw is nu:
Frame: GT RTS team '94
Vork: RockShox mag21 '94 (ofzo)
Weielen: Mavic Crossmax 2de serie
Banden: Onza Canis skinwall (ja, moderne banden).
Remmen: Avid single digit v-brakes
Cranks: Raceface Next LP zwart met zilveren raceface bladen, compact drive.
Bracket: FSA isis
Derailleur: Shimano XTR 950's
Shifters: Shimano deore
Stuur: Specialized recht 52cm (fucking smal!)
Stuurpen: Ritchey 100mm
Balhoofd: Tioga ahead (orgineel).
Zadelpen: Easton
Zadel: Selle Flite TT
Dingen die moeten veranderen:
- Stuurpen, remmen, zadelpen.
Dingen die anders kunnen:
- Shifters, stuur, wielen, balhoofd.
Dingen die ik nog wil/moet doen:
- Cranks opnieuw spuiten.
- Vork een beetje fatsoeneren (maw, de lak nat schuren en dan blanke lak eroverheen zetten en kijken of dat mooi is, anders opnieuw spuiten).
-
- Freewheel van het achterwiel fixen (teveel pekel in gekomen denk ik).
-
-
-
Omdat mijn hosting kapot was, hier alle foto's die ik nog terug kon vinden: