Pickenflick Titanium gravelracer

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Haha ja mooie combi hè...
Heb dat ding al meer dan 10 jaar en doet het nog goed.
Ben wel aan het kijken voor een leren variant. Of één in het frame, hoek bovenhuis/ zadelbuis.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Een van de mooiste gravelbikes die ik heb mogen aanschouwen! :o
En verder een voorspoedig herstel en bouw het rustig op! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ad58 schreef: za 23 februari 2019, 21:51 Een van de mooiste gravelbikes die ik heb mogen aanschouwen! :o
ja ik loop er ook steeds op te kwijlen maar ik mag gewoon even niks meer kopen van mezelf :(
En als ik die foto's zo in het zonnetje zie dan krijg ik ook wel zin om de deur uit te gaan want ook ik heb een winterslaap gehad wat betreft fietsen. Het mooie weer komt er nu wel aan gelukkig.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik denk dat jouw Nordest veel te weinig kilometers heeft gemaakt. Zal ik hem binnenkort maar even ophalen? :winkie: :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ad58 schreef: za 23 februari 2019, 22:22 Ik denk dat jouw Nordest veel te weinig kilometers heeft gemaakt. Zal ik hem binnenkort maar even ophalen? :winkie: :winkie:
haha dat is zeker waar, 1 rit op de UHR en een zeer korte hier rondom Amsterdam tot nu toe, maar ik haal het hopelijk wel in (morgen misschien).
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Thanks heren.
@Victor; ik vind 1 op 1 ruilen geen probleem hoor, volgens mij hebben we dezelfde maat.
Ti voor Ti met gesloten knip :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Nog ff voordat je hem hebt geruild ( :wink: )
Hoe bevallen die G ones ? Rijd je ze tubeless? Vaak asfalt of juist slechte ondergronden?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Die bevallen erg goed.
Licht, soepel en de juiste mix van grip voor off road en weinig rolweerstand voor op asfalt.
Rij ze met binnenband, maar kan ook TL.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Voorlopig ga ik toch maar even niks ruilen, straks ga ik nog huilen haha. Heb overigens in mijn armada 2 "stadsfietsen" met gravelbandjes die goed als gravelracers gebruikt kunnen worden maar dan zonder de dropbar.

Die G-ones heb ik zelf ook op 1 fiets, 40mm en TL. Bij mij rollen ze voornamelijk door Amsterdam over alles en nog wat en ook ik ben er tevreden mee.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

MonkeyRider schreef: zo 24 februari 2019, 09:52 Nog ff voordat je hem hebt geruild ( :wink: )
Hoe bevallen die G ones ? Rijd je ze tubeless? Vaak asfalt of juist slechte ondergronden?
Zie dat ik de tweede vraag niet had beantwoord; ik rijd circa 60% asfalt, 20% schelpenpad en 20% zandpad. Maar geen MTB routes ofzo, gewoon wat je ook tegen komt als je een ANWB fietsroute rijdt.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Titanium altijd goed voor een klassieke look, en ik ben ook nog "partial to" skinwalls. Mooi.

Over die G-Ones, mooie band o out of the box te denken ok. Ik rijd hem in 27,5 x 2,8" achter op 1 of 1,1 bar in de LTHT. Zolang het droog is een geweldige band voor Hollandse trails en paden. Had hem ook ook mee tijdens de group ride op de UHR.

En het is me toch lang droog gebleven de 2e helft van 2018. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Interessant om eens te proberen...
Wat heb je dan als voorband? Een RaRa?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Jamis Diablo schreef: ma 25 februari 2019, 21:32 Interessant om eens te proberen...
Wat heb je dan als voorband? Een RaRa?
Voorop ligt voor NL een RoRo ook in 2.8, druk gaat dan onder de 1 bar. Met natter weer ligt er ook zo'n Rocket Ron 2.8 achter op met afhankelijk van de ondergrond 2 of 3 tiende meer druk dan voor. Ik kom met de grip van deze combi in NL eigenlijk altijd wel goed weg.

en op trails waar een gravelracer vooruit kan kom je met een plus nooit grip tekort 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Hoe bevalt nu die M uiteindelijk?
Ik heb intussen toch mijn twijfels of XL nu wel zo'n goede keuze was? (ik zit tussen L en XL) . Met die Hooverbar (20mm rize) zit ik meer dan hoog genoeg en het frame is toch wel lang (59 ett) en ik zit vrij gestrekt Ik heb een mailtje naar PlanetX gestuurd of ze me evt een L frame kunnen leveren voor net prijsje.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gisteren weer een erg mooi ritje langs de Maas gemaakt, wat is NL toch mooi :-q
Lekker rustig toeren in D1 zone, hartslag zo rond de 140.
60% asfalt, rest schelpenpaden en zandpaden.
De PF en ik zijn wel vrienden geworden, dit is de fijnste niet MTB die ik tot nu toe heb gehad.
Het frame i.c.m. de zadelpen, brede velgen en banden dempen vrij veel weg, dus ik kan veel in het zadel blijven.
Rival rijdt geluidsloos, schakelt strak en precies, remmen zijn prima.
Ik heb het stuur wat verder naar boven gekanteld, hierdoor zit ik wat rechter en kan ik mijn handen fijner kwijt op de hoods.
De stuurpen kan nog iets korter, is nu 90mm en denk dat 80mm perfect zou zijn.
Maar ik heb nog een compact stuur liggen (Ritchey Ventura nog iets), eerst die maar eens proberen.
Al met al erg tevreden!

Nu wat plaatjes van het mooie landschap en "wild" en omdat het SYS is zie je ook ergens de PF.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie