Tips omgeving Chamonix - update 2: Aosta

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Hydraulic_Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 18:11

Moest je er nog eens gaan kan je ter plaatse in de chamonix bike book kopen.staan heel wat trails in met moeilijkheidsgraad. Wij hebben er in ons weekverblijf niet verveeld.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik zie het fotoverslag nu pas, ziet er heel goed uit! Bedankt voor het delen :-q
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Na alle reacties van vorig jaar m.b.t. de Aosta vallei, dit jaar op de terugweg van Toscane een weekje Aosta eraan vast geplakt. Vriendin vond het gelukkig prima dat ik drie ochtenden kwijt was om Pila Bikepark te verkennen (kon rollend van het huisje naar de lift, top :-q). Inderdaad, een prachtige omgeving met ontzettend gave trails. Vooral de Desarpa (2100 hm dalen) zal ik niet snel vergeten: beginnend met een prachtige ridgeline trail, om vervolgens helemaal naar het dal af te dalen. Hiervoor moest vanuit de lift nog wel 600 hm geklommen worden, want de laatste lift was al buiten gebruik begin september. Dit maakte het wel lekker rustig bovenop de top :wink: .

Anyway, een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smaakt naar meer!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Top :-q

2100hm dalen, dat voel je wel in je armen :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

:-q :-q :-q

Die klim naar top vd Couis I lift is echt terror.... Jammer dat die maar zo kort in het seizoen open is.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Jaloersmakende fotos!! :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

DuReal schreef: do 9 september 2021, 08:42 :-q :-q :-q

Die klim naar top vd Couis I lift is echt terror.... Jammer dat die maar zo kort in het seizoen open is.
Al vond ik de rit in die lift ook al best een attractie. Maar Desarpa loopt vanaf de lift toch meteen naar beneden ipv over de graat? Ik heb vorig jaar ook wel staan kijken of die graat niet ergens naartoe ging, maar zat te krap in mijn tijd om te gaan zoeken.
Overigens klinkt 2100hms dalen serieus, maar over trails in Pila is het nog wat serieuzer, alleen maar steil en best technisch tot aan de weg in de het dal. (Shit, heb mezelf weer heimwee gegeven :-{ )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Voor zover ik weet gaat Despera inderdaad direct van de graat af, maar wellicht is het ondertussen veranderd.

Daar waar jij naar hebt staan kijken heb ik gedaan: de graat volledig volgen (op en neer, wat spannende stukjes) totdat ie ophoudt. Dan een stuk afdalen en vervolgens een singletrack die min of meer parallel aan de berg loopt. Die verbindt je vervolgens met Matrix/21B die afdaalt naar Aosta.

Dat is echt een schitterende tocht..
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

DuReal schreef: do 9 september 2021, 08:42 :-q :-q :-q

Die klim naar top vd Couis I lift is echt terror.... Jammer dat die maar zo kort in het seizoen open is.
Ja die is echt erg pijnlijk. Ik was ook de enige die zonder motortje omhoog ging (kreeg een hoop ‘complimenti’!).

De Desarpa buigt inderdaad meteen af vanaf het lift-station. Heb eerst een stuk Couis ridge trail meegenomen. Vanuit daar kan je via een andere singletrack de Desarpa op buigen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Desarpa gaat officieel van de lift aan de andere kant via de service road eerst naar beneden. Desarpa is overigens vrij gemoedelijk; niet echt steil ofzo...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tja, ik ben dan niet zo'n fietsgod als jij.... :-{

Maar ik vond de geul bovenaan Desarpa (net na dat stukje omhoog over de weg) toch best steil, en stoffig als het was daardoor best listig. (Al gold dat voor vrijwel elke trail in Pila vorig jaar)

Maar nogmaals, ik kan niet fietsen, dat zal ongetwijfeld uitmaken. Knap dat jij dat wel zo even doet. :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Bekende plaatjes, Aosta is zo fraai! Was je alleen op pad of met gids/groep? Ik wil in september nog een week maar mn vaste gids is zelf op reis en de mannen van Aosta valley freeride zitten volgeboekt helaas.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Probeer het eens bij Wayne van https://www.chamonixmtb.com/ (ook voor Aosta dal)
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

mugged schreef: za 11 september 2021, 11:35 Bekende plaatjes, Aosta is zo fraai! Was je alleen op pad of met gids/groep? Ik wil in september nog een week maar mn vaste gids is zelf op reis en de mannen van Aosta valley freeride zitten volgeboekt helaas.
Ik was alleen op pad, maar heb me daarom ook alleen maar aan de bewegwijzerde trails van Pila Bikepark gehouden. Ik kan me zo voorstellen dat het met een gids nóg mooier is daar, die kennen de trails natuurlijk een stuk beter.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Wederom bedankt voor het delen! Dat brengt weer goede herinneringen aan Aosta boven, hoewel toen bovenste stuk Pila (Desarpa) niet gedaan. Moet dus nodig nog een keer terug.

Mijn favoriete rit in die omgeving was over de Invergneuxpas vanuit Cogne maar dat was wel zelf klimmen.
Plaats reactie