Trento / Gardameer

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Ik Vertrek vlgende week richting Trento / gardameer.
Iemand een tip voor een mooie caming met zwembad waarbij je vooral ook lekker kunt atb-en?
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ja, maar dan moet je toch echt naar riva gaan...
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

ken wel een mooie camping in die buurt, met zwembad. of je vanaf daar al lekkere atb routes hebt, dat weet ik niet..

Edit: De camping heet: Due Lachi (2 meren)

ligt in de buurt van trento.
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
rene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 28 december 2005, 20:32

Camping "monte brione" in Riva.

Je zit er met het oog op het gardameer het beste om je mountainbike uit te laten.
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Hebben nu een camping op het oog aan het Levicomeer, ten oosten van Trento.
Een klein meer midden in de bergen, bij camping 2 Laches.

Deze heet Camping Jolly, ik laat na de pinkstenen wel weten hoe het was!

P3T3R.
rene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 28 december 2005, 20:32

De lokale VVV heeft een kaartje uitgebracht met een 15 tal mountainbike routes. Links naast de camping due laghi, ligt trouwens een leuke route rondom en over een heuvel.
Zeker aan te bevelen is een ritje naar het plaatsje bertoldi (schat dat dit plaatsje en km of 10 van de camping vandaan ligt ( O ja, wel 900 meter omhoog) . Hier start 1 van de mooiste XC routes van de alpen, de 100 km dei forti. Route start net voor het soldaten kerkhof.

In ieder geval veel plezier hier. :-q
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

He Rene, bedankt voor de tip!
Ik zie ook nu ik er verder in duik dat je begeleide tochten met een gids kunt maken van € 18 - 50/dag. Dan zie je natuurlijk de aller mooiste stukken van het gebied. Volgens mij ook vanuit de camping in Levico, maar zeker vanuit Garda en Torbole.

Laat er nou ook net het Garda bike-festival zijn!

We trekken morgenochtend de hut richting Trento en we gaan een mooie tijd hebben daar, dat is een ding wat ik zeker weet. Na de pinksteren terug, zal mijn bevindingen wel doorgeven.

P3T3R
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

epic-biker schreef: Ik zie ook nu ik er verder in duik dat je begeleide tochten met een gids kunt maken van € 18 - 50/dag.

Na de pinksteren terug, zal mijn bevindingen wel doorgeven.

P3T3R
Hoe was het?
Nog met een gids gereden of volgens de kaart.
Is het rijden op de vaste routes nog een beetje te doen of heb je echt de kaart of gps nodig?
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Nou jongens, dit was in een woord geweldig!

We zijn inderdaad op camping Jolly beland, aan het Levico-meer. Camping Due Laghi was nog dicht, pas met pinksteren ging deze open.
Heb bij de receptie een kaart met mtb routes gekocht voor 2 euro (in het NL!) en hier 6 routes van gereden. Was wel goed kijken want de tekst bleek letrerlijk uit het italiaans vertaald. Voordeel was dat de routes op een duidelijke luchtfoto waren ingetekend. Stuk voor stuk heeeeele mooie routes, wel goed kijken want wat zij als gemakkelijk of eenvoudig bestempelen, blijken toch behoorlijke kuitenbijters te zijn.

De laatste fietsdag de Picco del Levico beklommen, hier keek ik al een week op uit vanaf de camping en die had ik als finalestuk bewaard. Dit is een absolute aanrader voor iedereen die in de buurt op vakantie gaat. Via de asfaltweg (haarspelden, 12%) tot 1.100 meter, dan het bos in en het laatste stuk (3 kwartier) over een pad uit de 1e wereldoorlog van keien, rotsen en sneeuw naar de top op 1955 meter. Hier heb je een fenomenaal uitzicht op de beide meren. Kijk maar eens, ik heb een paar foto's online staan http://www.mijnalbum.nl/Album=HXKOG66L

Bikefestivval Riva del Garda was ook wel gaaf, ben op de wedstrijddag hier geweest. Veel folders gescoord van bikegebieden in o.a. Oostenrijk, zwitserland en Italie zelf. Ook heel veel mooi spul gezien bij de fietsenstands (Specialized, Cannondale, etc)

Kortom: Mooie camping, lekker meer (warm water!) super fietsgebied, goede kaarten met routes, vaak goed weer. Wat wil je nog meer?

Groeten,
Peter.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Dit ziet er goed uit 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Zeker mooie plaatjes, epic-biker :-q
Veni, vidi, vici
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

He, daar ben ik vorig jaar ook op geweest. Vooral het laatste stukje was vrij pittig over al die losse stenen. Het begin trouwens ook over die asfalt weg, de kaiserjagerwegg. Vorig jaar raakte ik een beetje oververhit op het begin van die klim, was een beetje warm die periode 35 graden :-{ .

Heb overigens nog een hele mooie afdaling gemaakt over een wandelpad, was wel een beetje link in me eentje maar wel fantastisch.

Ben eerst vanaf de top terug naar beneden gereden en weer naar de gewonen weg op 1100m. Daar heb ik de weg overgestoken en het mtb pad gevolgd tot Bertoldi. Daarvandaan heb ik wandelroute225 genomen.

Was echt een fantastische afdaling, je rijd de hele tijd langs de afgrond en je moest een paar stukjes lopen over houten bruggetjes. Omdat ik aan het einde van de middag reed kwam ik niemand tegen, alleen een paar steenbokken. Let wel, dit is nur fur geubte biker :-q .

Volgend jaar weer die kant op denk ik :winkie: .

Mzzl Bas
epic-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: do 3 januari 2008, 19:20
Mijn mountainbike: Canyon lux cf 9.9 2014 + Canyon Endurace SL CF Disk 8.0 2018 + Canyon Dude 2017
Contacteer:

Hoi Bas, klopt helemaal jouw beschrijving. Het laaste stuk, de laatste paar 100 hoogtemeters loopt over een oud legerpad uit WO1 van 1 rij dikke keien en de rest grote losse brokken. Als je de gang erin hield was het te fietsen, wel superintensief qua concentratie. Heb hier nog een heel stuk in de sneeuw gereden, de schaduwstukken in het bos lag nog een heel pakket. Van de temperatuur heb ik geen last gehad, in het dal was het 25 gr en boven in het bos tegen 0 en op de top in het zonnetje was het zelfs lekker. Bij het kruis toch nog wel een berichtje achter gelaten in het logboek!

Eerder die week heb ik van een routekaart ook nog een hele mooie downhill gemaakt. Dan moest je eerst het dal uit langs dat riviertje en dan rechts omhoog zodat je aan de andere kant van de bergrug weer terugfietste. Kom je langs een of andere naturlijke kathedraal en een bosgebied met een museum. NA dit alles volgde een haarspeld downhill van 9 km, door een kloof met watervallen, schitterend.

Zeer zeker een streek waar ik nog wel eens terug wil. Ook de camping en het mer is super. Veeeeel mooier dan bij het drukke Gardameer!
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

ik zit ook te denken om zaterdag voor 3 weken meer te strijken aan het Garda meer.
Zoek een mooie camping voor mijn vrouw en 3 kinderen 16/14 en 11.
Kan ik 3 weken biken :-q

iemand een tip
Meer tracks op MTB-Tracks.nl
Plaats reactie