Val-des-prés

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik ga voor een paar weken naar Val-des-prés (vlak bij Briançon) op vakantie en uiteraard gaat de LTHT mee. Heeft iemand nog een gpx van een mooie rit, van het type makelijk naar boven en singletrack naar beneden. Tips zijn ook welkom natuurlijk.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

eigenlijk teveel om op te noemen, de vaste routes zijn een goed begin.
met name La Batterie de la Lame, met de liften van bike park Montgenevre omhoog en dan 1000 hm afdalen naar Briancon of la Vachette.
https://www.youtube.com/watch?v=DQzkXHz ... e=youtu.be

in vtopo staan ook nog genoeg leuke routes. (blauw/V3 is goed te doen met een ltht, oranje/V4 ook met voldoende skills)

hier nog wat info, maar meer gericht op de bike parks van montgenevre en serre chevalier, daar zijn de groene en blauwe routes goed te doen met een ltht. rood ook behalve misschien hier en daar een paar meter.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Je kan ook nog naar bike park van Puy St. Vincent gaan. Ligt in zijdal naar zuiden toe. Is kleinschalig bikepark, gemoedelijk, niet te moeilijk. Grotendeels ook met HT te doen.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Dese zomer (2023) heb ik 2 weken gestaan op Huttopia Camping in Val des Pres. Meerdere vaste mtb routes gedaan. Allemaal mooi en goed aangegeven. Rood is soms bergop pittig, mede omdat het erg op/af gaat. Omlaag gaat me goed af.
Mooiste toch was geen vast route maar op gpx gereden: vanaf camping via dorpje Granon naar de Col du Granon. Mooi lopende jeepweg. Hierna lange lange singeltrack naar Croix de Toulouse (met nog ca 150hm klimmen erbij), en naar beneden naar Vernette en terug naar camping. Totaal 35km en 1350 hm. Aanrader!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Indien je wilt huren, dan raad ik aan om in Briancon naar Roue Libre te gaan. Hebben high-end Orbea fullys. Ook de e-versies (Rise en Wild). Top spul. Geeft voordeel op de stenige routes.
Plaats reactie