Oostenrijk Italië bikepark Spaß für ganze Familie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Nespresso schreef: wo 22 december 2021, 17:27
Sven schreef: di 21 december 2021, 21:33 Afgelopen jaar waren wij in Serfaus. Het bikepark bij Fiss en leuke trials daarbuiten in combinatie met vele speeltuinen bij de bergstations kan ook wel eens iets voor jullie zijn.
Hi Sven,
Wij zijn daar 2 jaar geleden in de zomer geweest (gezinsvakantie, zonder bike :-{ ). Zag daar idd veel bikepark bikers, maar is het qua grootte en aantal trails een beetje te vergelijken met Solden? Ik heb me er toen niet goed in verdiept, maar kreeg de indruk dat het wat kleiner was.
het bikepark van Serfaus is inderdaad kleiner dan Soldan, maar er zijn buiten het bikepark ook nog een aantal enduro trails.
verder zijn de Dreilander trails bij Nauders en de trails van Samnaun vlakbij.
alles bij elkaar flink doorknallen om het allemaal in een week te doen, dan zal je je gezin niet veel zien. :tong
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Elvander schreef: do 23 december 2021, 15:50 Ik vond nassfeld toen ik er was wel ok en best goed vermaakt. Na Saalbach vond ik het maar beperkt.
De flowtrail is een paar keer leuk de trails bovenop de berg zijn kort en of saai of erg ruig.
Bovenop de berg is voor kinderen vermaak maar het bijbehorende dorpje Tropolach heeft niet veel te bieden. De Italiaan is wel goed.
In de directe omgeving is niet zoveel te doen.
een goede camping helpt wel. Ik vond de ruige trails bovenop juist wel gaaf. Je kunt ook afdalen richting Italië, maar het was niet helemaal duidelijk hoe je dan weer terug kom komen. Moet wel iets van een shuttle zijn.
Maar het is allemaal wat minder toeristisch inderdaad. Rondom de Weissensee kun je wel wat doen en daar is ook weer een bikepark(je) met lift. Iets toegankelijker voor alle niveaus. Qua biken zou je ook richting Kranska Gora kunnen gaan maar dat worden wel dagtrips dan inclusief autoreis.
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Alweer tijdje geleden, maar uiteindelijk een appartement en hotel geboekt in respectievelijk Sölden en Molveno.
Plaats reactie