Suggesties voor een meerdaagse tocht

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Lordbrago
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 september 2012, 20:12
Mijn mountainbike: Ne heelen oude

Er zijn blijkbaar onnoemelijk veel toertochten/marathons/meerdaagse/....

Maar als "niet meer beginnend" fietser (ook niet echt de gevorderde versie :D ) zoek ik iets wat wel een uitdaging kan zijn.
Kameraden van mij hebben vorig jaar de canibale gereden rond en op de Ventoux, maar ik zoek echter iets met een meerdaagse (2/3/4 dagen).

Het zou wel telkens moeten starten op dezelfde plaats en ook geen nier kosten :oops: .

Iemand toevallig wat suggesties, tips, ...

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De typische meerdaagse is dat je op de MTB in een aantal dagen een bergketen doorkruist. De Transalp is het meest bekend, maar er zijn vele varianten. Qua kosten heb je hier de hotel of sporthallen variant. Qua kosten goedkoper zijn de self-supported races. Je hebt er die gratis zijn en niets anders bieden dan een gezamenlijk startmoment, waarna je bijvoorbeeld een deel van Schotland doorkruist. Je slaapt dan ergens in het wild dus qua kosten prima.
4 dagen rondjes om de kerk rijden past niet echt in de MTB cultuur. Dat kan je wel doen, maar ongeorganiseerd. Zoek een plek met leuke routes. Kijk of je daar kan verblijven en gaan.

Wat eventueel nog wel betaalbaar te organiseren is is de Stoneman Arduenna in twee dagen. Bij een juiste keuze van verblijfplaats, doe je de ene dag de noordelijke lus en de andere de zuidelijke lus.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even naar Overige Landen verplaatst omdat het me niet duidelijk is of je vraag wel over een marathon gaat.

Hier krijg je, denk ik, ook een breder antwoord. Niet alleen wedstrijden, maar ook meerdaagse tochten zonder stopwatch.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En toen was het stil....
Niemand een goed idee?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Zijn best wat aanbieders van meerdaagse tochten, zoals Vasa sport. Kijk daar even qua inspiratie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Wil je een meerdaagse of gewoon een vakantiehuisje waar je een paar dagen kunt fietsen?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Lordbrago
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 september 2012, 20:12
Mijn mountainbike: Ne heelen oude

byorka schreef: wo 24 augustus 2022, 18:58 Wil je een meerdaagse of gewoon een vakantiehuisje waar je een paar dagen kunt fietsen?
meer een meerdaagse tocht, als het kan ook met tijdswaarneming..
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij dit soort wedstrijden moet je vaak een half jaar van tevoren inschrijven. Direct op send drukken als het open gaat en zo. Volgend jaar is dit misschien wat : https://www.rothaus-bike-giro.de/
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Stoneman ardennen, duitsland of italie?
Lordbrago
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 september 2012, 20:12
Mijn mountainbike: Ne heelen oude

Stoneman staat al op de planning voor volgende zomer in 2 dagen te rijden.

Maar de rest ga ik zeker eens bekijken!
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Deze staat ook nog op mijn agenda:https://www.vulkan.bike/allgemein/
Weet niet zeker of het een meerdaagse tocht is
Plaats reactie