Reintro Pila trail gesloten?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zat voor de komende zomer eens te kijken naar waar het weer leuk fietsen zou zijn en wilde ook langs Pila gaan, alleen om die briljante trail van Pila terug naar Aosta te rijden. Maar op Trailforks staat dat deze nu is gesloten, en online kan ik verder weinig info vinden. Er staan echter wel een paar recente ridelogs uit maart en april op trailforks waarbij men hem wel heeft gereden. Beetje verwarrend...
Iemand hier enig idee wat er aan de hand is, en of hij nog wel te rijden is? Vond het wel een uitermate leuke en vooral bizar lange afdaling als je vanaf de bovenste lift start.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Een man die ik ken heeft er 2 maanden geleden mee gereden, alles ziet er goed uit.
Zorg ervoor dat je op de Sam Hill lijn rijdt :D

Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Thanks! Goed nieuws :-q

De Sam Hill lijn vorige keer geprobeerd, maar die was een tikje boven mijn niveau. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

En anders liggen er daar nog genoeg andere leuke trails die vanaf de lift bereikbaar zijn. Bijvoorbeeld de 21.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Is gewoon open (+/- een maand geleden iig). Matrix/21b is ook aan te raden als afdaling naar het dal. :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Top! 21 stond ook al op de bucketlist :-q Wel raar dat op Trailforks hij nog steeds als gesloten staat...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vandaag de laatste dag gehad in Pila, maar helaas is de bovenste helft van Reintro wel gesloten. Staat nu ook op de website van het bikepark en er hangt een groot spandoek bij de voormalige ingang onder het liftstation. Gelukkig wel een minstens zo fraaie verbinding gevonden: Boven bij de lift stukje omhoog naar Lac Chamole om dan via de kapel van St Grat bij de weg uit te komen, waar je een bocht naar links de ingang vindt van de onderste helft van Reintro. Die gelukkig nog steeds erg tof is. Leuke van deze aansluiting is een mooie mix van natuurlijkere paden (ook gedeeld met wandelaarts) en de rauwe bikepark vibe van Reintro.
Via de andere kant is hij overigens ook prachtig. Leuke flowtrail om bij de verbinding naar 21b uit te komen. Die verbinding staat op TF als zwart, maar ik vindt hem niet lastiger dan de blauwe 21b trail eigenlijk. 21b is vooral ook leuk voor liefhebbers van dennenappels. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Hmm bedankt voor de update, goed om te weten. Zonde.. Hopelijk slechts een tijdelijke sluiting. Klinkt als een klagende local oid.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Iemand hier onlangs nog geweest en informatie over in hoeverre de reintro trail nog te rijden is?

Volgende week vertrek ik naar Aosta en mijn fiets (LTHT) gaat mee, ik houd vooral van all mountain en enduro trails (blauw of rood, zwart is een stap te ver voor mij en mijn fiets), welke trails in deze omgeving mag ik verder niet missen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ga er vanuit de onderste helft nog steeds gewoon te rijden is, ook gezien de hoeveelheid bordjes, vlaggen en spandoeken die de route aangaven begin juli. Verder dus de routes zoals in mijn eerdere post die zeer de moeite waard zijn. Als de bovenste lift open is (Couis) dan heb je vanaf de top nog een leuke trail terug naar de het bikepark.
In de omgeving was het bij Cervinia wel leuk, en volgens mij is La Thuile ook briljant, maar helaas nog niet geweest.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

suravida schreef: wo 3 augustus 2022, 16:26..., en volgens mij is La Thuile ook briljant, maar helaas nog niet geweest.
La Thuile is briljant maar....
Michielemans schreef: wo 3 augustus 2022, 15:42.... ik houd vooral van all mountain en enduro trails (blauw of rood, zwart is een stap te ver voor mij en mijn fiets),
... wanneer je normaal geen zwart rijdt, ga je jezelf geen plezier doen.


Cervinia vind ik het Maxiavalanche parcours de moeite (geen idee wat voor gradatie maar iig makkelijker), Pila blijft imho veruit de "toegankelijkste" optie in de omgeving.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie