La Palma (canarische eilanden)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

alstro schreef:Nog tips? Ik zit in Los Llanos de Aridane, daar zit volgens mij ook Bike 'n fun
Inderdaad, daar heb ik twee keer een tocht mee gemaakt. Ze doen bijna iedere dag een lichte en een zware tocht. De zware tocht was allebei de keren ongeveer 1200 hoogtemeters en leuke tot levensgevaarlijke afdalingen. Voor de moeilijke afdalingen is meestal wel een makkelijker alternatief.

Tips:
- Neem regenkleding mee!!!
- Je zou knie- en armbeschermers kunnen overwegen. Sommige singletrail afdalingen zijn echt beremoeilijk (steil en vol grote stenen). Het zou mij een paar flinke schaafwonden op mijn been hebben gescheeld.
- Als je zelf op pad gaat: het boekje "Bike Guide La Palma" van Uwe Kahlfuß (weer een Duitser) bevat aardige touren.
- Doe de afdaling vanaf de Cumbre Nueva naar het kerkje Ermita de la Virgen del Pino! Adrenaline voor de rest van de week gegarandeerd! Achteraf gezien had ik deze uit veiligheidsoverwegingen beter niet alleen kunnen doen...

De Duitsers fietste ik er overigens met gemak uit. Onderaan de berg stonden ze in hun volledige Vaude/Deuter/Goretex uitrusting te lachen om mijn fluoriserende jaren 90 regenjasje, maar bovenaan kon ik een kwartier op ze wachten ;)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Echt heel mooi daar!!

Afbeelding
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

ik ga 20 maart. Nog tips? Heb je bij bike n fun een mtb gehuurd? Zit zelf ook Los Llanos.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Spook-E schreef:ik ga 20 maart. Nog tips? Heb je bij bike n fun een mtb gehuurd? Zit zelf ook Los Llanos.
Ja bij bike 'n fun gehuurd. Hebben elke dag dagtochten met verschillende zwaartes van 600 tot 2600 hm volgens mij. Is een erg bergachtige omgeving, Door het midden van het eiland loopt een tunnel (santa cruz-Los Llanos) waar je niet met de fiets doorheen mag.

Koop een goede kaart als je zelf op pad wilt gaan! Het weer kan op het eiland nogal verschillen trouwens, ene kant bewolkt en andere kant zon.
Er zijn idd veel duitse toeristen, als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Plaats reactie