vakantie in Kaernten

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
the pink lady
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 27 november 2009, 11:35

wie is er wel eens in Kaernten geweest, en kan je daar volop mountainbike met leuke kleine paadjes.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Denk dat er voor jullie tweeën voldoende te fietsen valt in Karinthië. Wanneer gaan jullie en wat is je bestemming?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
the pink lady
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 27 november 2009, 11:35

bert l. schreef:Afbeelding

Denk dat er voor jullie tweeën voldoende te fietsen valt in Karinthië. Wanneer gaan jullie en wat is je bestemming?
Ik ben vast aan het kijken voor volgend jaar, maar ik weet niet welke plaats het beste is en waar je het beste kan mountainbike
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Ik zou zeggen: zo te zien nog tijd genoeg voor een bezoekje aan Kaernten...
iceskater77
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 11 februari 2010, 16:55
Mijn mountainbike: Scott Spark 920 (2014)

Kom er net vandaan. Zat in de omgeving van Feldkirchen en Ossiachersee. Daar valt niet zo veel te beleven voor de mtb'ers moet ik zeggen. Er is eigenlijk maar een route van 35 km die voor 80% over asfalt gaat met 800 hoogtemeters.

Het gebied rond de Weissensee heeft wel veel MTB routes, maar dat was 1.5 uur rijden met de auto. Daar kun je een mooi stuk meepikken van de bekende TransAlp route.
Ook het uiterste zuidoosten van Karinthië heeft officiële MTB routes, dat is tegen de Sloveense/Italiaanse grens aan.

Bij de plaatselijke VVV's is een overzichtskaart te krijgen van waar de routes liggen. Ter plekke moet je dan nog meestal voor 10 euro een boekje kopen met de gedetailleerde route. Of je moet zelf een gps track van internet halen.
Rataplan
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 22:47
Mijn mountainbike: Stumpjumper Comp 2009, Bianchi JAB 29.1 2013

Het ligt eraan wat je gewend bent en wat je wilt!

Ik zat deze zomer bij ossiach en fietste regelmatig naar de ossiacher tauernteich! (3 km vanaf het dorpje ossiach, maar wel gem. 13%) hierna naar leiten, adriach, st. nikolia, dellach, glanhofen, höfling en dan terug naar ossiach! met een 1 uur en 15 min (ongeveer) ben je terug!
In principe zou je ook de andere kant op kunnen fietsen naar kostenberg en dan naar de worthersee. Of richting Landskron.

Als je echt langer wilt fietsen dan moet je naar Gerlitzen gaan! Hier zou een mountainbikeroute zijn.

Ik heb mij in ieder geval goed vermaakt.
Succes met zoeken.
van je hobby je werk maken, dat is pas sport !
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

hallo rond hermagor gezeten, genoeg te fietsen daar idd de Weissensee, en hij het skigebied ook genoeg te doen je kan zelfs naar italie doorsteken etc etc. had toen helaas nog geen gps dus kan je geen routes laten zien
mvg lorenz
Live your dream ride lapierre
Aminga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 22:35
Mijn mountainbike: Bulls Aminga/ Cube AMS WLS pro

Ik ben vaker rond de Milstattersee geweest (zomer en winter: skien) Er zijn wel een paar leuke paadjes te vinden, maar het is veelal schotterpaadjes op de vaste routes :-{ We proberen dit jaar te ontdekken of er ook routes zijn met minder schotterpaadjes erin. Ik denk dat we dit jaar bij de Weissensee en bij Hermargor gaan kijken. Wat wel erg lekker is in Karinthie zijn de vele bergmeertjes, na een dagje biken is een verfrissende duik heerlijk :-D
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Vorige week terug gekomen uit het Oberes Drautal in Kärnten. Wij komen daar al 15 jaar. Wij zaten dus westelijker dan de Weissensee.
Maar goed, Kärnten is groot en qua landschap veelzijdig. Hoe oostelijker je gaat hoe kleiner de bergen.
Er zijn genoeg mooie paden te vinden. Neem bv. de trein naar Sillian (vlakbij Italie) en ga met de fiets richting Spittal. Het eerste stuk van Sillian naar Lienz hoef je niet eens te trappen ( ik meen een stuk van een kilometer of 30), daarna rij je heel lang langs de rivier de drau. (mooie tocht, niet te moeilijk)
Zo zijn er nog genoeg routes te fietsen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
mtbpaolo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 2 augustus 2010, 14:33
Mijn mountainbike: TREK 8500 '2011

Ik zou zeggen probeer Nassfeld. Een perfecte ski resort....en in zomer goed mountainbiken.
http://Www.nassfeld.at" onclick="window.open(this.href);return false;
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Kom net terug van vakantie en heb een paar dagen in Ossiach gezeten. Heb daar bij de plaatselijke vvv de fiets kaartjes gehaald. Er zijn inderdaad weinig tot geen routes. Ik heb de wandel routes die daar zijn gevolgd en die maken het gemis meer dan goed. Deze paden zijn aangegeven met rood en witte verf op de bomen. Je kan hier het beste met 2 man over heen gaan omdat het nogal link is op sommige stukken. Met een goede detail kaart kom je overal.
Plaats reactie