Van Nicholas Tuareg 27,5 titanium racebak

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Na het mislukte huwelijk met de 29er Twinsix en ik had hem nooit moeten verkopen 26er Gilbertson, nu na een half jaar zoeken, mijn nieuwe titanium racebak....

Van Nicohals Tuareg 27,5 inch maat M

Afbeelding

Op zadeltje en zadelpenklem na vooralsnog zoals ik hem onlangs heb gekocht via MP.

Alle onderdelen voor de aanpassingen die ik verder in gedachten heb zijn ondertussen binnen.
Dus binnenkort gaat mijn eigen sausje er overheen en zullen meer foto's volgen.
Laatst gewijzigd door streetracer op za 23 oktober 2021, 21:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Specificaties

[FRAME]: Van Nicholas Tuareg - M
[VORK]: Ritchey WCS Carbon Mountain 27.5 (starre vork)
[BALHOOFDSTEL]: Chris King
[STUURPEN]: Merida 90 mm
[STUUR]: Carbon Flat Bar - 600mm
[HANDVATTEN]: Ergon GP2 grips
[BARENDS]: Ergon barends
[REMHENDELS]: XTR
[SCHIJFREM/REMKLAUW VOOR]: XTR
[SCHIJFREM/REMKLAUW ACHTER]: XTR
[VOORDERAILLEUR]: NVT
[ACHTERDERAILLEUR]: SAINT 10 speed
[SHIFTER LINKS]: NVT
[SHIFTER RECHTS]: SAINT 10 speed
[CASSETTE]: DURA ACE 11-32 (10 speed)
[KETTING]: KMC
[CRANKSTEL]: SAINT met ABSOLUTE BLACK OVAL 36T
[BOTTOM BRACKET]: Hope PF41 RVS press fit
[PEDALEN]: XTR
[VELGEN]: XT 27,5
[VOORNAAF]: XT
[ACHTERNAAF]: XT met titanium body
[BANDEN]: Schwalbe G-ONE Speed 27.5 x 2.35
[ZADEL]: Selle Italia SLR flow
[ZADELPEN]: Van Nicholas titanium
[ZADELPENKLEM]: Tune 34,9 mm
Laatst gewijzigd door streetracer op za 23 oktober 2021, 21:35, 3 keer totaal gewijzigd.
XT-driver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 november 2015, 20:35

Mooie nieuwe aanwinst heb je :-q wat was de reden dat je de twin-six beauty verkocht heb ? Persoonlijk vindt ik de twin-six wel exclusiever .
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

XT-driver schreef: do 23 september 2021, 22:02 Mooie nieuwe aanwinst heb je :-q wat was de reden dat je de twin-six beauty verkocht heb ? Persoonlijk vindt ik de twin-six wel exclusiever .
Dat is en was ie zeker. Was kwa specs en looks ook echt een droombike. Helaas voor mij, en dat heeft mede te maken met hoe ik de fiets gebruik (fiets heel veel hier in Noord Holland in het duingebied tussen Wijk aan Zee en Schoorl. Veel korte snelle bochten en veel korte stijle klimmetjes), was het geen goede match. Met name het stuurgedrag was veel minder scherp dan ik fijn vind en gewend was. Heb nog van alles geprobeerd. Andere banden kortere stuurpen, breder stuur maar bleef het idee houden dat ik met name in de bochten verre van in control was.
Daarnaast accelereert een 29er ook minder snel. Waar ik op een 26er macht klimmetjes op zwaarste verzet omhoog knal kom ik op een 29er met zelfde verzet veel moeizamer op gang. Haalde dus veel minder plezier uit het fietsen, was dus gewoon geen goede match. Toen ik vervolgens mijn Klein restomod had afgerond en ik merkte dat ik eigenlijk steeds de Klein pakte als ik ging fietsen besloten om de Twin-six te verkopen.

Naast de Klein wilde ik toen wel nog een fiets hebben voor herfst/winter. Voorwaarden: disc brakes en geen 29er. Opties waren voor mij of een Klein Attitude/Adroit van latere datum (disc only) of een Titanium, bij voorkeur van Nicholas Tuareg (26 of 27,5). Na half jaar speuren is het nu de laatste geworden.
Super blij mee. Hopelijk kan ik de built vandaag afronden maar hangt af of ik mijn vork vandaag terugkrijg (vorkbuis moet worden ingekort).
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Zeer content.
Alleen banden heb ik nog twijfels over maar in de maat 27,5 is de keuze in dikke slicks/semi-slicks niet zo groot.
Voorlopig dus ook nog even met binnenbanden en deze eerst maar even testen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Fraai weer hoor.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
XT-driver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 november 2015, 20:35

@ streetracer snap je beslissing zo zie je maar niet alle veranderingen zijn een verbetering :wink: veel plezier op je nieuwe aanwinst .
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik herken je overweging wel. Ik heb het ook een tijdje geprobeerd op een tita gravel fiets, zelf met Lauf voorvering. Maar mijn conclusie was hetzelfde: een mountainbike is met veel keer en draaiwerk en tempowisselingen gewoon beter.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Fatbiker schreef: wo 29 september 2021, 08:24 Ik herken je overweging wel. Ik heb het ook een tijdje geprobeerd op een tita gravel fiets, zelf met Lauf voorvering. Maar mijn conclusie was hetzelfde: een mountainbike is met veel keer en draaiwerk en tempowisselingen gewoon beter.
:-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Het is gelukt om dikke 27.5 slicks te vinden. :winkie:
En sinds vorige week staat hij op deze nieuwe sloffen.
Fiets als een tierelier, accelereert als een malle en stuurt haarscherp.
Eigenlijk alles waarover ik bij de Twin Six niet blij mee was voldoet de Tuareg in deze volledig (zelfs meer dan) aan mijn verwachtingen.

Hier wat plaatjes met zijn nieuwe sloffen, Schwalbe G-ONE Speed 27.5 x 2.35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Heb die bandjes ook, maar dan in 2.8". Ben er ook super blij mee! Op de weg zijn ze onwaarschijnlijk snel, misschien maar 2-3 km/h langzamer dan een racefiets band. Off road kun je er verassend veel mee. In modder en nat gras heb je er vrijwel geen grip mee. Maar op harde trails rijden ze fenomenaal.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Fatbiker schreef: ma 25 oktober 2021, 11:13 Heb die bandjes ook, maar dan in 2.8". Ben er ook super blij mee! Op de weg zijn ze onwaarschijnlijk snel, misschien maar 2-3 km/h langzamer dan een racefiets band. Off road kun je er verassend veel mee. In modder en nat gras heb je er vrijwel geen grip mee. Maar op harde trails rijden ze fenomenaal.
En laat dat nou net mijn habitat zijn :winkie:
Maar idd supersnel.
Gebruikersavatar
Boof72
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 13:41

Ziet er goed uit zeg.
Maar heb je ze nu met BB of tubless gemonteerd ?

Want je rijd op 3.5 bar ofzo begreep ik, haal je dan enig voordeel uit Tubless buiten het lek rijden?
Plaats reactie