Mooiste en gaafste tracks in de Alps

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Hi, Goede beschrijving van Baron. Nog steeds veel Britten in Morzine maar wel gezellig dorp verder. Ik vind de trails te veel bike park voor mijn smaak. 90% is aangelegd met kombochten en sprongen. Mijn zoon vind dit normaal gesproken fantastisch maar was na een tijdje ook uitgekeken. Er zijn we wat meer natural / technische trails maar weinig of je moet van de gebaande paden af. En dan worden ze ook echt steil! Ik heb iig een 180mm schijf helemaal verbrand. Tip is een 200 achter monteren als je gaat. De kant richting Zwitserland vond ik het leukst. De oude down hill Champery is fantastisch! In Zwitserland idd niet op het terras gaan zitten, prijzen zijn hoog!

Mijn tweede deel van de vakantie in Embrun doorgebracht (meerdere bikeparks (o.a. Orres) in de omgeving + alpine tochten zonder lift) en dat was leuker. Minder toeristisch, technische trails, meer stenen en wortels :). En qua landschap mooier. Ook hier weer heel steil (veel meer dan bv Oostenrijk) dus 4 zuiger remmen en 200 mm schijven aan te bevelen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

baron062 schreef: zo 23 september 2018, 10:22Een nadeel: vanuit SUper-Morzine terug naar Morzine is of een lompzware zwarte afdaling, of een asfaltweg.
Er zijn nog twee opties:
1) De afdaling die de PPDS gebruikt...
2) Je kunt gewoon de lift terug pakken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Italia, Dolomiti is wat mij betreft wel het mooiste, vooral bij Sexto de Demut-Passage. Op facebook genoeg filmpjes ervan te vinden.
Hij start bij de Sillianer hutte. De hele omgeving is fabelachtig.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ja, prachtig inderdaad. Ik heb die passage afgelopen zomer gereden als onderdeel van de Stoneman Dolomiti. Mooie track en genieten van de omgeving.

Sowieso zijn de Dolomieten mijn favoriete gebergte. De rotsen steken zo prachtig af tegen het landschap en kleuren mooi in de zon.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

cheeta schreef: wo 31 augustus 2022, 15:39
baron062 schreef: zo 23 september 2018, 10:22Een nadeel: vanuit SUper-Morzine terug naar Morzine is of een lompzware zwarte afdaling, of een asfaltweg.
Er zijn nog twee opties:
1) De afdaling die de PPDS gebruikt...
2) Je kunt gewoon de lift terug pakken...
misschien was dat 4 jaar geleden anders ;)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik was afgelopen week weer in de regio Morzine,
en die zwarte track heet de Chiglio, en was nu gesloten.Chiglio on Trailforks
https://www.trailforks.com/trails/chiglio/

Achter het station van de Supermorzine lift ligt echter ook een trail het dal in, en hoewel wel steil, toch eenvoudiger te rijden voor mij, want loamy. Leuk om te doen! De PPDS trail ken ik niet, maar met de lift naar beneden kan inderdaad ook.
Plaats reactie