Davos

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Ik vroeg me af of er ervaringsdeskundigen zijn die in Davos Zwitserland hebben gefietst.

Twee jaar terug hebben wij een 9 daagse roadtrip in Oostenrijk gedaan (solden, Leogang, Serfaus), vorig jaar in portes dus soleil geweest en dit zijn we weer op zoek naar iets nieuws.
Mijn oog viel op Davos vanwege de vele lange singletracks. Precies wat ik zoek.
Kunnen wij ons hier 7 dagen vermaken? welke tracks? Nog andere trails in die omgeving die we niet mogen missen?
Ter inidicatie; ik fiets op een Trek Remedy.
Ik hoor het graag.

gr.

Jeroen
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Gefietst heb ik er niet, wel jarenlang geskied en gewandeld; ken het daar vrij aardig. Ik weet wel ongeveer hoe de routes liggen, en naar mijn indruk kun je daar goed uit de voeten.

Wellicht wel een puntje van aandacht: Zwitserland is duur, en Davos-Klosters is zelfs naar Zwitserse begrippen nogal prijzig.
Vorsprung durch Pedantik.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Zeg maar gerust dat Zwitserland gruwelijk duur is. Maar je kunt er heerlijk fietsen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Buiten het fietsen is Zwitserland wel saaier dan Oostenrijk en Frankrijk.
Volgorde van gezelligheid
Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland.
Frankrijk de beste prijs kwaliteit gezelligheid verhouding?

1x in Davos geweest, jaar of 10 geleden.
Tocht via Arosa en Lenzerheide.
Mooi. Maar wij gebruikten toen zo weinig mogelijk liften (XC).
Ik krijg de indruk dat jullie zoveel mogelijk liften willen gebruiken?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Ik ben twee keer deelgenomen aan de https://enduro-team.ch/en/ in Davos. Je kunt daar prachtig fietsen. Ze hebben er ook goede liftverbindingen. Wij gingen vaak een week en dan 2 of 3 dagen daar trainen en vervolgens 3 dagen wedstrijd. Je kunt het daar zeker 7 dagen volhouden (als je dat fysiek aankan :-? ).

Ik kan je de gps routes van de wedstrijden wel mailen eventueel? Maar er zijn ook goede uitgepijlde routes te vinden daar.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Davos is aardig druk; blijft een redelijke stad met ditto vreet-, zuip- en feestmogelijkheden. Inderdaad wel duur... meest efficiënte optie qua verblijf is een studio buiten de stad zelf regelen, want ter plekke kamperen kost zowat evenveel als een hotelkamer elders ;-)

Er is genoeg te rijden bij Davos. Voor het avontuur e.d. zou ik je aanraden ook te kijken naar een rit over de bergkam naar o.a. Lenzerheide/Arosa/Chur te maken... meen dat je voor ~€90 een dagkaart hebt voor alle liften van die vallei en een mooi rondje kan maken. 1x vanuit Churwalden gedaan en had 85 km op de teller en 10.000 m afdalen :winkie: Qua toffe trails is er sowieso in dit stuk van Graunbünden veel te vinden. Trailforks is your friend! Davos heeft wat meer beperkingen (stad, drukte, etc.) maar dat staat goed aangegeven.. en er zijn zeker genoeg trails. Verder dit hoekje in Graubunden in heb je nog meer opties weinig last van regels.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

thanx voor de reacties en tips.
De prijzen had ik inderdaad al het e.e.a. over gehoord.
De komende maanden maar flink sparen dan want zeker de Mondraker enduro lijnen zien er wel vetjes uit.

@Silberbeard. Ik heb je een pb gestuurd.
Plaats reactie