Wat betreft wielen heb ik gekozen voor een set waar ik alles mee kan. met een gewicht van iets boven de 1700 gram is het niet het super licht, zeker niet voor een set met carbon velgen. Maar de set is handgespaakt door forummember FAK, en hierdoor is de set super strak.
Verder heb ik nog gezocht naar wat andere dingen, zoals een iets breder stuur, type 2 derailleur, en 2.4 racing ralph sloffen.
Maar ik denk dat foto's nu eerst op zijn plaats zijn:







Frame: 29er full suspension 19 inch bb30 (made in china)
Vork: Cannondale lefty XLR solo air getuned naar 110mm
Achterdemper: Fox rp23 (met home-made stickers) 165mm (100mm veerweg)
Wielen: Carbon velgen, Circus monkey 32h hubs (lefty front), Dt comp spaken, Messing nippels
Voorderailleur: Sram x.9 s3 2x10
Achterderailleur: Sram x.0 type 2 medium cage
Cassette: Sram 1070
Ketting: Sram 1070
Shifters: Sram x.0 2x10
Crank: Sram x.0 ss2210 OEM versie
Bottom Bracket: sram BB30
Pedalen: Crankbrothers Candy
Remmen: Sram avid x.0 (185/160mm)
Stuur: Travutiv noir t30
Stuurpen: carbon no-name (3T namaak zelfs)
Grips: Esi Chunky
Zadelpen: carbon no-name 31.6x400mm
Zadel: Fizik tundra 2
Banden: Racing ralph 29x2.4 tubeless ready
Binnenbanden: achterband nog binnenbandje, maar binnenkort allebei tubeless
Het eerste rondje is ook al een feit, en ben er meer dan blij mee! Hij rijdt extreem strak, door de fox rp23 die verschillende pro-pedal standen heeft voelt hij ook tijdens acceleratie super strak. Van de lefty op 110mm ben ik ook enorm tevreden, de gulden middenweg zullen we maar zeggen.
Voor de oplettende lezers die denken: Maar hij had er toch al een?! De andere fiets waar ik ook een topic over gemaakt had wat betreft de opbouw was voor mijn vader. Deze fiets heeft trouwens ook een nieuwe demper gekregen, namelijk een Monarch rt3. Die ook heel erg goed is, lock-out is altijd wel leuk om erbij te hebben.
En nu ga ik langzaam aan afsluiten. Nadat ik nog even iedereen bedankt heb voor de goede raad/hulp: Xplorer voor het tunen van de lefty, Superbart voor de enorm goede adviezen, en FAK voor het spaken van de wielen en het helpen met keuzes wat betreft die wielopbouw.