Canyon Lux Trail CF7, een lekkere trail-racer! - Transalp pics pag. 4, 5; Voerstreek 8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vandaag ook een 5cm -20gr pen in de Voerstreek geprobeerd, ipv de stock 6cm -9gr.
Nu is de zit exact even lang als op m’n oude Lux, tik dieper. Klimt wat vinniger, kan weer iets meer op de m2 spelen. Laat ‘m lekker zitten, bergaf voor hier nog steeds controle zat.
Langere stock pen is voor de bergen wel lekker op de echt lange afdalingen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ziet er goed uit.

En dan te bedenken dat VASA vroeger garant stond voor "Veel Asfalt Saaie Afdalingen" :wink: (praten we over een jaar of 15 geleden).
Zijn ze flink met de tijd meegegaan :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Das war einmal, @Pat.
Supertails!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Hey Mark. Heb je mn dm gehad?
Laatst gewijzigd door Idske op wo 22 september 2021, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Idske schreef: wo 22 september 2021, 22:15 Hey Mark. Heb de mn dm gehad?
Begrijp ‘t niet, ??
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ik heb je een prive berichtje (dm) gestuurd hier op het forum. Was een reactie op een eerder berichtje aangezien ik je zo lijkt geen nieuw bericht kan sturen.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt, alles staat ‘uit’ (ben dus vrij ‘onbereikbaar’), is stuk rustiger, bevalt uitstekend :wink: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

aurelius schreef: wo 22 september 2021, 21:41 Das war einmal, @Pat.
Supertails!
:-q

Nice.
Dat probleem met foto's maken bergaf heb ik ook 9 van de 10 keer. Vooral als je lekker in je flow zit.
Zelden dat ik dan afstap om een beetje te klooien met de zelfontspanner. Dat doe ik meestal ik de rustigere paden :)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Zelfontspanner? Als in afstappen camera opzetten, terug omhoog , stukje nog een keer fietsen langs de camera, terug omhoog camera afzetten, opbergen en dan verder. Nog nooit gedaan. Mijn foto's in de bergen zijn 100% van de parking benden, de lift, de lunch, bankjes onderweg en makkers bij een lekke band :lol: In Solden had Jeroen de Gopro om dat is wel echt mooi wark.

Maar Aurelius zijn tocht had een fotograaf mee, staat er ook in de 2e serie fantastisch op. Wel weer even zitten wegdromen net.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zijn allemaal foto's genomen met mobiele telefoons van deelnemers zelf en van de gidsen, 1 gids (vd 5) heeft (al jaren) een spiegelreflex mee.
Blijf zelf ook nagenieten overigens...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat kan ik me voorstellen, heb ik ook (zat 1,5 week geleden nog in de Italiaanse Alpen...).
Het blijft mooi, een weekje door de Alpen hobbelen! :-q

Foto's is altijd een dingetje. Je komt in eerste instantie om te fietsen, maar het is ook leuk om straks visuele herinneringen te hebben. Een beetje een spagaat.
Dit jaar zat er iemand in onze groep met een drone, die is op enkele mooie plekken de lucht in gegaan. Helaas ook enkele tamelijk grijze dagen gehad, wat niet ideaal is voor luchtbeelden.

Met mijn e-mtb rijd ik vaak wat voorin (met de vlottere klimmers van de groep), terwijl de meeste foto's achterin gemaakt zijn. En de groep wordt soms aardig uit elkaar getrokken op de langere klims. Dus ik sta er niet zoveel op dit jaar... :(( :D
Vorig jaar had ik nog een telefoon die net in het (dicht te ritsen) zijvak van mijn rugzak pastte, die kon ik vrij snel pakken voor een plaatje. Mijn huidige "handy" is net te groot voor dat vak, nu moet de rugzak af om erbij te kunnen. Dat is toch vaak wat teveel moeite... :oops:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Groc86
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 11:47

Advies vraagje.
Net een Lux Trail besteld in maat M.
Ben 1.75cm lang en BBL van 83cm

Twijfelde tussen de M en S

Heb ik de juiste keuze gemaakt?
Dank
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Groc86 schreef: za 25 september 2021, 22:21 Advies vraagje.
Net een Lux Trail besteld in maat M.
Ben 1.75cm lang en BBL van 83cm

Twijfelde tussen de M en S

Heb ik de juiste keuze gemaakt?
Dank
Zie blz 159 voor mijn overwegingen, viewtopic.php?f=16&t=134584&p=2632555#p2632555
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vanochtend voor mij de ultieme test kunnen doen, op bekend technisch terrein.
Met zijn vieren (allemaal Panorama Transalp gangers, daal/trailliefhebbers) onze geliefde technische Visé-Julienne-Fayenbois trails gereden.
Met 1cm kortere en -12gr pen stuurde de fiets heerlijk speels en scherp. Klimmen ging staand nu ook met meer grip dan met de 6cm pen, achterwiel had geheel geen slipneiging meer. Kon mn staand wat beter druk houden op het achterwiel, de balans, gewichtsverdeling is zo wat beter bij mijn geringe lengte.
Tov de anderen (op een Epic SW, Spark RC, Top Fuel) viel nu op welbekend terrein op hoeveel vlotter ik met de Lux Trail over de lastigere stukken snel dan met mijn 110mm Lux. De 120mm Fox 34 vork is soepeler dan mijn oude 110mm 34 Fox, de demper slikt ook meer, maar het blijft efficient met een lekkere tractie over wortelen etc. Op de steile glibberige bochtige downhill trails veel meer grip en controle, hogere snelheden, de WiWi’s zijn daar ook echt lekker. Klimmetjes tot rond 30% gingen ook uitstekend, verhard en onverhard, waar de anderen struggelden en eraf moesten. Kon nu ook een trap oprijden die voorheen net niet ging, de iets plushere 120-110 mm maakte net dat verschil.

Helemaal happy kortom.
Het blijft een echte rappe XC fully, maar op technisch terrein, op echte trails, kun je er zóveel meer mee.
Geen ‘Trailbike light’ dus, het blijft qua karakter gewoon een ‘efficiente lichte Lux’, volledig te locken, en met diepere sportieve XC-zit.

Afbeelding
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

Bericht aangepast en inhoud van mijn vraag heb ik verplaatst naar het bikeadvies-topic. Excuus voor het vervuilen van jouw topic, Aurelius!

Wel erg goed om te lezen dat de Trail zo goed bevalt! Erg mooie fiets! Ook interessant om te zien dat Canyon de "gewone" Lux en de Trail wat verder uit elkaar trekken. De Lux CF7 heeft nu de Fox 32 SC, geen dropper meer, Carbon wielset, allemaal weer ietsje meer "racy".
Laatst gewijzigd door Baphi op di 28 september 2021, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie