Mooiste en gaafste tracks in de Alps

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

Dvdsteen schreef:Wellicht qua bandenkeus 2x NN?
Ik zou toch iets met profiel nemen :-D
Dvdsteen schreef:Ik verwacht niet dat we een kortere stuurpen of riser gaan aanschaffen voor een weekje alps
Dan toch beter een weekje Denemarken geboekt. :wink:

Even zonder gekheid, als je leuke technische singletracks in de alpen wilt rijden heb iets meer nodig dan een XC hardtailtje met nobby nics. Je zult er uiteraard niet mee verongelukken maar er is gewoon geen reet aan. And trust me, I know what i'm talking about. Been there, done that.
Doe er je voordeel mee! :-D

Afbeelding
Covertly culling gingers.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Mooi plaatje, waar is dat?
Biking skills or Hospital bills
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

VooDoochild schreef: Even zonder gekheid, als je leuke technische singletracks in de alpen wilt rijden heb iets meer nodig dan een XC hardtailtje met nobby nics. Je zult er uiteraard niet mee verongelukken maar er is gewoon geen reet aan. And trust me, I know what i'm talking about. Been there, done that.
Doe er je voordeel mee! :-D
Watje, je gaat zeker ook zitten wanneer je moet plassen? :wink:

Ik heb toch anders dikke lol gehad met met hardtailtje met Racekings of soortgelijke banden!
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

jaspero schreef:Mooi plaatje, waar is dat?
Ik gok Zwitserland aan de kleur van het groene gras en de rots te zien.... Urner Alpen?
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Nah, aan die cunnilingus-wolk te zien, en de rotsachtige ondergrond denk ik eerder aan het altijd zonnige Zuid Tirol ;)
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Michiel schreef:Nah, aan die cunnilingus-wolk te zien, en de rotsachtige ondergrond denk ik eerder aan het altijd zonnige Zuid Tirol ;)
Die cunnilingus wolk kende ik nog niet naamgenoot! :D De cumulus wel. :-q Is toch veel te steil voor Oostenrijk?! :wink: Ik dacht dat ze daar alleen maar heuvels hadden?!! :winkie:
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Euh.... Zuid-Tirol ligt toch nog altijd in Italië???????? En daar is het eigenlijk best wel steil. Enne, kleur van het gras is in het voorjaar ook altijd wat groener 8)
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

mvdlans schreef:
jaspero schreef:Mooi plaatje, waar is dat?
Ik gok Zwitserland aan de kleur van het groene gras en de rots te zien.... ?
:o Bloody hell, jij mag nooit meer raden!

Zermatt om precies te zijn.
byorka schreef:Watje, je gaat zeker ook zitten wanneer je moet plassen? :wink:

Ik heb toch anders dikke lol gehad met met hardtailtje met Racekings of soortgelijke banden!
Inderdaad, maar dat heeft een andere reden. :wink:

Tuurlijk! fietsen in de alpen is altijd leuk, met wat voor soort fiets dan ook.
Ik heb alleen zo mijn voorkeur als het technische singletrack betreft. 8)
Covertly culling gingers.
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

Michiel schreef:Nah, aan die cunnilingus-wolk te zien, en de rotsachtige ondergrond denk ik eerder aan het altijd zonnige Zuid Tirol ;)
Ik zie het al dat wordt zuid Tirol deze zomer,.........en niet om te fietsen :-D :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cunnilingus


*viespeuk*
Covertly culling gingers.
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

[quote]
Even zonder gekheid, als je leuke technische singletracks in de alpen wilt rijden heb iets meer nodig dan een XC hardtailtje met nobby nics. Je zult er uiteraard niet mee verongelukken maar er is gewoon geen reet aan. And trust me, I know what i'm talking about. Been there, done that.
Doe er je voordeel mee! :- [unquote]



Een dagje op de hardtail met een NN voor en een RR achter:

http://m.youtube.com/watch?v=-vcnp6KfVXQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=-vcnp6Kf ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;


Heb mij prima vermaakt. :-D
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Geniaal filmpje! Heb deze even bekeken ter voorbereiding op mijn Transalp :-), echt genoten...
jpee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 6 november 2005, 20:52

Weet iemand nog goede plekken waar ik een mooie freeride dagtocht met gids kan maken? Fully fietsverhuur is ook noodzakelijk.

Ik had eerste gekeken voor Zwitserland (Locarno), maar vind het erg duur daar. Nu op zoek naar een Franse plek dichtbij de Zwitserse grens (aangezien we door Zwitserland rijden).

Misschien hebben jullie nog wat links van bedrijven die dergelijek tochten aanbieden?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jpee schreef:Weet iemand nog goede plekken waar ik een mooie freeride dagtocht met gids kan maken? Fully fietsverhuur is ook noodzakelijk.

Ik had eerste gekeken voor Zwitserland (Locarno), maar vind het erg duur daar. Nu op zoek naar een Franse plek dichtbij de Zwitserse grens (aangezien we door Zwitserland rijden).

Misschien hebben jullie nog wat links van bedrijven die dergelijek tochten aanbieden?
Misschien is dit iets:
http://ete.isola2000.com/vtt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ete.auron.com/vtt-bike-park" onclick="window.open(this.href);return false;

Google anders eens op VTT en de streek waar je zit, bijv VVT +Mercantour.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Ervaringen Portes du Soleil gezocht:

Komende zomer heb ik plannen een weekje in Portes du Soleil te gaan rijden. Wat is de beste plek om met de familie een appartement of stacaravan te huren? Criteria: moet een beetje gezellig zijn, dicht bij / in een leuk plaatsje, maar ook op loop / fietsafstand van de liften.

Mijn zoontje van dan 10 gaat ook mee op een Cotic Bfe hardtail met 140mm vork en moet ook voor hem wat leuks te vinden zijn.

Grt,
Dennis
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik ben deze zomer in Morzine beland, leuk dorp, met veel faciliteiten als restaurants en fietsenwinkels. Nadeel: het sterft er van de Britten, maar dat zal na de Brexit wellicht anders zijn.

Vanuit Morzine kan je naar Les Gets met de lift, waar voor ieder wat wils is. Vanuit Les Gets kan je ook weer terug naar beneden off-road via tracks van verschillende gradaties.

Er gaat ook een lift naar Super-Morzine waar het al leuk spelen is, en van daaruit naar Avoriaz, en verder naar Champery en Morgins. Dus er is genoeg. Een nadeel: vanuit SUper-Morzine terug naar Morzine is of een lompzware zwarte afdaling, of een asfaltweg.
Plaats reactie