Iemand ooit gebiked in Ischgl, oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dan moet Samnaun wel kunnen, die staat nog op het lijstje.
Dat was wel een leuk idee geweest. Volgende keer. ;) Vorig jaar ben ik na een week Ischgl nog een week naar Leogang geweest. Ook een dag in het bikepark geweest. Hangman is erg leuk, helaas was de rest dicht vanwege de WC.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Terug van een paar enerverende dagen. Erg ligt nog erg veel sneeuw in het hooggebergte. Concreet: de flowtrail (van de Idjoch) naar de Alp Trida is pas halverwege vrij van sneeuw. De enduro trail vanuit Samnaun richting Alp Trida is wel vrij al kom je een paar vlekjes sneeuw tegen. De Velliltrail vanaf de Idjoch is ook nog aardig bedekt met sneeuw. Onderste gedeelte is wel vrij. De sneeuw zal in de komende 2 weken vast en zeker verdwijnen.

De Velliltrail is in ieder geval te gek!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

KleinPalomino schreef:Terug van een paar enerverende dagen. Erg ligt nog erg veel sneeuw in het hooggebergte. Concreet: de flowtrail (van de Idjoch) naar de Alp Trida is pas halverwege vrij van sneeuw. De enduro trail vanuit Samnaun richting Alp Trida is wel vrij al kom je een paar vlekjes sneeuw tegen. De Velliltrail vanaf de Idjoch is ook nog aardig bedekt met sneeuw. Onderste gedeelte (vanaf Vellillift bergstation) is wel vrij. De sneeuw zal in de komende 2 weken vast en zeker verdwijnen.

De Velliltrail is in ieder geval te gek!!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

:)

Klopt. Zaterdag na aankomst met de lift omhoog, toch gratis dit jaar. Veliltrail lag boven nog vol inderdaad, was even sleeën het eerste stuk. Daarna ligt ie er goed bij en vrij droog ook. Was weer leuk om te doen en met 140mm en een dropper leuker dan op mijn Kula Watt vorig jaar. ;)
Gisteren na een rit mezelf getrakteerd op de lift en wat tracks opgezocht, maar helaas de flowtrail ligt nog half vol inderdaad, de rest is natte drek. Jammer want die is erg leuk.
Mooi dat Alp Trida en Samnaun sneeuwvrij zijn, die wil ik wellicht nog gaan doen.
De oversteek naar Scuol gisteren ook een stukje verkend en die is ook goed, gelukkig.

Goed vermaakt KleinPalomino?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hmm, zie nu pas een dubbelpost....raar.....

Maar we hebben ons prima vermaakt! De donderdag hebben we de oversteek naar Samnaun gemaakt. Dus met de lift naar boven en dan de flowtrail (dus gedeeltelijk) en daarna de 'forstautobahn' naar Samnaun. Daar weer omhoog met de lift en enduro trail gereden. Halverweg lekker met in mijn pedaal blijven hangen en daardoor omgevallen...vol in de modder... Maar goed, toen weer richting Idjoch en het bovenste deel Vellil 'gegleden'. Het weer begon te dreigen dus we zijn toen vanaf de Idalp via de normale wegen naar beneden gereden (Mijn zoon had eerder die week het nieuws gehoord dat 5 mtb-ers in Saalbach waren getroffen door de bliksem). Dus eigenlijk terecht dat we snel naar beneden zijn gegaan. Je kunt het risico niet lopen.

Vrijdag met de lift naar de Idalp en vanaf daar naar het vervolg van de Velliltrail geklommen om daarna vol pret af te dalen :D Ik heb het tweede deel van de Velliltrail trouwens niet verkend aangezien dat aangeschreven staat als downhill track. Heb jij die wel gereden? En is het te doen met een normale MTB?

Ps, balen dat het bereik zo slecht is daarboven...Strava heeft alleen flarden van de touren opgepikt...toch maar aan de dedicated GPS de volgende keer...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Waarschijnlijk het meest gefotografeerde stukje in Ischgl:

Afbeelding

Je moest in de rij staan voor een plaatje!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat tweede gedeelte heb ik vorig jaar wel gedaan maar was niet zo leuk op een XC HT. Dit jaar nog niet geprobeerd. De technische routes gaan me wel beter af, soms zelfs beter dan op een 150mm fully vorig jaar. ;)
Het word al droger, Veliltrail ligt er al beter bij.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie