Vogezen (Omgeving Bussang/Labresse)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Hallo,

Van 29 Juli t/m 10 Augustus zit ik in Saint Maurice Sur Mosselle, een plaatsje in de buurt van Bussang (en iets verder La Bresse).
Hiervoor ben ik opzoek naar GPX-bestanden van mooie enduro trails.
Als ik verhalen mag geloven schijnt het een hele mooie omgeving te zijn om trail / enduro te rijden, maar helaas heb ik na 3 avonden zoeken nog steeds alleen maar routes die voor max. 17% uit singletrack bestaan, verder alleen maar paden / wegen etc...

Nou vroeg ik mij af of er iemand is die dit gebied een beetje kent of hier wel eens geweest is, die mij een aantal mooie trails en/of routes aan kan wijzen? Laat maar horen dus! :wink: :D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Op trailforks is veel te vinden in die omgeving
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Rond het bikepark (sommige deels door het bikepark) heb je verschillende stages van de Enduro des Hautes Vosges.
Is een tweedaags evenement met doorgaans ook een andere lokatie, wat een beetje varieert. Moet an sich genoeg te vinden vinden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Ik keek tot nu toe voornamelijk vooral rondom mijn camping, in Saint Maurice sur mosselle, en rondom bussang wat nog dichtbij ligt. Op trailforks is daar nagenoeg niks te vinden, en op andere sites(oa ook franse sites, en wiciloc en Komoot) vond ik verder vooral routes over paden.

Ik ga eens wat verder van de camping kijken, maar dan zal ik soms wel m'n pa even met m'n blauwe ogen aan moeten kijken of hij me wilt brengen :bier:

Thanks voor de tips!
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bussang had een CET ronde in 2018...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

cheeta schreef: za 11 juli 2020, 10:00 Bussang had een CET ronde in 2018...
Klopt, las ik ook ergens. Verder nog een route gevonden...
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Vanuit saint maurice kan je makkelijk naar een track genaamd "la jumenterie" rijden. Je hebt een zwarte en een blauwe variant. De zwarte is zeker de moeite waard. De blauwe heb ik niet gereden.

Verder ligt er nog een zwarte xc route aan die zelfde kant van de berg, die heb ik toen een stuk meegepakt en was ook erg leuk en technisch. Heb de xc route niet helemaal gereden, omdat ik een andere route aan het rijden was

Maar pas wel op, je hebt geen bereik met je telefoon. Dus als je je nek breekt lig je in je uppie in het bos.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Ondertussen een aantal trail van het standaard routenetwerk gereden. Heel goed voor mijn conditie, en zeker grappig om met 60 km/h van schotterpaden af te denderen, maar dat heb ik nu wel gezien.

Maandag maar eens een bezoekje aan Lac Blanc, hopelijk later in die week nog een keer of dan la Bresse.

Was van plan morgen de CET bij bussang te gaan rijden, maar helaas wordt het weer niet al te best dus zal dat plan niet doorgaan :(
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Hilhoven schreef: za 11 juli 2020, 21:30 Vanuit saint maurice kan je makkelijk naar een track genaamd "la jumenterie" rijden. Je hebt een zwarte en een blauwe variant. De zwarte is zeker de moeite waard. De blauwe heb ik niet gereden.

Verder ligt er nog een zwarte xc route aan die zelfde kant van de berg, die heb ik toen een stuk meegepakt en was ook erg leuk en technisch. Heb de xc route niet helemaal gereden, omdat ik een andere route aan het rijden was

Maar pas wel op, je hebt geen bereik met je telefoon. Dus als je je nek breekt lig je in je uppie in het bos.
Vandaag die zwarte XC route gereden, die uphills waren zeer goed voor de conditie, vooral op zo'n 160mm trail bike.
Kruiste op 2/3 van de route een 'Route du VTT', had rode bordjes en zag er best stijl uit. Denk dat dat dan die "la Jumenterie" is? Hoop die deze vakantie nog te kunnen rijden. Het lastige is dat ik de enige van het gezin ben die dat zal willen rijden, dus zal ik alleen moeten.. Dat maakt het toch wel spannend
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Dat is hem inderdaad. Je kruist die route ongeveer op de helft. Dus als je via de weg weer omhoog fietst, dan zit daar nog een heel stuk van die track
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Hilhoven schreef: za 1 augustus 2020, 22:32 Dat is hem inderdaad. Je kruist die route ongeveer op de helft. Dus als je via de weg weer omhoog fietst, dan zit daar nog een heel stuk van die track
Ergens deze week wordt ik bovenop afgezet en ga ik maar eens beginnen met de blauwe. Morgen eerst Lac Blanc! :bier:
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Plaats reactie