ook besmet, old skool Gary Fisher

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

di 21 mei 2019, 11:43

Leuke stalen fiets. :-q
Controleer ook de vork op scheurtjes vh kroonstuk en de onderpoten. :-{
De IRC Mythos heb ik ook gehad. Het rubber werd vrij snel hard, waardoor de grip enorm terugliep.
Deze zullen daar ongetwijfeld ook last van hebben. De zijwangen waren ooit rood, om het kevlar te beschermen tegen UV licht. Dat is nu ook verleden tijd.

Veel plezier met je old timer :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.
Elvander
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cube Ams Fully

di 21 mei 2019, 12:33

Leuk ding, veel plezier ermee.
(Zo'n fiets kopen is toch een stuk verstandiger dan zomaar een of andere Radon kopen ;) )
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Contacteer:

di 21 mei 2019, 12:45

STX-RC. Dat had mijn eerste echte MTB er ook op zitten.
Leuke fiets om mee te beginnen iigv.
Banden kunnen er een aardige breedte in. Rapid Rob of racing Ralph in 2.25 oid.
Qua afmontage hoef je na 20 jaar niet meer te praten over hoog/middel/laag ;)
Maar voor toen was het redelijk gemiddeld iigv. Maar niet vergelijkbaar met iets van nu.
Zolang het werkt is het prima.
George
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

di 21 mei 2019, 12:54

STX was de voorloper van Deore, RC was de 'race' uitvoering met 8 speed, op zich prima spul maar wel verouderd dus niet meer te vergelijken. Die Dia Compe V brakes remmen als een natte krant ivm. met hoogwaardiger exemplaren maar ook daar heb ik heel wat km's mee afgelegd. Oa. met een zwaar beladen BOB trailer in de Alpen. Dat was wel eens wat spannend in de afdalingen maar ik was wel snel beneden ;)
floris500
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cotic BFe275

di 21 mei 2019, 13:12

Mooie fiets! Vind het wel wat hebben, dit kleurtje/frame. :-q
It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers
Cotic BFe 275
Kona Rove AL
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

di 21 mei 2019, 14:18

26" banden van een heel behoorlijke kwaliteit moeten voor heel weinig geld te vinden zijn. Eventueel een topic in gezocht plaatsen, er zullen nog genoeg overgebleven exemplaren rondslingeren in schuurtjes van medeforummers.

In 1998 kocht ik mijn eerste echt serieuze mtb (na twee eerdere instappers), een stalen Marin Pine Mountain. Maar ik had toen ook brochures van Gary Fisher liggen, leuk opgezet qua vormgeving en met een paar mooie stalen fietsen erin, oa een Aquila (maar volgens mij net niet dit model. Kan dat helaas niet opzoeken omdat die brochures ergens in de opslag liggen, in afwachting van een verhuizing...).
Het was puur toeval dat ik destijds tegen die fiks afgeprijsde Marin aanliep, anders had het ook zomaar een Fisher kunnen worden.
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Oud en nieuw

di 21 mei 2019, 20:17

IRC Mythos heb ik altijd een fantastische band gevonden (ligt nog een setje op zolder). Ik zou deze fiets mooi zo laten en al het geld sparen voor later.

Deze stalen GF is een leuke starterfiets. Vork is misschien mwoah maar denk voor de prijs en je gebruik best prima.

Veel plezier ermee in ieder geval.
It's not the destination, it's the journey that counts!
Plaats reactie